Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 17:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: HJÆLP SØGES (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kramer7071
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 19 August 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

HEJ ALLE SAMMEN. JEG ER EJER AF ET PAR JBL TI 10K.. OG EN DENON AVR 4308.. , ER UTROLIGT KED AF LYDEN SYS IKKE RIGTIGT AT JEG KAN FÅ VARME I LYDEN.. ER DER NOGEN DER HAR EN IDE TIL HVAD JEG KAN GØRE. HAR TÆNKT I NYE HØJTALERE ELLER MÅSKE EN EFFEKT BLOK FRA NAD.. PÅ FORHÅND TAK.. MVH TIM KRAMER
Til top Vis kramer7071's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer7071
 
DunkZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 19 August 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hey..

Først og fremmest, så kunne du skrive en ordentlig overskrift evt: JBL + Denon lyd? eller noget i den stil.

Og for det andet, så lad vær med at bruge CAPS lock.. Det kunne forstås som en "råben"  her på et forum..

Så når den er i vinkel, skulle der nok være nogle, som evt kan hjælpe dig



__________________
Se min 7.1 HD Bio og efterlad evt. en kommentar

Klik her
Til top Vis DunkZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DunkZ
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Mange af denon´s receivere er lidt kolde i lyden. Har selv lidt samme problem. Måske kunne du låne en anden receiver med hjem til test. Kender ikke rigtigt noget til højttalerne, og hvordan de spiller



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
kramer7071
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

tusind tak for din hjælp.. er egentlig lidt glad for at jeg ikke er den eneste med det problem.. tror du det kunne være bedere hvis jeg fik en nad effekt forstærker til at drive front højtalerne med. ville det gi en varmere lyd.. mvh tim
Til top Vis kramer7071's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer7071
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Du kunne prøve. Lyden vil nok ikke ændre sig drastisk, men der vil nok snige sig lidt mere varme ind.

Står selv for at opgradere med en effektforstærker til mine fronter som spiller meget neutralt.



__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
kramer7071
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

det vil jeg prøve så.. har tænkt lidt i en nad silverline s200 eller en 218 thx.

Til top Vis kramer7071's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer7071
 
Niko
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 188
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

 

Jeg synes at en del Denonrecivere er kliniske i lyden, især på alu-diskanter. Dengang jeg havde B&W-højttalere fravalgte jeg bevidst Denon og købte en Marantz-forstærker, så fik jeg den "varme" i lyden som jeg tror du leder efter. Så hvis du vil beholde din højttalere så prøv en Marantz også. Jeg har dog ikke så meget imod Denons lyd når der er tale om silkediskanter.

Hvilke højttalerkabler bruger du?



__________________
I get totally drunk - what's your hobby?
Til top Vis Niko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niko
 
kramer7071
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

hej tak for svar.. jeg bruger dali blue wave bi wire.. og du har ret den er meget klinisk i diskanten faktisk for hård..

Til top Vis kramer7071's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer7071
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Du kunne også kigge efter noget naim. Sku være dejlig varmt i lyden med en dejlig glød.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes