| Forfatter |
|
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marantz AV 8003, MM 8003. Jeg overvejer at købe den nye fede surround receiver fra Marantz Mine højtalere er: Front: Infinity Beta 50 Center: Infinity C350 Rear: Infinity ES250 Sub: Infinity SW-12
Er den surround receiver et overkill i forhold til mine højtalere eller vil jeg få fuldt udbytte af receiveren?. Håber der er nogen, der ved noget:
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver.
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan jo altid udskifte dine højttalere hen af vejen, men tror sagtens det kommer til at lyde fint på dine højttalere. men lækker det er den sgu __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde ikk læst at han havde skrevet reciever (kiggede kun på modellen)...du har vel en effekt i forvejen så?
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan, som jeg ser det har jeg skrevet Marantz AV 8003, MM 8003. MM 8003 er vel effekt forstærkeren til AV 8003
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også skrive Marantz AV 8003 og Marantz MM 8003 så er, der vel ingen tvivl mere. Men tilbage til Spørgsmålet.
|
| Til top |
|
| |
MadsC Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
sættet Marantz AV 8003, MM 8003 er de ikke lidt pebret i pris?
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
| Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver. |
|
|
Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsC skrev:
| sættet Marantz AV 8003, MM 8003 er de ikke lidt pebret i pris? |
|
|
Det kommer an på, hvad du mener er pebret - husk på at du er i et forum for highend grej  Men jo, de koster over 40.000 kr for et sæt. /Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsC skrev:
| sættet Marantz AV 8003, MM 8003 er de ikke lidt pebret i pris? |
|
|
Jo det er en stor mundfuld men, hvis lyden der efter. Det kan også være at en Marantz SR 8002 er alt rigligt til mig håber, der er nogen, der ved mere.
|
| Til top |
|
| |
MadsC Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 27 Juli 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
| Jo det er en stor mundfuld men, hvis lyden der efter. Det kan også være at en Marantz SR 8002 er alt rigligt til mig håber, der er nogen, der ved mere. |
|
|
Hvad har du af surround anlæg nu ? /Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
flaskebent skrev:
| Jo det er en stor mundfuld men, hvis lyden der efter. Det kan også være at en Marantz SR 8002 er alt rigligt til mig håber, der er nogen, der ved mere. |
|
|
Hvad har du af surround anlæg nu ?
/Lars
|
|
|
Jeg har en Rotel processor RSP-960AX og to effekt forstærkere RB -930AX RB -956AX de er fra midt i 90erne
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
| Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver. |
|
|
Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.
|
|
|
Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.
Det var til almindelig oplysning, da du ikke lød til helt at have styr på det.
Men dig om det.

|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
Jeg har en Rotel processor RSP-960AX og to effekt forstærkere RB -930AX RB -956AX de er fra midt i 90erne |
|
|
Jeg var bare nysgerrig. Pøj pøj med din nye investering. /Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 03:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
| Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver. |
|
|
Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.
|
|
|
Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.
Det var til almindelig oplysning, da du ikke lød til helt at have styr på det.
Men dig om det.

|
|
|
Enig. I starten af tråden bliver det også udtrykt som om det drejer sig om et enkelt produkt, "en receiver", hvilket har skabt en del forvirring og gør at vi nu diskuterer semantik i stedet for hi-fi.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
flaskebent Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:
flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
| Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver. |
|
|
Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.
|
|
|
Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.
Det var til almindelig oplysning, da du ikke lød til helt at have styr på det.
Men dig om det.

|
|
|
Enig. I starten af tråden bliver det også udtrykt som om det drejer sig om et enkelt produkt, "en receiver", hvilket har skabt en del forvirring og gør at vi nu diskuterer semantik i stedet for hi-fi. |
|
|
Dem, der er så satans forvirret er det ikke muligt at de i google kan skrive i søgefeltet Marantz AV 8003 og bagefter indtaste i søgefeltet Marantz MM 8003. Så burde, der også for Hr. Bøssøre og Hr. saint komme en del information frem vedrørende produktet Marantz AV 8003 og Marantz MM 8003 da den kombination af tal og bogstaver blandet sammen er mere eller mindre unik for produktet. Forresten er, der nogen ved noget om AV 8003 og MM 8003 er et overkill til mine højtalere eller en Marantz SR 8002 vil være mere passende.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaskebent skrev:
Da_Saint skrev:
Bassøe skrev:
flaskebent skrev:
Bassøe skrev:
| Øh vi snakker om en surround forforstærker og en surround effektforstærker, det er et sæt og altså ikke en surround receiver. |
|
|
Hvorvidt om det er en receiver, forstærker, transformatorstation eller kompressor er ikke essensen i det her spørgsmål. Hvis jeg vidste meget på området var, der jo ingen grund til at skrive her ind. Jeg kan blot konstatere at på Marantz's hjemmeside , der står "AV 8003" og "MM 8003" under av receiver. Håber det kunne kaste lidt lys over din store forbløffelse.
|
|
|
Det er da relevant, når du skriver receiver får man hurtigt indtrykket af at du ikke helt ved hvilket produkt du snakker om.
Det var til almindelig oplysning, da du ikke lød til helt at have styr på det.
Men dig om det.

|
|
|
Enig. I starten af tråden bliver det også udtrykt som om det drejer sig om et enkelt produkt, "en receiver", hvilket har skabt en del forvirring og gør at vi nu diskuterer semantik i stedet for hi-fi. |
|
|
Dem, der er så satans forvirret er det ikke muligt at de i google kan skrive i søgefeltet Marantz AV 8003 og bagefter indtaste i søgefeltet Marantz MM 8003. Så burde, der også for Hr. Bøssøre og Hr. saint komme en del information frem vedrørende produktet Marantz AV 8003 og Marantz MM 8003 da den kombination af tal og bogstaver blandet sammen er mere eller mindre unik for produktet.
Forresten er, der nogen ved noget om AV 8003 og MM 8003 er et overkill til mine højtalere eller en Marantz SR 8002 vil være mere passende.
|
|
|
Hvad sker der dog.
Tror du ikke godt at vi begge ved at det drejer sig om henholdsvis en forforstærker og en effektforstærker?
Tværtimod var det dig der lød forvirret fordi du omtalte pågældende som en receiver.
Kan du ikke læse det jeg og Da Saint har skrevet?
Beklager at jeg ville være sikker på at du havde forstået at det ikke var en receiver men en forforstærker+effekt kombination.
Men fint, for fremtiden hvis folk giver udtryk for de ikke helt har forstået hvilket produkt de har med at gøre så holder jeg kæft og lader dem sejle deres egen sø. Så slipper man for arrogante narrehatte svar fra folk som dig.
Folk nutildags. 
Diskussion slut fra min side af.
|
| Til top |
|
| |
DADDY DJ Branchemedlem

Expert HiFi, Randers
Bruger siden: 21 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
For lige at starte denne tråd igen vil jeg høre om der er nogle som har hørt dette sæt. Evt i Tape Connection i Århus som har det stående til demo.
Og hvilket indtryk af sættet i har fået?
venligst
Daddy DJ
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger


Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 28 Juli 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DADDY DJ skrev:
|
Hej
For lige at starte denne tråd igen vil jeg høre om der er nogle som har hørt dette sæt. Evt i Tape Connection i Århus som har det stående til demo.
Og hvilket indtryk af sættet i har fået?
venligst
Daddy DJ
|
|
|
Har de dem stående dernede?? jamen jeg er på vej for at få en lytter :-)
|
| Til top |
|
| |