| Sendt: 05 November 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Venner ,
Jeg ved ikke om det er det rette forum, har ledt længe efter i søg funktion men kunne ikke finde noget omkring dette problematikken. Men nu skriver jeg her.
Jeg har i sommers købt en TX-SR805 Onkyo forstærker. Jeg har sat en fuld sorrund med Monitor Audio. Kaliberet det og det virker helt fint. NB! Subwoofer er ikke købet og heller ikke sat endnu, da stuen er lille og syntes at med de nuværende Monitor Audio Gold serie klar sig udmærket.
Tilbage til problemstilling: Når man nu bor alene, vil man gerne have sat nogle ekstra ht op udover de sorround ht. Jeg har valgt at disse skulle sættes op i køkkenet og sat ledninger fra ht i zone 2 udgang bagved recieveren. Jeg har fulgt vejledning på side 101 fra "Instruction manual" fra Onkyo. Gennemgang i korte træk: Da jeg har sat ledninger direkte i forstærkeren, kan jeg forstå at man skal slå Powered Zone2 til Active. Setup-> 7. Hardware -> Powered zone2-> status til Active-> setup. Det har jeg også gjort. Jeg har gjort lige præcis som i manuel på side 104 med output settings. knappen setup-> 7. Hardware-> Zone 2 out, valgte variable her-> setup for close.
Nu havde jeg lavet opsætning. Tid til at vælge source. Trykket på zone 2 knappen i fjernbetjening og trykket på dvd for at vælge input source. Zone 2 lys blinker i et stykke tid på frontpanelet og bliver stående med lyset tændt. Se nu skulle man tro at jeg har valgt det jeg skulle og begynd at høre noget lyd i køkkenet med zone 2, men ak nej, hører ingen ting. Hvad mangler jeg eller hvad har jeg glemt.
På side i manuelen 106 er der om adjusting the volume (sådan som jeg forstår, så er det her man skuer højt og lavt, er det rigtig forstået ), som jeg også har prøvet men det virker ikke, men hvad er idealt at volume skal være på. Dernæst kan man konfigurere balance og tone, men igen tror jeg det er til zone2 ikke sandt. Er der nogen eksperter, der har fået Zone 2 til at fungere hjemme hos dem.
Venner har desperat brug for hjælp, der jeg efter instruction manuel har gjort alt, men alligvel kan jeg ikke få noget lyd igennem anlæg til køkken ht.
|