Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 01:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Små surround højtalere med stor lyd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 August 2008 kl. 03:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa allesammen!

Da damen og jeg snart flytter i en lille kollegielejlighed er jeg desværre nødt til at investere i et nyt (mindre) sæt højtalere til min Onkyo 705.
Jeg er faldet over det her sæt, men hvad siger eksperterne til det?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_1_hoejttalersystem.htm

Umiddelbart synes jeg det ser fint ud, og kæresten har også godkendt det :-)

Mvh Ronning

Til top Vis Ronning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronning
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 13 August 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

concept 1 højtaleren er meget god, men jeg har den som baghøjtaler. så jeg ved ikke hvordan den spiller som front. og hvilke højtalere kommer du fra, kan jo være, at din standard er høj?
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 13 August 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Prøv at kigge i High Sound. Han har nogle små nuttede Sunfire med bånddiskant osv.
Koster det samme som dem du linker til, så vidt jeg husker, men er langt pænere og mindre og måske endda også bedre.
Selcom Concept1 faktisk er en ok højttaler.


Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 13 August 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Stor lyd = Dali Concept 1?

Hvor store må højttalerne være?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 13 August 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Vil sige at Sunfires små højtalere  (Sunfire Cinema Ribbon) ikke er billige, men har du budgettet til dem, er de FEDE. De spiller så mega højt, og stadig rent, at man tror der er løgn.
Men de kræver så til gengæld også en sub der er rimelig, og en forstærker med lidt saft og kraft.

Kan se at Dali-sættet koster 7.5K-- det er altså prisen på 1 (én) af sunfires højtalere.
Til gengæld har den utrolig lyd, spiller højt (115dB) og er en hel del mindre en Dalierne..
Har du så også råd til en af Bob Carvers Sunfire-subs mere end rimelig i samspil med disse.
Du kan SLET IKKE sammenligne Concept1 og sunfires - der er klasse til forskel.. men også kasse.

Dog kommer du op på at bruge.. måske 40-50K ? på det - men så er WAF´fen også nærmest verdens bedste(De ER SMÅ bitte lille nuttede), og lyden STOR.
Jeg ved det da min bror har brugt mega-bucks på et fuldt 5.1 setup med 4 x CinemaRibbons og en sunfire-trio-center, samt 12" EQ-subben, samt sunfire Ultimate Receiver med 7x200W.. Det spiller.. ja det gør.
Og htérne er på størrelse med 2 liter kakao!. WOW - og de spiller samlet op over 115-120 dB - uden forvrængning (de tager op til 200W.. så passer sættet med "alt i sunfire" jo ligesom også!!)



Mvh. Offcourse




__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 13 August 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Mmmm... 2 liter kakao! 
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 13 August 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

OffCourse: Jamen så har jeg da vist set meget forkert nede i butikken.
Men 40k for sådan et sæt lyder da som et godt tilbud;)


Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
daniels
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3704
Sendt: 13 August 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

I karton gætter jeg på

Men ja, de Sunfire højttalere er meget kompakte. Nåede ikke at høre deres lydtryksevner på sidste messe, men de lød fint ved de lydniveauer der blev spillet.

Kunne selv godt falde for dem, hvis pengene var der...

__________________
DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels
 
chrfog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 74
Sendt: 13 August 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

tvivler bare på, at man flytter i en lille kollegielejlighed og fyrer 40k af på højtalere. men respekt hvis de gør
Til top Vis chrfog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrfog
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 13 August 2008 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Det virker ikke sandsynligt nej : )

Uanset, om det skal være Sunfire Ribbon så bør de nok deles ind temmelig højt, og det vil da være en stor fordel med to fremfor en sub, så gå hellere for 2 subs fra HRS serien fremfor en EQ.

Du kan se nogle målinger af Ribbon her

http://www.hometheatermag.com/compactspeakers/507sunfire/ind ex2.html


Som du også kan se der så er ikke EQ subben linær i det øvre frekvensspekteret men ruller af ved 70hz Om det også gælder for HRS ved jeg ikke, men med så små højtalere skal du ha en sub der er linær op til mindst 100hz, og gerne mere end det.



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 13 August 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Du kan se en mere detaljeret måling af en True Subwoofer EQ her

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=22062&a mp;start=0&rid=14&SQ=1178745521


Den er hellere ikke noget SPL monster sammenlignet med hvad den koster


__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 13 August 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Korrekt - men den er lille! - ligesom resten af det.
Så.. noget gør den da rigtigt (WAF - )

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Ronning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 13 August 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Tak for alle svarene:-)

40-50k er nok lige i overkanten - det må vente til vi får et hus i stedet!

Men Dali'erne er stadig klasser over det jeg kommer fra. Sådan som det er nu, så er det en stor blandet landhandel. Mine fronter er to gamle Jamo D365, som min storebror voldspillede i 90'erne. Centeren er en KEF Reference 100 tror jeg nok den hedder. Og baghøjtalerne er to Dali Blue 2002. Centeren og baghøjtalerne er købt brugt i den blå avis. Og en sub har jeg slet ikke haft endnu! (Men det skal dog siges til Jamo'ernes fordel at de har gjort det rimeligt godt)

Forstærkeren var derfor mit første skridt på vejen mod et ordentligt anlæg, og nu overvejer jeg så det omtalte Dali sæt. Ikke mindst for forstærkerens skyld - synes at det er synd den skal mishandles med så forskellige højtalere :-)

Mvh Ronning

Til top Vis Ronning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronning
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 13 August 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Så skal vi holde med at fantasere omkring anlæg i prisklassen "god brugtbil" : )

Om det er omkring 10k dit budget ligger på så er der to kandidater jeg ville ha set nærmere på, SVS og XTZ. De er begge internet solgt mærker i den forstand at detail leddet er sparet væk.

SVS finder du her www.lsound.no

og XTZ her www.fyndborsen.se

Hos SVS så vil et 5.1 sæt med en PB10-NSD sub koste 8800kr leveret. Det vil spille så langt meget bedre end Concept sættet at du vil tro de sidste 1000 kronerne var blevet brugt på magi

Jeg har selv haft en PB10 i en kollegielejlighed hvor den også fungerede som endebord ved sofaen. Kæresten la en borddug på den og brokkede sig aldrig over at den var stor. Du kan også gå op til at ha tre SCS i front (det har jeg), og det koster fremdeles under 10k.

Hos XTZ er det et større udvalg. Deres højtalere er generelt gode, men subwooferene har ikke lige meget ooompfh i de laveste frekvensene som SVS'en. Der er det nok en pakke med 93 WMT og en W12 sub der ligger i din prisklasse, det vil koste ca 9800SEK leveret








__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 13 August 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Har kun hørt godt om SVS - i særdeleshed deres subs.

Eneste minus er størrelsen - til gengæld kviterer de med uhørt dybde og SPL.

Mvh. Offcourse



__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 13 August 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:

Har kun hørt godt om SVS - i særdeleshed deres subs.

Eneste minus er størrelsen - til gengæld kviterer de med uhørt dybde og SPL.

Mvh. Offcourse

Har en SVS PB12-NSD, selvfølgelig er den stor men her i hytten er den godkendt af damen, hun har endda foreslået vi får en mere, så mit setup ser mere "symmetrisk" ud som hun siger det.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 14 August 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Bassøe - Uha - det lyder heldigt  - WAF  

Offcourse




__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 14 August 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Bassøe - Uha - det lyder heldigt  - WAF  

Offcourse


Ja det er meget heldigt, hun kan godt være meget besværlig til tider(sådan er det jo med kvinder) men når det kommer til mit anlæg så er der aldrig problemer. Så længe jeg spørger hende før jeg køber noget får jeg altid et ja.

Hemmeligheden er at de skal opdrages fra starten af forholdet....................

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 14 August 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  



__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 14 August 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft kæreste og to SB12 og en PB12-Plus på en og samme tid, alt kan la sig gøre bare man ellers er sød : )

Men man har endnu laaaaangt tilbage for at nå op på siden af nogle af de mere tossede blandt mine landsmænd. Her er stuen til 1 stk nordmand






__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes