| Forfatter |
|
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har kendskab til om der er surround processorer /surround forstærkerer, som har indbygget dekodning af de nye HD formater?
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
i teksten har jeg skrevet forstærkerer det skulle selvfølgelig være forforstærker
|
| Til top |
|
| |
Champ Forum Bruger


Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål, jeg lige selv skulle til at oprette. Jeg ved ikke med dig, Lethvig, men jeg er ude efter emner i det prisniveau hvide mennesker kan betale sig fra. Studerende hvide mennesker, that is.
__________________ /Stefan
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De nye fra Marantz og Denon. Marantz AV 8003 (vist nok 28.000kr) og Denon AVP et-eller-andet (50.000kr)
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Champ skrev:
Godt spørgsmål, jeg lige selv skulle til at oprette. Jeg ved ikke med dig, Lethvig, men jeg er ude efter emner i det prisniveau hvide mennesker kan betale sig fra. Studerende hvide mennesker, that is.
|
|
|
champ nu er jeg ikke studerende, men stadig skal det ikke vær proceed eller andet der koster en bondegård, men da jeg har 3 stereo effektforstærkerer tænkte jeg at der jo måske ikke var nogen grund til bare at smide dem ud og købe en totalløsning...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
| De nye fra Marantz og Denon. Marantz AV 8003 (vist nok 28.000kr) og Denon AVP et-eller-andet (50.000kr) |
|
|
tak for din info, men noget til max 10.000,- var nu prislejet jeg tænkte på :-)
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man fx. har en PS3 som jo decoder alle HD lydformater, kan man vælge en Audiolab 8000AP til 10.000,- kr., ellers skulle Onkyo komme med
en surround forforstærker der kan tage de ny HD lyd formater og NAD er også på vej med noget i 10.000,- kl. pris klasse.
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 05:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lethvig skrev:
Webmonkey skrev:
| De nye fra Marantz og Denon. Marantz AV 8003 (vist nok 28.000kr) og Denon AVP et-eller-andet (50.000kr) |
|
|
tak for din info, men noget til max 10.000,- var nu prislejet jeg tænkte på :-)
|
|
|
Jeg har valgt at købe en Denon 3808 og den skal med tidem bruges som ren forforstærker til 5stk Lyngdorf SDA2175 effekttrin. Fra 2808 og op har du HD, dog lyder 3808 bedre sybtes jeg.
Mvh Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt se den er lige i overkanten
men jeg er godt tilfreds med min Rotel RSP-1069 processor til 15299 kr hos avconnection
MVH
Ulrik
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
|
Kan godt se den er lige i overkanten
men jeg er godt tilfreds med min Rotel RSP-1069 processor til 15299 kr hos avconnection
MVH
Ulrik
|
|
|
Ja men den har jo ikke indbygget dekoder til de nye formater, kun de ældre...
|
| Til top |
|
| |
Lethvig Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Lethvig skrev:
Webmonkey skrev:
| De nye fra Marantz og Denon. Marantz AV 8003 (vist nok 28.000kr) og Denon AVP et-eller-andet (50.000kr) |
|
|
tak for din info, men noget til max 10.000,- var nu prislejet jeg tænkte på :-)
|
|
|
Jeg har valgt at købe en Denon 3808 og den skal med tidem bruges som ren forforstærker til 5stk Lyngdorf SDA2175 effekttrin. Fra 2808 og op har du HD, dog lyder 3808 bedre sybtes jeg.
Mvh Busk
|
|
|
det var også en af mine tanker, men gør den det godt til stereo også 3808'eren?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg har nævnt i flere andre tråde, har Emotiva en model på vej som kan klare alle de nye formater. Den hedder UMC-1 og kommer til at koste omkring 5000 Kr leveret til DK. Den er baseret på samme chipsæt (til signalbehandling) som Krells kommende 707 processor til 40.000 $. Den har jeg i hvert fald tænkt mig at købe, når den kommer frem. I følge diverse forums slår Emotivas tidligere processorer hvad der findes af receivere inden for en overskuelig prisramme.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Som jeg har nævnt i flere andre tråde, har Emotiva en model på vej som kan klare alle de nye formater. Den hedder UMC-1 og kommer til at koste omkring 5000 Kr leveret til DK. Den er baseret på samme chipsæt (til signalbehandling) som Krells kommende 707 processor til 40.000 $.
Den har jeg i hvert fald tænkt mig at købe, når den kommer frem. I følge diverse forums slår Emotivas tidligere processorer hvad der findes af receivere inden for en overskuelig prisramme.
|
|
|
nu har jeg ikke hørt (eller læst) noget om den, men fordi den bruger samme chipset er der ikke garanteret super kvalitetet. Det kommer jo på hvordan de ellers lige har fået skruet softwaren sammen.
EDIT: F.eks. Reon chippen i onkyo surround receivere (til billedbehandling) performer ikke optimalt, da softwaren ikke er af helt samme standard som chippen __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger


Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig - et chipsæt er kun en lille del af løsningen....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et år siden stod jeg selv med et Carver forstærker sæt og ledte efter et forforstærker. Desværre var det dengang umuligt at finde en AV forforstærker som kunne klare HD lyd.
Men en Onkyo med pre-out to the rescue
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du hørt en Audiolab 8000AP? Evt. sammenlignet lyden med andre store receivere?
Lyder umiddelbart som relativt billig vej til HD-lyd (ganske vist afkodet i afspilleren, men...) kombineret med no-nonsense ægte hifilyd, altså hvis
den holder hvad der skrives om den.
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Delaney skrev:
Som jeg har nævnt i flere andre tråde, har Emotiva en model på vej som kan klare alle de nye formater. Den hedder UMC-1 og kommer til at koste omkring 5000 Kr leveret til DK. Den er baseret på samme chipsæt (til signalbehandling) som Krells kommende 707 processor til 40.000 $.
Den har jeg i hvert fald tænkt mig at købe, når den kommer frem. I følge diverse forums slår Emotivas tidligere processorer hvad der findes af receivere inden for en overskuelig prisramme.
|
|
|
nu har jeg ikke hørt (eller læst) noget om den, men fordi den bruger samme chipset er der ikke garanteret super kvalitetet. Det kommer jo på hvordan de ellers lige har fået skruet softwaren sammen.
EDIT: F.eks. Reon chippen i onkyo surround receivere (til billedbehandling) performer ikke optimalt, da softwaren ikke er af helt samme standard som chippen |
|
|
Jeg er godt klar over at det ikke bliver to identiske processorer, men med kvaliteten af Emotivas tidligere produkter in mente, ville jeg i hvert fald vente til deres 700 $ processor UMC-1 bliver frigivet og anmeldt, inden jeg ville beslutte mig for at købe noget vildt dyrt fra Marantz eller Denon. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørsmålet er om den nu virkelig er så god, som du skriver, med de priser må der jo værre sparet et sted, så man kunne let få mistanke om at de
ikke er så gode som fx. fra Denon og Onkyo.
Og hvis man ønsker en top lyd kvalitet også i stereo, så kan jeg kun se Audiolab 8000AP eller en af de dyre fra lexcon, elles så bliver lyd kvalitet fra
Audiolab 8000AP netop samlignet med de dyre lexcon.
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. priserne er de så lave fordi man køber direkte fra producenten. Der er ingen mellemled. Mht. lydkvaliteten, er der ikke nogen (bortset fra Emo-folkene selv) der ved hvordan den bliver, men deres tidligere processorer skulle ikke have problemer med at matche eksempelvis Onkyo Integra DTC-9.8, og deres nye produkter skulle være bedre. Så jeg venter i hvert fald. Og den der venter, venter på noget godt.  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |