| Forfatter |
|
MaXer Forum Bruger


Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne skifte min NAD M15 ud med noget som kan håndtere HD lydsignaler, men ved ikke hvad jeg skal kigge på. Af prisleje havde jeg tænkt max ca. 20k. Jeg er ret fleksibel med om det er ren for-forstærker eller en integreret forstærker. Hvis den er integreret kunne jeg nok godt ofre noget mere på den. Jeg har ikke hørt på nogen endnu, men skal i hvert fald ud of høre noget Marantz i TC, og høre hvad de ellers har. Jeg ville også gerne høre på Onkyo, men hvor kan man det? Hvad har I af forslag til noget der vil passe til mit rum? P.t. skal det stå i et rum på ca. 20 kvm.
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger


Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
en lavere pris gør bestemt ikke noget, så længe lyden er i orden! De har den også i TC kan jeg se, så den vil jeg høre på ved samme lejlighed. Har du gode erfaringer med audiolab? Er lyden lys, mørk eller neutral? (eller Denon-agtig eller NAD-agtig som jeg plejer at spørge)
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mener marantz lige er kommet med en preamp. Jeg kan dog ikke huske prisen __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre, men jeg har planer om at prøve den, på et tidspunkt når jeg får tid  og penge. Så jeg aner intet om lyden! Som jeg ser det har den den fordel at den "kun" koncentrere sig om at dekode LPCM over HDMI'en, når det gælder HD lyd. Og så er resten af pengene forhåbentligt brugt på at at den så også kan anvendes til 2 kanals musik med et godt resultat. Den skulle have slægtskab med Tag McLaren AV30R: (Videreudvikling) http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=681&zoneid=3Rundt omkring på nettet ser den ud til at have ganske fornuftige anmeldelser (AV30R). AV30R skulle være indvendig identisk med 8000AV (udgået). Hvis du kigger tråden igennem på avforums.com kommer der stort set intet negativt frem. Der er dog heller ikke sammenligninger med nogen seriøse pre-processore Hvis du låner en med hjem, må du meget gerne skrive lidt om dit lytteindtryk. Specielt med hensyn til musik. mvh Ulrik
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaXer skrev:
Jeg vil gerne skifte min NAD M15 ud med noget som kan håndtere HD lydsignaler, men ved ikke hvad jeg skal kigge på. Af prisleje havde jeg tænkt max ca. 20k.
Jeg er ret fleksibel med om det er ren for-forstærker eller en integreret forstærker. Hvis den er integreret kunne jeg nok godt ofre noget mere på den.
Jeg har ikke hørt på nogen endnu, men skal i hvert fald ud of høre noget Marantz i TC, og høre hvad de ellers har. Jeg ville også gerne høre på Onkyo, men hvor kan man det?
Hvad har I af forslag til noget der vil passe til mit rum? P.t. skal det stå i et rum på ca. 20 kvm.
|
|
|
Der kommer en ny version af M15, sandsynligvis senere på året - denne vil have de nye formater samt alle de funktioner som man ellers finder i de aktuelle surround-produkter!
Jeg formoder at du også har en effektforstærker - sammen med den, kan du også finde en aktuel surround-receiver, og benytte den som forforstærker via pre-out. Så kan du faktisk lave en rimelig billig løsning - om ikke andet så som noget midlertidigt hvis du beslutter dig for at lede efter noget sjovere, men lige vil tjekke markedet ud først! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
MaXer skrev:
Jeg vil gerne skifte min NAD M15 ud med noget som kan håndtere HD lydsignaler, men ved ikke hvad jeg skal kigge på. Af prisleje havde jeg tænkt max ca. 20k.
Jeg er ret fleksibel med om det er ren for-forstærker eller en integreret forstærker. Hvis den er integreret kunne jeg nok godt ofre noget mere på den.
Jeg har ikke hørt på nogen endnu, men skal i hvert fald ud of høre noget Marantz i TC, og høre hvad de ellers har. Jeg ville også gerne høre på Onkyo, men hvor kan man det?
Hvad har I af forslag til noget der vil passe til mit rum? P.t. skal det stå i et rum på ca. 20 kvm.
|
|
|
Der kommer en ny version af M15, sandsynligvis senere på året - denne vil have de nye formater samt alle de funktioner som man ellers finder i de aktuelle surround-produkter!
Jeg formoder at du også har en effektforstærker - sammen med den, kan du også finde en aktuel surround-receiver, og benytte den som forforstærker via pre-out. Så kan du faktisk lave en rimelig billig løsning - om ikke andet så som noget midlertidigt hvis du beslutter dig for at lede efter noget sjovere, men lige vil tjekke markedet ud først!
|
|
|
hvilke funktioner er det helt præcist? Modtager den så også "kun" 7.1 PCM på HDMI indgangene, eller kommer der dekodere i? Hvordan bliver prisen?
Jeg tror ikke den anden løsning er specielt attraktiv, med mindre den gamle er defekt på en eller anden måde. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan måske kigge på disse hjemmesider ProcessorerIntegreredeDer er rimelig fyldestgørende lister over hvad der findes på markedet (og er på vej) mht HD surround. Jeg holder selv øje med Emotiva UMC-1 processoren. Den kan fås for omkring 5000. Ved ikke om det er dyrt nok. Emotivas produkter bliver generelt hyldet i alle anmeldelser, men der er selvfølgelig ikke mulighed for at lytteteste dem, idet man køber dem via nettet fra USA. Men til de priser, er det et forsøg værd. Skulle man ikke kunne lide dem, er gensalgsværdien nok ca. det samme som indkøbsprisen.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger


Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for en masse godt input! Jeg har bestemt noget at arbejde med nu. Det kunne godt være jeg skulle vente med at købe en dyr løsning til jeg engang får et (måske kun semi-) dedikeret rum. Men man vil jo gerne have det så godt som muligt...!
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
Rotte Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo skulle også komme med en surround pre-amp, det samme skulle Pioneer, og alle disse nye surround pre-amp kan decode alle de ny HD
lydformater, dette kan Audiolab 8000AP ikke, kan kun modtage LPCM over HDMI.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger


Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 18 August 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Onkyo skulle også komme med en surround pre-amp, det samme skulle Pioneer, og alle disse nye surround pre-amp kan decode alle de ny HD lydformater, dette kan Audiolab 8000AP ikke, kan kun modtage LPCM over HDMI. |
|
|
det er vel også nok hvis afspilleren har dekoder inbygget
|
| Til top |
|
| |