Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 19:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Haves: Rotel blokke og PS3 Ønskes: HD lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skyum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 28 August 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Haaber nogen kan give lidt input til mit valg.
Jeg skal have købt mig noget surround. Jeg har ikke haft surround siden pro logic var det hotteste og har fra den gang 1 stk Rotel RB-980 og 2 stk Rotel RB-970.
Min afspiller er min PS3 og jeg har købt 4 Monitor Audio Radius 90 og en Radius 180.

Jeg havde egentlig kig på en Denon 1908 fordi den har pre-out på alle kanaler, men så ser man jo at der kommer nye modeller og at den nye version 1909 kan afkode HD formaterne, men den har så ikke pre-out....

Hvis jeg gerne vil have pre-out så virker det til at jeg skal op i de dyrere modeller. Og hvis jeg køber en ny reciever til 6000-8000 opnår jeg så nogen forbedring ved at bruge mine rotel blokke?

Hvad skal jeg nu?

Sælge mine rotel blokke og købe en større reciever?
Skynde mig at finde et godt tilbud på en 1908?
Andre bud på en mellem model med fuld pre-out?

Andre forslag?


Til top Vis Skyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyum
 
Daloon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 28 August 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Marantz SR 4002 til ca 3500 kr har HDMI 1.1

Tror faktisk den kan alt det du behøver. Den har godt nok ikke HDMI 1.3 hvilket betyder at du ikke får hele farvedybten med. Der vist noget med at du ikke får det aller sidste med på lyden, men det er vist kun for de to sidste kanaler 6 og 7.


__________________
.... Næsten
Til top Vis Daloon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daloon
 
Daloon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 28 August 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Yamaha RXV 661 til ca 5300 kr


den kan vist også det hele.



__________________
.... Næsten
Til top Vis Daloon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daloon
 
Skyum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 28 August 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Tak for forslagene.

Mht. Marantz 4002, så står den til kun at have sub-out på:
http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Pro dSpecs&cont=eu&bus=hf&prod_id=3699&type=avr& amp; amp; amp; amp;series=comp

Yamaha havde jeg faktisk ikke kigget så meget på RX V661 ser spændende ud fandt den endda her til 3700,-
http://avantix.dk/catalog/product_info.php?products_id=1697& amp; amp; amp; amp;from=pricerunner

Hvad er så det bedste køb Yamaha til 3700,- eller Denon 1908 til 3700,- (sølv)?

Nogen der har et bud på om det vil være en gevinst at bruge mine Rotel forstærkere eller bedre at sælge dem og smide pengene oven i budgettet til receiver?

edit: rettet Marantz link.

Til top Vis Skyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyum
 
Daloon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 28 August 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

http://www.marantz.com/image/products/e_sr4002_bck.gif

Marantz'en har alle kanaler preout :) stikkene nede til venstre.


__________________
.... Næsten
Til top Vis Daloon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daloon
 
Skyum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 28 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg godt se på billedet, lidt underligt at det står anderledes i specifikationen (har rettet mit link)


Til top Vis Skyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyum
 
Daloon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 29 August 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ville tage Marantz, men det har nu mest med design at gøre. Jeg har selv en Marantz 5001 og inden det havde jeg en Marantz 5000. Begge to spiller rigtig godt i stereo, men har dog købt en Lyngdofph effekt forstærker til at drive mine fronter i mit nuværende setup.

Men det er jo "næsten" lige meget hvordan forstærkeren spille da det bliver den Rotel forstæker som giver det sidste. Der er selvfølgelig noget A/D convatering i Reciveren, så der kan selvfølgelig godt være en lyd forskel på de 2 recivere.

Men sidst jeg har en Marantz som der er sat Effektforstærker på og det RYKKER!


__________________
.... Næsten
Til top Vis Daloon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daloon
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 29 August 2008 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

KTradio har Marant´næste model på mega-bud - 38oo for tiden!

Den har det hele også.

Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 801
Sendt: 29 August 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hvorfor købe en receiver, hvis du alligevel kun vil bruge processor delen? Jeg ville tage en Emotiva UMC-1. Det er en surround forforstærker, der kan det hele. Den kommer dog først om nogle måneder, men ser ud til at blive fremragende. Den koster 5000 leveret til DK.

__________________
Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
Til top Vis Delaney's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Delaney
 
Skyum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 31 August 2008 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres gode bud.

@Delaney

Det var ikke fordi jeg helst ville have en reciever. Der er bare ikke ingen kontrol forstærkere at få med mindre man vil lægge rigtig mange penge. Kendte dog ikke mærket du foreslår. Den ser interessant ud, ved dog hverken om jeg kan vente eller om jeg kan lide designet (lidt for meget blå diode).

Nogen der har et bud på om jeg vinder noget på lydkvaliteten ved at bruge mine effekt forstærkere kontra dem som er indbygget hvis man køber en reciever? Mine effektblokke er jo ikke helt moderne længere og foreksempel Yamaha'en er opgivet til 7x140w og mine blokke er jo kun opgivet til 70w.

Hvordan er kvaliteten på moderne indbygget forstærker kontra ældre seperat forstærker?

 

Til top Vis Skyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyum
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 31 August 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Du har faktisk INGEN glæde af at en surround reciever kan dekode HD-lyden.

Hvis du "kun" skal bruge din PS3, så dekoder PS3 alle lydformaterne selv, den kan faktisk slet ikke bitstreame til surround reciever, hvilket er nødvendigt for at udnytte dekoder i surround reciever.

Så brug hellere pengene på effektblokke.


__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 31 August 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Et rigtig god ide, kunne værre Audiolab 8000AP, der har to HDMI indgange der kan modtage LPCM fra PS3, og så har man også en rigtig god
stereo forforsærker, den ville helt sikke kunne bruges med Rotel blokke, og Audiolab 8000AP kan fås i DK for 10.000,- kr.

http://hifi-freaks.dk/webshop/product_info.php?
cPath=1_21&products_id=30



Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 31 August 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jamen hans valg 1908 kan da fint bruges.

Det behøver ikke koste en bondegård for at spille godt.




__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 31 August 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Nej med det er synd at lade de god Rotel effekt blokke gå til spille, og mene ikke at Denon 1908 har pre-out.

Og det er god lyd (Denon 1908) og rigtig god lyd (Audiolab 8000AP og Rotel effekt blokke)

Ellers kunne det værre et god ide, hvis hifi-freaks.dk fik forhandling af emotiva i Danmark, så kunne vi lige smide 35-40% på de priser
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 31 August 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Ifølge hifi-klubben.dk så har den 7.1 preout.

Jeg tør vædde med, du ikke kan høre om det er Denon 1908 eller Audiolab som bruges som forforstærker og hans Rotel effekter samt Audio Radius.



__________________
Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Skyum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 02 September 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for jeres indspark. Jeg er endt med at bestille en SR-4002 fra Tyskland. Fandt den til 299,-€ + 14,-€ fragt = ca. 2350,- kr.

Så kan jeg godt leve uden de sidste HDMI features et års tid eller to. Hvis jeg skulle have noget andet som opfyldte mine behov om pre-out og HDMI CEC, så skal jeg have dette års modeller og så kommer det til at koste 5000,- og op efter.

Nu kan jeg nyde HD lyd og få en føling for hvilke egenskaber der skal vægtes højest næste gang der skal investeres. Og de 3-4000 jeg har sparet på reciever kan så ryge i sub budgettet :-)

Skal nok melde tilbage når jeg har modtaget den.

Til top Vis Skyum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skyum
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 03 September 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  


Glæder mig til at høre om dine erfaringer.

Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
SteffenD89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 09 September 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Daloon skrev:

Yamaha RXV 661 til ca 5300 kr


den kan vist også det hele.

købte min 663'er for 3800kr fra Tyskland af, og det er inkl fragt.

Ellers kan de købes for 4800kr + fragt ved www.pixmania.dk

Til top Vis SteffenD89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteffenD89
 
yossi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 394
Sendt: 09 September 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har denne marantz og sys den gør den rigtig godt.. jeg har dog osse sat en rotel effekt blok til men dog kun til de 3 foreste kanaler og det kan da sagtens høres at de får noget mere og leve af.. men der spiller sku godt sammen..

http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5112

Til top Vis yossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yossi
 
Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1597
Sendt: 09 September 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Ifølge hifi-klubben.dk så har den 7.1 preout.Jeg tør vædde med, du ikke kan høre om det er Denon 1908 eller Audiolab som
bruges som forforstærker og hans Rotel effekter samt Audio Radius.


Jeg er lidt nysgerrig efter, hvorfor du ikke tror der skulle være en markant forskel? Mit gæt ville være diametralt det modsatte

Jeg overvejer at kaste mig ud i en Audiolab, netop fordi forforstærkeren i min nuværende receiver - Yamaha rxv1500 der strengt taget burde være
bedre end den Denon - lyder markant dårligere på forforstærkerdelen end min Arcam stereoforstærker (Arcam som effekt i begge situationer.

Jeg overvejer netop en Audiolab fordi den - måske - ville kunne give samme lydkvalitet som Arcam, bare i surround og kompatibelt med alle HD-
formater
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes