Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 07:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dumt eller hvad?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stephan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 September 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hey allesammen..

JEg købt et surround anlæg i hifiklubben for små 14 dage siden..Selv højtalerne virker nu som de skal men subben driller stadigvæk..Har fået en masse hjælp herinde fra men intet virker..

Nu kommer spørgsmålet så eller rettere jeres mening vil jeg gerne ha'..

Skal jeg bruge 500 kr på at få en fra hifiklubben ud og ordne den sub??Eller hvad?

http://www.hifiklubben.dk/information/montering_og_installat ion/

På forhånd tak..

Til top Vis Stephan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stephan

Stephan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

problemet er at min sub ikke vil spille når jeg ser tv og når jeg afspiller en dvd..Men den gør det når jeg spiller radio.?

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 15 September 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Har du ikke en hifi-kyndig ven der kan komme og kigge på det sammen med dig? Synes sgu det er mange penge at smide efter en tekniker, når det garranteret er en forkert indstilling, eller en defekt..

Stephan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Nej det har desværre ikke..Ja ved godt at det er mange penge men er sgu snart desperat..

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Gå ned i HIFI Klubben og spørg, eller læs manualen før du gør noget
Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 September 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

De pleger at være meget hjælpsomme nede i hifiklubben, hvis du også har købt forstærken dernede er jeg sikker på de gerne vil vise dig hvordan du skal sætte det op på en af deres demo-modeller.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 15 September 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Har du et link til den tråd der beskriver hvad problemet er? Nu kommer jeg selv fra hovedstaden her, så hvis du er så desperat så er det jo lige før at jeg gerne vil tage ud og kigge, hvis jeg kan se det er noget jeg evt. kan hjælpe med..

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Har du et link til den tråd der beskriver hvad problemet er? Nu kommer jeg selv fra hovedstaden her, så hvis du er så desperat så er det jo lige før at jeg gerne vil tage ud og kigge, hvis jeg kan se det er noget jeg evt. kan hjælpe med..

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67847&K W=stephan

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Stephan skrev:
problemet er at min sub ikke vil spille når jeg ser tv og når jeg afspiller en dvd..Men den gør det når jeg spiller radio.?

Nu kender jeg ikke specielt din reciever, men mange receivere kan indstilles forskelligt på hver enkelt lydkilde. Jeg er ret overbevist om at det er det der er problemet, hvis det virker korrekt på radio. Det burde du kunne få demonstreret i butikken hvor du har handlet.

Du kunne måske også ændre overskriften på tråden til "denon avr-1708  problem". Så er der nok større chance for at tiltrække en bruger der kender receiveren.

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Sendt: 16 September 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Gå ind i osd-menuen og tjek indstillingerne for de forskellige kilder :) Ofte plejer der helt konkret at stå subwoofer on/off

/edit så lige din tråd.. Men nogle gange kan man preindstille de forskellige kilder. Hvad sker der hvis du skifter surroundmode ved dvd? Fx dts, pro locig, dd osv?

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 September 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Få HiFi-klubben til at vise dig, hvad du skal gøre - ellers må de komme & ordne det. Glem de 500,-, det er svindel! Bondefangeri breder sig støt og roligt indenfor det såkaldte erhvervsliv.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Få HiFi-klubben til at vise dig, hvad du skal gøre - ellers må de komme & ordne det. Glem de 500,-, det er svindel! Bondefangeri breder sig støt og roligt indenfor det såkaldte erhvervsliv.

De kan vise det i din nærmeste butik. Og selvfølgelig kan vi komme og kigge på det, og selvfølgelig koster det. Der er iøvrigt svaret på recoerdere.dk, hvor samme udlægning kører.

Jeg ved ikke hvad det er for et bondefangeri du hentyder til. Ingen gør noget gratis (ellers så sig lige til, for jeg kunne godt trænge til at få malet facaden på hytten).

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Stephan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej Rysz..Ved du evt hvad der kan være galt med det..Når det spiller i ca 15-20 min så pludselig forsvinder lyden og den skratter helt vildt..2 timer efter virker det igen i 20 min og så går det amok igen..

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Sendt: 28 September 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

mollecon skrev:

De kan vise det i din nærmeste butik. Og selvfølgelig kan vi komme og kigge på det, og selvfølgelig koster det. Der er iøvrigt svaret på recoerdere.dk, hvor samme udlægning kører.

Jeg ved ikke hvad det er for et bondefangeri du hentyder til. Ingen gør noget gratis (ellers så sig lige til, for jeg kunne godt trænge til at få malet facaden på hytten).

Ved godt at det strider imod HFKs politik at hjælpe kunder uden at få noget ud af det, men nogle af os (mennesker) arbejder, eller har arbejdet frivilligt i mange forskellige henseender, doneret penge til forskellige hjælpeorganisationer, osv. Så JO, folk gør ting gratis...

Bare se hér på sitet; vi hjælper hinanden hver dag, med GRATIS råd og hjælp...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:

Ved godt at det strider imod HFKs politik at hjælpe kunder uden at få noget ud af det, men nogle af os (mennesker) arbejder, eller har arbejdet frivilligt i mange forskellige henseender, doneret penge til forskellige hjælpeorganisationer, osv. Så JO, folk gør ting gratis...

Selvfølgelig kan du få et gratis råd hvis du ringer til HFK. Hvis de derimod skal køre ud til dig, er det vel også naturligt at de skal have penge for det. Ham der besøger dig skal jo også have løn.

Du kan da ikke seriøst sammenligne en forretning med en hjælpeorganisation eller en side på internettet hvor folk debatterer deres hobby.

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 September 2008 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Men det er da lidt tankevækkende at der findes andre firmaer der netop yder den service gratis, når de har solgt en kunde et anlæg for flere tusinde kroner. jeg har tidligere arbejdet i to forskellige hifi-butikker, og begge steder afhjalp vi gratis kunderne, deres problemer med udstyr, købt hos os, også ved hjemmebesøg. også hvis de kom tilbage 14 dage senere og bad om hjælp. det er sådan en service der gør at kunderne kommer tilbage. og heldigvis en service man stadig kan finde hos mange andre forhandlere end hifi-klubben.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

eag1 skrev:
Men det er da lidt tankevækkende at der findes andre firmaer der netop yder den service gratis, når de har solgt en kunde et anlæg for flere tusinde kroner. jeg har tidligere arbejdet i to forskellige hifi-butikker, og begge steder afhjalp vi gratis kunderne, deres problemer med udstyr, købt hos os, også ved hjemmebesøg. også hvis de kom tilbage 14 dage senere og bad om hjælp. det er sådan en service der gør at kunderne kommer tilbage. og heldigvis en service man stadig kan finde hos mange andre forhandlere end hifi-klubben.

Det er jo altid op til den enkelte forhandler at vurdere hvordan man vil tjene penge. Der kan dog ikke være tvivl om at de alle helst skal have overskud. Derfor skal de også have deres udgifter dækket ind. Hvis de skal sende en tekniker ud til en kunde er der udgifter til bil og tekniker. Dem kan man så vælge at lade kunden betale, eller man kan kalde det service og få dem på en anden måde. En måde kunne være at tage lidt mere for varerne fra alle kunder. Det betyder at den kunde der klarer det hele selv er med til at betale for ham der skal have "gratis" hjælp. Synes du at det er mere rimeligt ?

Nikodk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

øhh tager det ikke lidt en skæv drejning dette her - det må da være en naturlighed at man skal betale, hvis man ønsker en særlig ydelse. At der er nogle butikker i samme branche, der har valgt at hjælpe kunden hos kunden er da fantastisk, men at hænge butikker ud fordi de ikke gør den slags gratis er da noget skævt...

Som jeg oplever Hifiklubben (har stort set ikke noget udstyr derfra længere), så har det altid været positivt. Har fået mange råd, til opsætning, indstillinger og lign. fra dem uden at skulle betale, men jeg har også været i deres butik eller spurgt på mail.

tilbage til emnet:

Har du været inde hos dem med din nye receiver under armen? er næsten sikker på at du vil blive fornuftigt modtaget, og de vil sætte den til i butikken, så du kan se om det er et hardware problem, eller skyldes indstillinger.

Nikolaj

Til top Vis Nikodk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nikodk

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 29 September 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Rysz skrev:

mollecon skrev:

Det er en smuk tanke, men sådan fungerer verden bare ikke... I så fald kunne vi også begynde at lægge planøkonomi, afskaffe markedskræfterne og den private ejendomsret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Nikodk skrev:

øhh tager det ikke lidt en skæv drejning dette her - det må da være en naturlighed at man skal betale, hvis man ønsker en særlig ydelse. At der er nogle butikker i samme branche, der har valgt at hjælpe kunden hos kunden er da fantastisk, men at hænge butikker ud fordi de ikke gør den slags gratis er da noget skævt...

Som jeg oplever Hifiklubben (har stort set ikke noget udstyr derfra længere), så har det altid været positivt. Har fået mange råd, til opsætning, indstillinger og lign. fra dem uden at skulle betale, men jeg har også været i deres butik eller spurgt på mail.

Det har nu ikke været min mening at tage stilling til Hifiklubbens serviceniveau, jeg udtaler mig kun om det principielle i at man skal betale for de ydelser man får. Det er du jo så også enig i.

Nikodk skrev:

tilbage til emnet:

Har du været inde hos dem med din nye receiver under armen? er næsten sikker på at du vil blive fornuftigt modtaget, og de vil sætte den til i butikken, så du kan se om det er et hardware problem, eller skyldes indstillinger.

Hvis jeg har forstået det korrekt, er receiveren ikke ny. Det er højttalerne han lige har fået.
Det kan dog godt være den bedste løsning alligevel.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes