Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 01:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: True HD sammen med ældre forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hajse

Jeg har en kammerat der for nylig har investeret i en Blu-Ray afspiller samt nogle film, den ene film Spiderman 3 er med True-HD lyd hvilket hans forstærker ikke kan afkode (Denon AVC-A1) så det eneste han kan er at se filmen, men uden lyd hvilket ikke er særlig fedt. Han vælger den løsning at investere i en ny receiver (Denon-AVR 4308)

Mit spørgsmål er nu:

Hvad gør man hvis man ikke vælger løsningen og investere i noget nyt forstærker/receiver grej, men gerne vil have billedet fra Blu-Ray/HD-DVD afspillere men hvor lyden samtidig er i et af de nye formater som bare få år gamle forstærker/receiver ikke lige kan afkode?

Håber der er nogle der kan give et bud på det, da jeg selv fornylig har købt en Denon AVR-3806 og overvejer Blu-Ray, men måske det er helt tosset?

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

kiro skrev:

Hvad gør man hvis man ikke vælger løsningen og investere i noget nyt forstærker/receiver grej, men gerne vil have billedet fra Blu-Ray/HD-DVD afspillere men hvor lyden samtidig er i et af de nye formater som bare få år gamle forstærker/receiver ikke lige kan afkode?

Alle blu-ray (og HD-DVD) afspillere kan nedkonvertere TrueHD til almindelig Dolby Digital (ved højere bitrate end der normalt er på DVD, så lydkvaliteten er stadig bedre end DVD typisk er). Derfor burde der med den rette opsætning også være lyd på din kammy's setup.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej Kiro,

du skal gå efter en blu-ray afspiller med indbygget dekoder og analog 5/6/7.1 udgang, denne udgang skal du så tilsutte til din AVR-3806's 7.1 "ext. in" indgangs sæt. Dvs. så bruger du blu-ray afspilleren til at dekode HD signalet til multikanals analog lyd.

Men du skal som sagt sikre dig at den afspiller du køber kan dekode HD signalerne og har passende analog multikanals udgang :)

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

kiro skrev:

Hajse

Jeg har en kammerat der for nylig har investeret i en Blu-Ray afspiller samt nogle film, den ene film Spiderman 3 er med True-HD lyd hvilket hans forstærker ikke kan afkode (Denon AVC-A1) så det eneste han kan er at se filmen, men uden lyd hvilket ikke er særlig fedt. Han vælger den løsning at investere i en ny receiver (Denon-AVR 4308)

Mit spørgsmål er nu:

Håber der er nogle der kan give et bud på det, da jeg selv fornylig har købt en Denon AVR-3806 og overvejer Blu-Ray, men måske det er helt tosset?

Mvh.

kiro

Hvis din forstærker har HDMI indgang kan du lade afspilleren dekode lyden (hvis den har indbygget dekoder) og sende det digitalt til din forstærker.

Hvis forstærkeren ikke har HDMI kan du stadigvæk lade afspilleren dekode lyden (forudsat den har indbygget dekoder) og overføre lyden analogt til din forstærker via 5.1 out/in (dvs. med 6 stk. signalkabler).

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

jeg mener at du skal opdatere firmwaren i din 3806, min 4306 kan godt modtage multikanal pcm via hdmi med den nyeste update, det kan din med alt sandsynlighed også

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Hej.  

Jeg har lidt samme problem med min nye Toshiba HD-E1....

Når jeg sætter en alm dvd i fungerer alting perfekt, men så snart jeg sætter en HD_DVD i siger den ikke et kvæk........ Heller ikke på de analoge udgange..

Toshiba står til Bitstream forbundet til forstærker Yamaha rxv 630 med optisk kabel.

Toshibaen er ikke opdateret med ny firmware, kan det være det der er problemet?

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

ning skrev:
Toshiba står til Bitstream forbundet til forstærker Yamaha rxv 630 med optisk kabel.

Og hvis du sætter den til PCM, så er der lyd ?

Bitstream betyder at afspilleren sender lyden videre for dekodning i forstærkeren. Men din forstærker er for gammel til at dekode nogen af de nye lydformater fra HD DVD. Så hvis der ikke er lyd på bitstream, så er det fordi forstærkeren ikke forstår de signaler der kommer fra afspilleren.

/Lars

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Der er heller ikke lyd fra pcm.....

Er de nye lydkanaler ikke bagudkombatible så man mindst vil have DD eller DTS? (som Otto skriver længere oppe)

Det mystiske er at jeg havde en anden HDe1 for ca 4 måneder siden, og da var der da lyd igennem....

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

ning skrev:
Jeg har lidt samme problem med min nye Toshiba HD-E1....

Når jeg sætter en alm dvd i fungerer alting perfekt, men så snart jeg sætter en HD_DVD i siger den ikke et kvæk........ Heller ikke på de analoge udgange..

Det skal virke, jeg har brugt det sådan hér, fra en HD-E1. Mystisk!

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Ja det er nok afspilleren der er defekt, vil prøve at få den byttet i morgen.........

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Lige en ting.....

Vil der ALTID være signal på de analoge udgange uanset hvilken skive den afspiller?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Du kan prøve at sette HD-E1 til interttet om få den optaget med den ny FW, kan god værre det der problmet, har selv haft lyd problmer med min
XE1, men efter nogle FW opdate er det løst (måske har FW i E1 værre laget i fra en defekt disk, eller afbrugt under opdaten).

Eller skal den stå på mulitkanls-PCM og ikke bare PCM (Bare PCM er to kanals stereo, som kan overføres over den normale digital udgange), hvor i
mod at multikans-PCM kan kan overføres over HDMI, og måske med en opdate kan din Denon 3906 modtage dette.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

På HDE1 kan man kun vælge mellem Bitstream og PCM... Multi pcm er ikke en mulighed...

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Ups der er rigtig, tænke på XE1 med FW 2.7
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

ning skrev:
På HDE1 kan man kun vælge mellem Bitstream og PCM... Multi pcm er ikke en mulighed...

det er der også på hdex1'eren. Men prøv med pcm på et DD el. DTS spor og se om receiveren kun modtager to kanaler. Det kan enten være den ikke kan modtage det, eller skal opdateres. Du kan selv opdatere receiveren på http://firmware.denon-online.eu/ eller få hifiklubben til at gøre det for dig, jeg mener det er gratis

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Sorry, det var ikke for at stjæle tråden, Det er Kiro der startede tråden, han har en Denon.

Min er en Yamaha, den vil ikke modtage noget som helst så snart det er en HD-skive der kører..

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

ning skrev:

Vil der ALTID være signal på de analoge udgange uanset hvilken skive den afspiller?

Ja.

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Takker for inputtene.

Til ning Det er helt i orden, det er rart at få lidt forskelligt af vide om diverse problemer der kan opstå når man vil sætte noget af det nye sammen med det lidt ældre. 

Jeg var ikke klar over at blu-ray (og HD-DVD) afspillere kan nedkonvertere TrueHD til almindelig Dolby Digital, så det er helt klart der er nogle ting der skal undersøges nærmere når tiden kommer hvor jeg skal investere i Bly-Ray/HD-DVD så det kan sammen med det eksisterende jeg har. Det ville være lidt træls man skulle skifte forstærker/receiver hver gang der kommer noget nyt.

Det er desværre ikke muligt at tjene pengene så hurtigt som man kan bruge dem.

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

ning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Hvis der ALTID vil være signal på de analoge udgange så må der da være et eller andet helt gal med afspilleren, for når der kommer en HD-skive i er dentavs som graven også på de analoge udgange.

Det må vist være en OMMER

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 02 Januar 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

ning skrev:

Hvis der ALTID vil være signal på de analoge udgange så må der da være et eller andet helt gal med afspilleren, for når der kommer en HD-skive i er dentavs som graven også på de analoge udgange.

Jeg skal ikke være 100.000% sikker på rygraden, men jeg er 99,9% sikker på at der ikke er nogen indstilling på HD-E1 der kan slå analog-udgangen fra. Jeg har tit brugt den analoge udgang uden problemer, uden at ændre noget i opsætningen.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes