| Forfatter |
|
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en gammel H/K AVR4500 og tænkte på om det en nødvendighed at have HDMI indgange for at man kan overføre de nye
lydformater hvis bare man får bluray afspilleren til at decode formaterne og så bare sende dem analogt til recieveren? Eller
får man kun normal 5.1 så ?
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har en blu-ray afspiller, der kan dekode signalet og sende det analogt (f.eks. Panasonics BD 50 tror jeg nok den hedder) er det vejen frem :) Den kobler du bare analogt på. /jonathan
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
Hvis du har en blu-ray afspiller, der kan dekode signalet og sende det analogt (f.eks. Panasonics BD 50 tror jeg nok den hedder) er det vejen frem :) Den kobler du bare analogt på. /jonathan
|
|
|
problemet er bare at det stiller ret høje krav til D/A konverteren i afspilleren __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
helledie skrev:
Hvis du har en blu-ray afspiller, der kan dekode signalet og sende det analogt (f.eks. Panasonics BD 50 tror jeg nok den hedder) er det vejen frem :) Den kobler du bare analogt på. /jonathan
|
|
|
problemet er bare at det stiller ret høje krav til D/A konverteren i afspilleren |
|
|
Det gør det, men hvis man ikke har en forstærker, der kan konvertere det, er det jo en vej frem. Ellers skal man ud og investere en del penge på ny forstærker. /jonathan
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS3 kan også, kan den ikke?
|
| Til top |
|
| |
Porsche Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
problemet er bare at det stiller ret høje krav til D/A konverteren i afspilleren
[/QUOTE]
Er der nogen afspillere, der har en god d/a konverter ?
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
PS3 kan også, kan den ikke? |
|
|
Jeg mener ikke den har de 5 analoge udgange til det - desværre - ellers havde jeg helt sikkert haft en :-)
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
interfacelift skrev:
|
PS3 kan også, kan den ikke?
|
|
|
Jeg mener ikke den har de 5 analoge udgange til det - desværre - ellers havde jeg helt sikkert haft en :-)
|
|
|
Den kan "kun" dekode signalet til LPCM som så kan sendes via HDMI digitalt til de fleste nyere forstærkere.
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan vel egentlig bare bruge Toslink? Så slipper jeg for en masse analog kabler :o __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
| Jeg kan vel egentlig bare bruge Toslink? Så slipper jeg for en masse analog kabler :o |
|
|
Du kan bruge toslink, men så er du tilbage ved udgangspunktet. Toslink kan kun overføre de gamle lydformater. De nye HD lydformater kræver HDMI eller analog. /Lars (Admin - recordere.dk) __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
brasch skrev:
helledie skrev:
Hvis du har en blu-ray afspiller, der kan dekode signalet og sende det analogt (f.eks. Panasonics BD 50 tror jeg nok den hedder) er det vejen frem :) Den kobler du bare analogt på. /jonathan
|
|
|
problemet er bare at det stiller ret høje krav til D/A konverteren i afspilleren
|
|
|
Det gør det, men hvis man ikke har en forstærker, der kan konvertere det, er det jo en vej frem. Ellers skal man ud og investere en del penge på ny forstærker.
/jonathan
|
|
|
men det er jo ikke umuligt at konverterne er så dårlige at man vil få bedre lyd ved bare at hive core signalet ud med spdif __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår stadig ikke at nogen har lavet et optisk media der er så begrændset, det giver jo ikke nogen mening :s optisk burde være det hurtigste vi overhovdet kunne få.
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
| Forstår stadig ikke at nogen har lavet et optisk media der er så begrændset, det giver jo ikke nogen mening :s optisk burde være det hurtigste vi overhovdet kunne få. |
|
|
Forstår ikke helt.. Hdmi er jo det bedste til sådanne ting, og det kræver så en forstærker der er så og så ny.. Hvad er problemet i det?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mech0z skrev:
| Forstår stadig ikke at nogen har lavet et optisk media der er så begrændset, det giver jo ikke nogen mening :s optisk burde være det hurtigste vi overhovdet kunne få.
|
|
|
Nej. HDMI er det hurtigste du kan få. Men det er jo lige meget. Eftersom en optisk forbindelse ikke kan overføre HD-lyd, så kan din forstærker heller ikke modtage lyden den vej. Så uanset om den optiske forbindelse blev "opgraderet" til HD-lyd - så ville din forstærker stadig ikke kunne modtage - og dekode det. Du skal have en 7.1 forstærker, der kan modtage HD-lyd via analog 7.1. Eller en 7.1 forstærker, der kan modtage 7.1 lyd via HDMI. /Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
helledie skrev:
Hvis du har en blu-ray afspiller, der kan dekode signalet og sende det analogt (f.eks. Panasonics BD 50 tror jeg nok den hedder) er det vejen frem :) Den kobler du bare analogt på. /jonathan
|
|
|
problemet er bare at det stiller ret høje krav til D/A konverteren i afspilleren
|
|
|
Hvad mener du med ret høje krav til D/A konverteren i afspilleren? Kan du uddybe det?
Her bliver der måske stillet store krav til afspilleren og mindre krav til forstærkeren? eller hvad??
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Mech0z skrev:
| Forstår stadig ikke at nogen har lavet et optisk media der er så begrændset, det giver jo ikke nogen mening :s optisk burde være det hurtigste vi overhovdet kunne få.
|
|
|
Nej. HDMI er det hurtigste du kan få.
Men det er jo lige meget. Eftersom en optisk forbindelse ikke kan overføre HD-lyd, så kan din forstærker heller ikke modtage lyden den vej. Så uanset om den optiske forbindelse blev "opgraderet" til HD-lyd - så ville din forstærker stadig ikke kunne modtage - og dekode det.
Du skal have en 7.1 forstærker, der kan modtage HD-lyd via analog 7.1. Eller en 7.1 forstærker, der kan modtage 7.1 lyd via HDMI.
/Lars
|
|
|
Nej Optisk er det hurtigste du kan sende (300000 km / sec) det er bare Toslink der er blevet lavet så der er en begrænsning, hvilket jeg ikke forstår. Jeg ved godt at HDMI er hurtigere end Toslink men det burde bare ikke være sådan. __________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |