Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo TX-SR674E vs Onkyo TX-SR605 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HEC6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt på begge recievere til brug for et surround setup i mit hjemmekontor/herreværelse. 

Kan nogen af disse Recievere anbefales og i så fald hvilken?

Det skal siges at jeg også skal have anskaffet et surround højtalersæt også. Sættet skal bruges i et rum på ca. 50m2 som sagt benyttes som hjemmekontor/herreværelse og til at se film, men sættet skal også kunne spille ok musik.

Forslag til højtalersæt modtages derfor også meget gerne. Køber rigtig gerne brugte højtalere. Jeg har kigget en smule på nogle brugte sæt: SA, Jamo THX, DALI samt et AudioVector sæt. i prisstørrelsen 5-10.000 kr.

Jeg har i forvejen et Thule sæt med Strauss højtalere andensteds i huset. som jeg stadig vil bruge til at høre musik på.

Input, erfaringer og anbefalinger modtages gerne.

På forhånd tak.

Til top Vis HEC6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HEC6

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Onkyo 674E og den spiller godt, den bliver dog meget varm når den spiller højt, så den skal ikke pakkes ind.

Jeg regner med at teste en Onkyo 605 indenfor de næste 14 dage (låner den af en af mine venner).

674E har flere watt men 605 kan dekode de nye HD lydformater.

Jeg har tidligere haft en Onkyo 875 på prøve, den spiller markant bedre, men er så også oppe i en anden prisklasse.

Så til budget/opstarts-surround går du ikke forkert af Onkyo´s 7.1 entry modeller.

Autosetup på disse er ret gode og simple at bruge.

Jeg ved ikke hvad lyd du går efter, tag dog et kig på KEF også, der får du som regel ret meget for pengene og de står godt til Onkyo (ihvertfald de kombinationer jeg har prøvet).

KEF Q seriene (Q55, Q65, Q7, iQ7 osv osv) spiller rigtig godt og de førstnævnte er billige.
Måske kan du opdrive et sæt 5005 (tror jeg det hedder). Dem solgte Fona meget meget billigt og de ser godt ud (høj WAF-effekt) og spiller godt, især subben er et fund til prisen (mener det var helt nede i ca 3K til slut)

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes