| Forfatter |
|
Soerenmoeller Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej. jeg søger efter en billig (under 2000 kr.) suround receiver med hdmi indgang så jeg kan koble min ps3 til.. har kigget lidt på Sony STR-DG520B, men er der nogle andre alternativer som kan anbefales.?? 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt få billige reciver med HDMI, men de fungere kun som "relæstationer" og kan ikke modtage/dekode lyd fra HDMI.
|
| Til top |
|
| |
Soerenmoeller Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
det forstår jeg ikke helt  . kan du forklarer nærmerer.. (Er ikke skarp til alt det tekniske)
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soerenmoeller skrev:
det forstår jeg ikke helt . kan du forklarer nærmerer.. (Er ikke skarp til alt det tekniske) |
|
|
Den ikke-tekniske oversættelse er, at den nævnte Sony A/V receiver ikke kan anvendes til decodning af "HD-lyd" fra eksempelvis PS3. Ligeledes kan den heller ikke modtage decodet "HD-lyd" fra eksempelvis PS3. Så hvis det er "HD-lyden" der er den primære årsag til dine overvejelser omkring Sony A/V receiveren, så kan den ikke dække dit behov. Den mere tekniske forklaring er, at HDMI protokollen indeholder flere elementer, som den enkelte producent frit kan vælge at implementere eller ej. Den nævnte Sony A/V receiver indeholder ikke mulighed for "HD-lyd" via HDMI, selvom flere andre A/V receivere har denne mulighed. Som nævnt oven for skal du nok forvente at de billigere A/V receivere mangler features med hensyn til "HD-lyd". __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Soerenmoeller Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay... tak for hjælpen. skal lige være sikker. det vil sige at jeg godt kan få lyden fra ps3´eren men den vil ikke være optimal (HD kvalitet)???????
|
| Til top |
|
| |
Soerenmoeller Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke noget med at man kan bruge et optisk kabel til at hive lyden ud...????
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soerenmoeller skrev:
| okay... tak for hjælpen. skal lige være sikker. det vil sige at jeg godt kan få lyden fra ps3´eren men den vil ikke være optimal (HD kvalitet)??????? |
|
|
Jeg kender ikke PS3 så deltaljeret, at jeg ved hvilke lydudgange den besidder. Men er du så økonomisk begrænset, at du ikke har mulighed for at købe en bedre A/V receiver end en ny til 2k? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS3'en har HDMI, optisk og en AV-multi-out hvor man til nød kan hive analog stereo ud af sidstnævnte.
|
| Til top |
|
| |
Autechre Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 06 August 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Soerenmoeller skrev:
er der ikke noget med at man kan bruge et optisk kabel til at hive lyden ud...????  |
|
|
Jo... Men så er det ikke HD-lyden du får glæde af. Dolby TrueHD og DTS-HD HR/MA kan kun overføres via HDMI. Du skal have fat i en receiver som kan kan modtage multikanals PCM via HDMI... Og det er reelt set det eneste du behøver - indbygget dekoder til Dolby og DTS HD-formaterne er i forbindelse med PS3 irrelevant, eftersom PS3 dekoder internt og sender lyden ud som PCM.
PS3 kan IKKE bitstreame TrueHD og DTS-HD HR/MA. __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |