Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 09:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjaelp til ny reciever (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tankalot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 16 August 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

(beklager den gammeldags stavemaade, bruger amerikansk keyboard, saa ingen ae, oe og aa taster)

Jeg sidder pt med et 5.1 surroundsound fra Creative/Cambridge Soundworks, dette vaerende  DTT 3500 Digital http://www.3dsoundsurge.com/reviews/DTT3500/DTT3500.html

Problemet ligger imidlertid i recieverens decodning af digitale signaler, da mit lydkort ikke er creative (nyt bundkort i PC'en) cil den ikke decode 5.1 signalet, saa den tror konstant, at den faar et stereo-signal. Herre irriterende, baade naar jeg ser film og spiller. Jeg anskaffede mig et sperat lydkort,d ette vaerende Audiotrack's Prodigy 7.1 hi-fi http://www.audiotrak.net/products/prodigy71/

Yes, you guessed it, den virker stadig ikke. Den modtager fint signalet fra almindelige kabler (dvs jeg bruger breakoutstikket fra lydkortet til 3 kabler i stil med dem man har paa hoere-telefoner, mm, altsaa to lydkanaler per kabel), men recieveren har kun slots til stereo- ikke fuld 5.1

I sidste ende maa det jo ebtyde, at jeg skal have en ny, een, der fungerer. Jeg regner med omkring 2-3k for en brugt een, gerne 7.1 kompatibel og saa investere i to extra hoejtalere naar oekonomien er til det, og en aktiv subwoofer naar ejg faar en ny underbo. Imidlertid er ejg kompelt lost naar det gaelder hi-fi, derfor jeg soeger jeres raad :) Nogen forslag?

Og nej, der behoever ikke vaere DVd/CD afspilelr eller andet fancy, jeg har seperate systemer jeg kan koble til hvis/naar jeg flytter og min PC ikke laengere er mit mediecenter.

Krav til indgange: analog (dvs 3 elelr 4 indgange, til alle kanalerne), og gerne optisk.

~Tank
Til top Vis Tankalot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tankalot
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 19 August 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart lyder det som om at det program du bruger til at afspile film med ikke sender DTS/DD signal via den optiske udgang. Dette er desværre et ganske normalt problem. Hvis du bruger windows XP vil jeg anbefale dig at hente AC3Filter http://downloads.sourceforge.net/ac3filter/ac3filter_1_51a.e xe?modtime=1215606737&big_mirror=0

Og i opsætningen sætte 3/2+SW og sætte et hak ved SPDIF, billede: http://sourceforge.net/project/screenshots.php?group_id=6602 2

og under system sætte hak ved AC3 og DTS passthrough, billede: http://ac3filter.net/files/images/ge_ac3_system.thumbnail.pn g

Håber dette hjælper.

Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Tankalot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 10 September 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Tak for forslaget, men det ser ikke ud til at fungere- installationen er gennemfoert, opsaetningen konfigureret og PC'en genstartet- no result :/

So, yeah, ser ud til, at jeg er tilbage ved Square1 og skal have fat i en ny reciever :(
Til top Vis Tankalot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tankalot
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 11 September 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Hvis du kører vista skal du ind i kontrolpanel lyd og vælge Digital output, ellers er det ikke sikkert den optiske er tændt!

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
Tankalot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 September 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger XP, ikke Vista :)
Til top Vis Tankalot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tankalot
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 13 September 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hrm, ja så er jeg sku løbet lidt tør for ide'er uden at have mulighed for at se på dyret selv :(

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes