Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 14:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Frådseri?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
supou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 27 August 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har dette anlæg lige nu  - det er til salg..

http://www.teufel.de/de/THXsysteme/System-5-THX-Select.cfm?s how=order

cinema 5.1 versionen i sort..

Jeg vil gerne ha noget endnu større, så ville høre om det er komplet idiotisk at købe den her:

http://www.teufel.de/de/THXsysteme/Theater-8-THX-Ultra-2.cfm

jeg ved ikke hvor stort et areal jeg skal bo på endnu, men det kan spille 100 m2 op jo...

Vil jeg få "dårlig lyd" ud af det når pladsen ikke er så stor? eller er det bare iorden og så er kvaliteten der..? er helt rundt på gulvet..

 

Til top Vis supou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supou
 
27pH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 685
Sendt: 27 August 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Slet ikke idiotisk. Jo større jo bedre.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 27 August 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hvis du starter med overliggeren højt er der jo længere til du igen føler behov for at opgradere - så: Go for it!

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 443
Sendt: 27 August 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

De ser da ellers ok ud de højtalere!!

Jeg får mere og mere lyst til at skifte højtalere, hvis jeg dog bare havde kontanterne til det

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt
 
supou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 27 August 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Jamen det spiller såmænd os hammer godt det jeg har..

- Men er den der stræben efter større slagkraft i bass og så bare for at udleve drømmen lidt :)

Men lokalet skal altså ikke være stort eller noget for at det stadig fungere sdan ok?

Til top Vis supou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supou
 
supou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 27 August 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

forresten, hvis ens forstærker ikke er ultra 2 godkendt - hvad har det så af betydning??
Til top Vis supou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supou
 
supou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 27 August 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

har en denon avr-3806..

 

Nogen der kan komme med noget info. står og tripper her.. hehe

Til top Vis supou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supou
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 27 August 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Du vil selvfølgelig stadig kunne bruge højtalerne men jeg tror at hvis har en THX 2 Ultra reciever så kan den måske udnytte bedre bla at side og bag højtalere (i 7.1) er dipole (Rent skud i tågen, men dipole er vist et krav for at være thx 2 ultra godkendt)

Men du kan læse rimlig meget om det her hifi4all.dk
Men damm jeg er da også blevet vild efter deres højtalere eftersom jeg er en surround freak :p og de har virkelig fede surround sets.

Kunne næsten være fristet til at købe dit hvis du skiftede^^ Meen tror næsten ikke det kan betale sig at købe brugt, kunne godt finde på at vælge enten den du selv kigger på eller deres Theater 5 Hybrid.

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 28 August 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Ultra2 godkendelsen siger noget om hvilken rumstørrelse den er godkendt til at kunne hpndtere (ifht. watt-krav, dynamik etc.).

Det er en blåstempling af, at hvis du parrer den med højtalere med samme godkendelse, så burde den uden problemer levere THX-reference level niveau og dynamik.

Di kan gå ind på thx.com og læse mere om det tekniske aspekt af godkendelsen.
Herudover har  de nyeste THX-godkendelses-regimer nogle nye optimeringer, som adskiller sig fra de gamle som var mere biograf-rettede. Bla. henvender de nye standarder sig mod hjemmebrug, hvor rummene typisk er meget mindre en biografer, og derfor opfører fx. diskantniveauet sig anderledes - det stiger ifht. bassen ved høj volumen i større rum - hvorfor man kan opleve for meget diskant eller for lidt diskant alt efter rummets størrelse.
(Pioneer kalder det en x-curve, hvormed man kan justere sxvis. -1dB over 10-15KHz. i diskanten ved rum under 25-30M2, lidt mere dæmpning (1.5dB, 2dB etc.) ved større rum-størrelser.

Alt sammen smart og lækkert - og efterhånden ikke meget dyrere end ikke-certificerede produkter - til trods for at det efter sigende er ret dyrt at få stemplet.

Håber det hjalp.

Mht. mere driveattack i bassen - har du overvejet at nøjes med en FED subwoofer - hvis den er hurtig nok, vinder du meget mere - særligt i dybden - end "blot" ved at opgradere højtalerne.

Subben alene kan gøre kæmpe forskel, hvis resten er "OK". (Kig evt. på Ingeniørens tråd om hans kælderbio - han har lige fået ny sub som gør en forskel!)

Blot et forslag.

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 246
Sendt: 28 August 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Alt sammen smart og lækkert - og efterhånden ikke meget dyrere end ikke-certificerede produkter - til trods for at det efter sigende er ret dyrt at få stemplet.


Det der primært gør THX receivere dyrere end deres mindre brødre, det er større trafoer og køleplader, og kraftigere kabinetter for at indeholde det.

THX certificeringen er ikke gratis, men certificering og brug af logoer for 'DVD' og 'Dolby Digital' er endnu dyrere!
Så dem der mener at de gerne vil undgå at betale for licenser i deres grej, de kommer ikke langt.



__________________
Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 28 August 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

- Pioneer. Det tror jeg du har helt ret i.

 

 


(Dyr besked )

Mvh. Offcourse




__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
supou
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 20
Sendt: 28 August 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Det er nogle rigtig fine svar i kommer med der alle sammen..  er sgu fint i gider bruge tid på emnet os..

Snakkede med en der havde arbejdet lidt med lyd og billed, han mente min forstærker kunne brænde af ved det? - hvis det er sandt ville jeg gerne lige høre en forklaring på hvorfor, noget med spænding og gøre?

Det med en sub med endnu mere smæk på har jeg overvejet ja, men vil os bruge det lidt som normalt anlæg. derfor jeg gerne vil ha det så stort..

Til dig der overvejede købet lidt - så er jeg til at handle med.. har os receiveren til salg nu..

 

 

Til top Vis supou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supou
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 31 August 2008 kl. 02:18 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

Offcourse_dk26 skrev:
Alt sammen smart og lækkert - og efterhånden ikke meget dyrere end ikke-certificerede produkter - til trods for at det efter sigende er ret dyrt at få stemplet.


Det der primært gør THX receivere dyrere end deres mindre brødre, det er større trafoer og køleplader, og kraftigere kabinetter for at indeholde det.

THX certificeringen er ikke gratis, men certificering og brug af logoer for 'DVD' og 'Dolby Digital' er endnu dyrere!
Så dem der mener at de gerne vil undgå at betale for licenser i deres grej, de kommer ikke langt.

nu er jeg ikke så meget inde i det. Men så vidt jeg har forstået det betaler producenterne x-antal tusinde kr. for algoritmerne til DD og DTS. Der er jo nok en eller anden form for begrænsning på antal produkter, men sådan som jeg forstår det kan man bruge algoritmerne i næste generation, det kan man jo ikke med thx certificeringerne



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes