| Forfatter |
|
Skyum Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haaber nogen kan give lidt input til mit valg.
Jeg skal have købt mig noget surround. Jeg har ikke haft surround siden pro logic var det hotteste og har fra den gang 1 stk Rotel RB-980 og 2 stk Rotel RB-970.
Min afspiller er min PS3 og jeg har købt 4 Monitor Audio Radius 90 og en Radius 180.
Jeg havde egentlig kig på en Denon 1908 fordi den har pre-out på alle kanaler, men så ser man jo at der kommer nye modeller og at den nye version 1909 kan afkode HD formaterne, men den har så ikke pre-out....
Hvis jeg gerne vil have pre-out så virker det til at jeg skal op i de dyrere modeller. Og hvis jeg køber en ny reciever til 6000-8000 opnår jeg så nogen forbedring ved at bruge mine rotel blokke?
Hvad skal jeg nu?
Sælge mine rotel blokke og købe en større reciever?
Skynde mig at finde et godt tilbud på en 1908?
Andre bud på en mellem model med fuld pre-out?
Andre forslag?
|
| Til top |
|
| |
Daloon Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz SR 4002 til ca 3500 kr har HDMI 1.1Tror faktisk den kan alt det du behøver. Den har godt nok ikke HDMI 1.3 hvilket betyder at du ikke får hele farvedybten med. Der vist noget med at du ikke får det aller sidste med på lyden, men det er vist kun for de to sidste kanaler 6 og 7.
__________________ .... Næsten
|
| Til top |
|
| |
Daloon Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yamaha RXV 661 til ca 5300 kr den kan vist også det hele.
__________________ .... Næsten
|
| Til top |
|
| |
Skyum Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Daloon Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.marantz.com/image/products/e_sr4002_bck.gif
Marantz'en har alle kanaler preout :) stikkene nede til venstre.
__________________ .... Næsten
|
| Til top |
|
| |
Skyum Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 28 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg godt se på billedet, lidt underligt at det står anderledes i specifikationen (har rettet mit link)
|
| Til top |
|
| |
Daloon Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville tage Marantz, men det har nu mest med design at gøre. Jeg har selv en Marantz 5001 og inden det havde jeg en Marantz 5000. Begge to spiller rigtig godt i stereo, men har dog købt en Lyngdofph effekt forstærker til at drive mine fronter i mit nuværende setup.
Men det er jo "næsten" lige meget hvordan forstærkeren spille da det bliver den Rotel forstæker som giver det sidste. Der er selvfølgelig noget A/D convatering i Reciveren, så der kan selvfølgelig godt være en lyd forskel på de 2 recivere.
Men sidst jeg har en Marantz som der er sat Effektforstærker på og det RYKKER!
__________________ .... Næsten
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
KTradio har Marant´næste model på mega-bud - 38oo for tiden!
Den har det hele også.
Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 29 August 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor købe en receiver, hvis du alligevel kun vil bruge processor delen? Jeg ville tage en Emotiva UMC-1. Det er en surround forforstærker, der kan det hele. Den kommer dog først om nogle måneder, men ser ud til at blive fremragende. Den koster 5000 leveret til DK.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Skyum Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 02:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres gode bud.
@Delaney
Det var ikke fordi jeg helst ville have en reciever. Der er bare ikke ingen kontrol forstærkere at få med mindre man vil lægge rigtig mange penge. Kendte dog ikke mærket du foreslår. Den ser interessant ud, ved dog hverken om jeg kan vente eller om jeg kan lide designet (lidt for meget blå diode).
Nogen der har et bud på om jeg vinder noget på lydkvaliteten ved at bruge mine effekt forstærkere kontra dem som er indbygget hvis man køber en reciever? Mine effektblokke er jo ikke helt moderne længere og foreksempel Yamaha'en er opgivet til 7x140w og mine blokke er jo kun opgivet til 70w.
Hvordan er kvaliteten på moderne indbygget forstærker kontra ældre seperat forstærker?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har faktisk INGEN glæde af at en surround reciever kan dekode HD-lyden.
Hvis du "kun" skal bruge din PS3, så dekoder PS3 alle lydformaterne selv, den kan faktisk slet ikke bitstreame til surround reciever, hvilket er nødvendigt for at udnytte dekoder i surround reciever.
Så brug hellere pengene på effektblokke.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hans valg 1908 kan da fint bruges.
Det behøver ikke koste en bondegård for at spille godt.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej med det er synd at lade de god Rotel effekt blokke gå til spille, og mene ikke at Denon 1908 har pre-out.
Og det er god lyd (Denon 1908) og rigtig god lyd (Audiolab 8000AP og Rotel effekt blokke)
Ellers kunne det værre et god ide, hvis hifi-freaks.dk fik forhandling af emotiva i Danmark, så kunne vi lige smide 35-40% på de priser
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 31 August 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge hifi-klubben.dk så har den 7.1 preout. Jeg tør vædde med, du ikke kan høre om det er Denon 1908 eller Audiolab som bruges som forforstærker og hans Rotel effekter samt Audio Radius.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Skyum Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for jeres indspark. Jeg er endt med at bestille en SR-4002 fra Tyskland. Fandt den til 299,-€ + 14,-€ fragt = ca. 2350,- kr. 
Så kan jeg godt leve uden de sidste HDMI features et års tid eller to. Hvis jeg skulle have noget andet som opfyldte mine behov om pre-out og HDMI CEC, så skal jeg have dette års modeller og så kommer det til at koste 5000,- og op efter.
Nu kan jeg nyde HD lyd og få en føling for hvilke egenskaber der skal vægtes højest næste gang der skal investeres. Og de 3-4000 jeg har sparet på reciever kan så ryge i sub budgettet :-)
Skal nok melde tilbage når jeg har modtaget den.
|
| Til top |
|
| |
Offcourse_dk26 Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 03 September 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Glæder mig til at høre om dine erfaringer. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
SteffenD89 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daloon skrev:
Yamaha RXV 661 til ca 5300 kr
den kan vist også det hele.
|
|
|
købte min 663'er for 3800kr fra Tyskland af, og det er inkl fragt.
Ellers kan de købes for 4800kr + fragt ved www.pixmania.dk
|
| Til top |
|
| |
yossi Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har denne marantz og sys den gør den rigtig godt.. jeg har dog osse sat en rotel effekt blok til men dog kun til de 3 foreste kanaler og det kan da sagtens høres at de får noget mere og leve af.. men der spiller sku godt sammen..
http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5112
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 09 September 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ifølge hifi-klubben.dk så har den 7.1 preout.Jeg tør vædde med, du ikke kan høre om det er Denon 1908 eller Audiolab som
bruges som forforstærker og hans Rotel effekter samt Audio Radius.
|
|
|
Jeg er lidt nysgerrig efter, hvorfor du ikke tror der skulle være en markant forskel? Mit gæt ville være diametralt det modsatte
Jeg overvejer at kaste mig ud i en Audiolab, netop fordi forforstærkeren i min nuværende receiver - Yamaha rxv1500 der strengt taget burde være
bedre end den Denon - lyder markant dårligere på forforstærkerdelen end min Arcam stereoforstærker (Arcam som effekt i begge situationer.
Jeg overvejer netop en Audiolab fordi den - måske - ville kunne give samme lydkvalitet som Arcam, bare i surround og kompatibelt med alle HD-
formater
|
| Til top |
|
| |