Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 23:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hamon Kardon 355 eller Onkyo 706? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 339
Sendt: 20 August 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer en af disse, men har ikke helt overblik over specs.
Kan de stort set det samme? Er de ikke i samme prisklasse?
Er det helt samme model chip der sidder til 1080p billede?
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle
 
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 339
Sendt: 20 August 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Er 255 kun mindre i effekt eller er der skåret i andet også?
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle
 
Jens Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

355 har bedre understøttelse af Zone 2 (lyd i flere rum). Der medfølger bl.a. en fjernbetjening til zone 2. Der medfølger vistnok også en iPod dock,
og så har 355's fjernbetjening lys og mulighed for at styre alle centrale funktioner i en iPod, der er placeret i dock'en.


Til top Vis Jens Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Thomsen
 
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 339
Sendt: 21 August 2008 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

ok, jeg er dog lidt fristet af 255'eren da den er noget billigere men er lidt i tvivl om det kun er lidt effekt man giver afkald på udover det med ipod dock.
Zone 2 er vel lige så godt på 255?
Kan se at onkyoen har noget med forbedring af mp3 hvilket tiltaler mig da meget af mit lyd er mp3, men ved ikke om det giver noget i praksis. Er der noget onkyoejere der kender til det?
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 21 August 2008 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

255 har ikke multiroom som 355 og så har 355 15 watt mere pr. kanal iforhold til 255.

__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Jens Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 21 August 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

dalle skrev:
ok, jeg er dog lidt fristet af 255'eren da den er noget billigere men er lidt i tvivl om det kun er lidt effekt man giver afkald på udover det med ipod dock.
Zone 2 er vel lige så godt på 255?
Kan se at onkyoen har noget med forbedring af mp3 hvilket tiltaler mig da meget af mit lyd er mp3, men ved ikke om det giver noget i praksis. Er der noget onkyoejere der kender til det?


Forskellen ml. Zone 2 på 255 og 355 er, at 355'eren har dedikerede udtag til multi room, mens det koster to kanaler i 7.1 setup'et på 255'eren. Vil du have Zone 2 på 255'eren, må du altså "nøjes" med et 5.1 surround setup. Såvidt jeg husker har 255'eren heller ikke mulighed for at forstærke to forskellige kilder samtidigt - fx film til stuen og musik til køkkenet - det har 355.

Det ser ud til, at du har ret mht. forbedringen af mp3. Jeg var ellers overbevist om, at H/K også havde det, men jeg kan ikke finde noget om det. Det står heller ikke brugsanvisningen, som ligger på nettet. Det er ellers en ærgerlig mangel i betragtning af, hvordan mange nok i praksis bruger musik til hverdag - og især, når man tænker på den finde iPod-tilslutningsmulighed på AVR 355.

Af andet så har H/K ry for at spille lidt mere musikalsk i ren stereo, hvor Onkyo'en går for at være lidt lys i det. Men det er nok en oplysning, man bedst skal prøve af i praksis, for at se hvordan det harmonerer med ens egen smag.

Jeg planlægger selv at anskaffe en H/K AVR255 el. 355 og kombinere den med et set Micro Ti + MDS 150 sub fra Anthony Gallo.
Til top Vis Jens Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Thomsen
 
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 339
Sendt: 21 August 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

ok, tak for info.
Kan godt ske jeg skal op i 355 så - hvis ikke 706 er billigere og det er den nok lidt.

Ja, jeg er også træt af at den ikke har mp3 forbedring.
Kunne være rigtig interessant at høre om folks erfaringer med onkyo og forbedring af mp3-lyd.
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

dalle skrev:
ok, tak for info.
Kan godt ske jeg skal op i 355 så - hvis ikke 706 er billigere og det er den nok lidt.

Ja, jeg er også træt af at den ikke har mp3 forbedring.
Kunne være rigtig interessant at høre om folks erfaringer med onkyo og forbedring af mp3-lyd.

Onkyo'en er lidt billigere (kunne jeg forestille mig), men H/K er kraftigere. Jeg har ikke hørt 706'eren, så kan ikke udtale mig om den er lys i lyden, men hvis den er som 605 og 606 som jeg har hørt så er den noget lysere i lyden end H/K er og knap så kraftig.



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 339
Sendt: 26 September 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Har set en del zone 2 forstærkere der ikke kan afspille digital inputs i zone 2 (bla. yamaha)
Nogen der ved om det er et problem med 355?
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 26 September 2008 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Der medfølger ikke Ipod dock til 355'eren den skal købes seperat! hvilke højttalere skal du spille på?

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 339
Sendt: 26 September 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Har ikke købt endnu men ender nok med noget brugt audiovector eller system audio.
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle
 
tma86
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 158
Sendt: 26 September 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Har lige købt en AVR 255 i Tyskland for 498 euro inkl fragt. Dejlig maskine med rigelig kraft, selv til mine B&W 683.

Købte en fra Avides, sprit ny i åbnet kasse. Bestilt mandag og leveret onsdag:

http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B001BJ6SF0/ref=dp_olp_ 2?ie=UTF8&qid=1222417768&sr=8-1

 



__________________
Til top Vis tma86's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tma86
 
flex195
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 26 September 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Der er rigelig med krafter i en 255 til dit behov så! jeg har haft 355 og en Onkyo 875 på prøve, selvom Onkyoen er en langt dyrere forstærker, spillede 355 faktisk lige så godt, synes Onkyo har en neutral lyd, hvorimod Harman Kardon er der mere smæk på og fremme i skoene, kunne også være pga kræfterne i Harman Kardon!

__________________
Mvh Brian

Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195
 
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 339
Sendt: 26 September 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Ok, men 255 mangler nogle multiroom/zone2 funktioner til mit behov så det skal nok være 355 for mig.

Har 355 lige så gode opskalering til 1080p som onkyoen?
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 26 September 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Ja det har den. De kører begge med Farudja processor

__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 26 September 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

dalle skrev:
ok, jeg er dog lidt fristet af 255'eren da den er noget billigere men er lidt i tvivl om det kun er lidt effekt man giver afkald på udover det med ipod dock.
Zone 2 er vel lige så godt på 255?
Kan se at onkyoen har noget med forbedring af mp3 hvilket tiltaler mig da meget af mit lyd er mp3, men ved ikke om det giver noget i praksis. Er der noget onkyoejere der kender til det?


I mine ører er diverse funktioner til "forbedring" af MP3 lyd ikke andet end den gamle loudness-funktion, som booster diskant og bas, evt. nogle andre frekvenser også.

Sådan en funktion kan jo ikke genskabe det der er gået tabt i konverteringen til MP3.

Endvidere er der intet at vinde ved at bruge denne "forbedring", hvis man har MP3 filer i en høj bitrate, dvs. min. 256 kbit/s. I værste tilfælde, kan funktionen ødelægge musikken, ved at tilføre unødvendige boosts i bestemte frekvenser.

Derfor skal du ikke basere dit valg af receiver på denne funktion alene. Den er faktisk ret ligegyldig...


__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes