Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 12:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Subwooferens placering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leff
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 05 August 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Ja.
Hvor bør man Placere sin(e) subwoofere?
Lige hurtig en tegning over rummet.

Vi snaker både ved 1 stk subwoofere, og hvis man har 2.  

Til top Vis Leff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leff
 
zuki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 326
Sendt: 05 August 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

stil den i din sofa, sæt noget musik eller en film på, og der hvor DU synes bassen er bedst , der skal den stå..

__________________
ELAC 247        
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
Til top Vis zuki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuki
 
Leff
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 05 August 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Troede det galt om at få den så lang væk som mulig?
 
Til top Vis Leff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leff
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2224
Sendt: 05 August 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Narj. Det handler også om rummets matrialer osv. Så du skal gøre det zuki skriver.

Stil den der hvor du sidder, og kravl rundt, og der hvor bassen er bedst skal du stille den.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
zuki
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 326
Sendt: 05 August 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

hmm, hvis det er en subwoofer der er beregnet til bil, så bliver det vidst ikke så godt.. prøv og søg herinde om det.. har ihvertfald læst at en subwoofer til en bil, skal blive i en bil..

__________________
ELAC 247        
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
Til top Vis zuki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuki
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 05 August 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en subwoofer?

__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Leff
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 05 August 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Okii.
Til top Vis Leff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leff
 
Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1752
Sendt: 05 August 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Placeringen af subben påvirkes også af rummets mål, da der opstår stående bølger / forstærket og formindsket volumen rundt om i rummet.

Find den lette placering ved at gøre som beskrevet...

Eller anskaf en EQ hvis det er helt tosset, og lav filtre der løser problemet.

Det har jeg gjort, da jeg reelt ikke kunne vælge placeringen af subben - der var kun én WAF-venlig placering - indenfor 2-5 cm. skal den står liige hvor den skal...

Men ved at korrigere med en Behringer EQ har jeg fået en ganske flot jævn frekvensgang i stuen - på trods af alting.

Men mon ikke du kan slippe lidt lettere.

Mvh. Offcourse


__________________
If it´s lame - i´m not to blame
Til top Vis Offcourse_dk26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Offcourse_dk26
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes