| Sendt: 03 November 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steffen BDE skrev:
Hej alle Har før fået super hjælp, og håber nu jeg kan få det igen. Jeg har en NAD 753 V2 receiver til at spille mine 604S3 højtalere op. Men jeg synes at jeg skal skrue højere og højere op på NAD'en for at ramme det samme lydniveau når jeg ser DVD. Med cd synes jeg ikke problemet er så stort. Mener min forstærker går fra -70 til +10 (sådan ca. i hvert fald). Når jeg ser dvd skal den stå på -15 til -20 og ved cd ca. -30 til -40. Dvs. forholdet synes jeg er stort, men jeg synes også jeg skal langt op på lydskalaen ca. 70% af kapaciteten.
Kan dette virkelige være rigtigt? (og nej min hørelse er ikke blevet dårligere med tiden )
|
|
|
jamen lydniveauet på CD'er er generelt højere, da film har et noget større dynamisk arbejdsområde (og mange nye CD'er er mastered til at kunne spille noget højere til fordel for dynamik, men det er vist en helt anden snak)
Hvis du ikke bruger samme afspiller til CD og DVD kan du i menuen justere gain på de enkelte kanaler, så det passer nogenlunde med at du hverken skal skrue op eller ned __________________ Fars er bedst når mor rør den
|