Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 02:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny Reciever - hjælp ønskes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kleves
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 06 September 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Den skal drive mine B&W DM604 S2 fronter - LCR6 S2 center - og DM601 S2 som bag. Dertil en Dali SWA12 sub.

Egentlig havde jeg tænk mig den nye Panasonic SA-BX500 som snart kommer på gaden. Grunden til den er jeg gerne vil have alt mit grej til at være ens grundet fjernbetjeningen.

Nu kom jeg så til at se på vægten af den - ca. 5 kg. Kan den mon levere power nok til at trække min højtalere? Jeg snakkede lidt med det lokale panacenter og han sagde det er ny teknologi så vægten skulle ikke være eet problem - kan det passe?

Så er det at jeg kunne se at Onkyo understøtter Viera-link - så sådan en kan jo også godt bruges. Hvor højt skal jeg op for at kunne trække mine højtalere? Håber lidt på den nye 706'er er nok.Mvh Klaus

Til top Vis kleves's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kleves
 
kleves
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 18 September 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Prøver squ lige: BUMP
Til top Vis kleves's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kleves
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 18 September 2008 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

1. Onkyo understøtter Viera-link, har næsten brugt det samme udstyr som dig, med en Onkyo 875.

2. Ja det vil jeg godt tro, at 706 kan, skulle der ikke være nogen problemer i.

5kg, ja det er jo ikke overvældende, men jeg kender ikke receiveren så jeg ved ikke udtale mig yderligere.

/Zirio
CineZirio
Elac, Velodyne, Onkyo, Panasonic, Custom Cables, Nordost, Supra
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 18 September 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se på anmeldelser at den er rated til 130W per kanal. På panasonic hjemmeside står den til 150W.
Hvis angivelserne er efter samme standard som xr-modellerne så kan den nemt trække dine højttalere. Jeg har en xr59, som i øvrigt gør det ganske hæderligt i stereo. Jeg kan se at SA-BX500 har 9 højttalerudgange, hvilket betyder at du kan bi-ampe dine fronter. Når du nu kører 5.1 surround er det i øvrigt smart at have en forstærker som SA-BX500 der effektivt mix HD lyd ned til 5.1!

Den benytter en digital forstærkerteknologi, som betyder at den ikke bliver varm og derfor ikke har brug for tunge køleprofiler. Derfor skal du ikke hænge dig så meget i vægten.

Du låne et eksemplar med hjem for at afgøre om det er noget for dig. Det er ikke alle de har den samme mening om lyden fra panasonics forstærkere, men personligt synes jeg godt om den.
held og lykke
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
kleves
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 20 September 2008 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svaret begge 2

Ang. Pana'en - jeg var ikke klar over at den brugte digital forstærkning - det lyder jo godt at den ikke bliver varm ligesom Onkyo'erne gør. Og jeg har fået lovning på at låne den med hjem lige så snart den ankommer i butikken - de vil ankomme om 1-2 uger. Efter hvad han sagde (ekspedienten fik de 50 stk. hjem i hele scandinavien - så det er ikke mange.

1 ting bekymrer mig dog lidt ved Pana'en - den kan åbenbart ikke spille 5 kanal's stereo - noget som jeg brugte en del på min tidligere Yamaha. Men nu må jeg lige se tiden an.

Ellers må jeg se mig om efter en Onkyo - er der en forhandler i Århus - Randers området?

Mvh

Til top Vis kleves's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kleves
 
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 22 September 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

kleves skrev:

Mange tak for svaret begge 2

Ellers må jeg se mig om efter en Onkyo - er der en forhandler i Århus - Randers området?

Mvh



Velbekommen.

Jeg ved ikke lige om de befinder sig i Århus, men transporterer i hvert fald til Århus alle disse forhandlere.

CSN-teknik, AV-precision og Harbosound.
Ellers tag et kig på http://www.sas-audio.dk/00006/00072/

/Zirio
CineZirio
Elac, Velodyne, Onkyo, Panasonic, Custom Cables, Nordost, Supra
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio
 
kleves
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 23 September 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Ok - thx
Til top Vis kleves's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kleves
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes