Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 23:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz AV 8003, MM 8003 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Marantz AV 8003, MM 8003.
Jeg overvejer at købe den nye fede surround receiver fra Marantz
Mine højtalere er:              Front:           Infinity Beta 50
                                     Center:           Infinity C350
                                        Rear:           Infinity ES250
                                         Sub:           Infinity SW-12


Er den surround receiver et overkill i forhold til mine højtalere eller vil jeg få fuldt udbytte af receiveren?.
 
Håber der er nogen, der ved noget:
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

du kan jo altid udskifte dine højttalere hen af vejen, men tror sagtens det kommer til at lyde fint på dine højttalere. men lækker det er den sgu

__________________
Mvh Thomas

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu
 
xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 225
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

havde ikk læst at han havde skrevet reciever (kiggede kun på modellen)...du har vel en effekt i forvejen så?

__________________
Mvh Thomas

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu
 
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Sådan, som jeg ser det har jeg skrevet Marantz AV 8003, MM 8003.
MM 8003 er vel effekt forstærkeren til AV 8003
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent
 
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Kan også skrive Marantz AV 8003 og Marantz MM 8003 så er, der vel ingen tvivl mere.
Men tilbage til Spørgsmålet.
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

 sættet Marantz AV 8003, MM 8003 er de ikke lidt pebret i pris?
Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver.


Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under  av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

MadsC skrev:
 sættet Marantz AV 8003, MM 8003 er de ikke lidt pebret i pris?


Det kommer an på, hvad du mener er pebret - husk på at du er i et forum for highend grej

Men jo, de koster over 40.000 kr for et sæt.

  /Lars


__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

MadsC skrev:
 sættet Marantz AV 8003, MM 8003 er de ikke lidt pebret i pris?

Jo det er en stor mundfuld men, hvis lyden der efter. Det kan også være at en Marantz SR 8002 er alt rigligt til mig håber, der er nogen, der ved mere.
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

he he det jo osse en slat Big smilemen ingen tvivl om det kram

http://www.av-precision.dk/nyheder/marantz-forforstaerker-me d-hdmi-1.3-29.html

Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

flaskebent skrev:
Jo det er en stor mundfuld men, hvis lyden der efter. Det kan også være at en Marantz SR 8002 er alt rigligt til mig håber, der er nogen, der ved mere.


Hvad har du af surround anlæg nu ?

  /Lars


__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

larl skrev:
flaskebent skrev:
Jo det er en stor mundfuld men, hvis lyden der efter. Det kan også være at en Marantz SR 8002 er alt rigligt til mig håber, der er nogen, der ved mere.


Hvad har du af surround anlæg nu ?

  /Lars



Jeg har en Rotel processor RSP-960AX
og to effekt forstærkere     RB -930AX
                                           RB -956AX
de er fra midt i 90erne
Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver.


Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under  av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.

Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.

Det var til almindelig oplysning, da du ikke lød til helt at have styr på det.

Men dig om det.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
larl
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 912
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

flaskebent skrev:
Jeg har en Rotel processor RSP-960AX
og to effekt forstærkere     RB -930AX
                                           RB -956AX
de er fra midt i 90erne


Jeg var bare nysgerrig.

Pøj pøj med din nye investering.

  /Lars


__________________
recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted
 
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 614
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 03:34 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver.


Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under  av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.

Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.

Det var til almindelig oplysning, da du ikke lød til helt at have styr på det.

Men dig om det.



Enig. I starten af tråden bliver det også udtrykt som om det drejer sig om et enkelt produkt, "en receiver", hvilket har skabt en del forvirring og gør at vi nu diskuterer semantik i stedet for hi-fi.

__________________
Mit beskedne setup:

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint
 
flaskebent
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:

flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver.


Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under  av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.

Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.

Det var til almindelig oplysning, da du ikke lød til helt at have styr på det.

Men dig om det.



Enig. I starten af tråden bliver det også udtrykt som om det drejer sig om et enkelt produkt, "en receiver", hvilket har skabt en del forvirring og gør at vi nu diskuterer semantik i stedet for hi-fi.

Dem, der er så satans forvirret er det ikke muligt at de i google kan skrive i søgefeltet Marantz AV 8003 og bagefter indtaste i søgefeltet Marantz MM 8003. Så burde, der også for Hr. Bøssøre og Hr. saint komme en del information frem vedrørende produktet Marantz AV 8003 og Marantz MM 8003 da den kombination af tal og bogstaver blandet sammen er mere eller mindre unik for produktet.

Forresten er, der nogen ved noget om AV 8003 og MM 8003 er et overkill til mine højtalere eller en Marantz SR 8002 vil være mere passende.

Til top Vis flaskebent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaskebent
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

flaskebent skrev:
Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:

flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver.


Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under  av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.

Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.

Det var til almindelig oplysning, da du ikke lød til helt at have styr på det.

Men dig om det.



Enig. I starten af tråden bliver det også udtrykt som om det drejer sig om et enkelt produkt, "en receiver", hvilket har skabt en del forvirring og gør at vi nu diskuterer semantik i stedet for hi-fi.

Dem, der er så satans forvirret er det ikke muligt at de i google kan skrive i søgefeltet Marantz AV 8003 og bagefter indtaste i søgefeltet Marantz MM 8003. Så burde, der også for Hr. Bøssøre og Hr. saint komme en del information frem vedrørende produktet Marantz AV 8003 og Marantz MM 8003 da den kombination af tal og bogstaver blandet sammen er mere eller mindre unik for produktet.

Forresten er, der nogen ved noget om AV 8003 og MM 8003 er et overkill til mine højtalere eller en Marantz SR 8002 vil være mere passende.

Hvad sker der dog.  

Tror du ikke godt at vi begge ved at det drejer sig om henholdsvis en forforstærker og en effektforstærker?

Tværtimod var det dig der lød forvirret fordi du omtalte pågældende som en receiver.

Kan du ikke læse det jeg og Da Saint har skrevet?

Beklager at jeg ville være sikker på at du havde forstået at det ikke var en receiver men en forforstærker+effekt kombination.

Men fint, for fremtiden hvis folk giver udtryk for de ikke helt har forstået hvilket produkt de har med at gøre så holder jeg kæft og lader dem sejle deres egen sø. Så slipper man for arrogante narrehatte svar fra folk som dig.

Folk nutildags.

Diskussion slut fra min side af.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
DADDY DJ
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert HiFi, Randers

Bruger siden: 21 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Hej

For lige at starte denne tråd igen vil jeg høre om der er nogle som har hørt dette sæt. Evt i Tape Connection i Århus som har det stående til demo.

Og hvilket indtryk af sættet i har fået?

venligst

Daddy DJ

Til top Vis DADDY DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DADDY DJ
 
BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 329
Sendt: 28 Juli 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

DADDY DJ skrev:

Hej

For lige at starte denne tråd igen vil jeg høre om der er nogle som har hørt dette sæt. Evt i Tape Connection i Århus som har det stående til demo.

Og hvilket indtryk af sættet i har fået?

venligst

Daddy DJ

Har de dem stående dernede?? jamen jeg er på vej for at få en lytter :-)

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes