Forfatter |
|
CasperNB Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har ved at kigge på nyt anlæg men har ikke så meget forstand på det, og håber derfor at I kan hjælpe mig.
Jeg har fået fortalt af Harman er noget der virker, og har derfor kigget på følgende:
Harman Kardon AVR 132
Harman Kardon DVD 22
Harman Kardon HKTS 11 højtallere
Er det en fornuftig nok sammensætning, og er det noget der dur?
Jeg kommer lidt i tvivl om det var en AVR 132 eller en AVR 135 jeg så på, er der nogen som kan fortælle hvad forskellen på disse er?
Hvad angår bruget af det skal det selvfølgelig kunne spille fornuftigt, med en musiksmag der er dance, pop, og "mild" techno. Det skal desuden sættes til fjernsynet når der skal ses film mv.
Håber på nogle input her, da jeg som sagt har meget lidt forstand på det 
Venlig hilsen
Casper
|
Til top |
|
|
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kasper.. 
Umiddelbart er den væsentligste forskel, at der på 135 er mulighed for tilslutning af Ipod, ellers skulle der vidst ikke være nogen forskel, men er som sagt ikke helt sikker! Dvd 22 er en helt fin Dvd til prisen og det samme vil jeg faktisk sige om forstærkeren/reiceiveren. Ellers kunne du jo evt. kigge på brugt? Har aldrig hørt deres højttalere, men kunne forestille mig, at de nok ville passe fint sammen med resten! Ellers ville et par Dali 450 som front, en center fra deres røde serie og et par baghøjttalere (Knap så vigtig hvilke) også være fint.
Søren
|
Til top |
|
|
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
avr 135 er så vidt jeg kan se en 120v model til US markedet, så mon ikke det er en 132 du har set på ? __________________ Surround i Slyngelstuen
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CasperNB Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger tak for de foreløbelige svar. Det er jo ikke nemt når ikke man ved så meget om det 
Jeg vil helst have nyt men der er selvfølgelig også grænser for hvad jeg vil give for det.
Jeg har fået en pris på 7.000 kr. for det sæt jeg har listet op, lyder det fornuftigt nok?
Og synes I at sættet sammensætning generelt også er god nok?
Casper
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok finde nogle andre højtalere, men forstærker og dvd er super  . Ikke fordi H/K er dårligt, de er bare bedst til at lave forstærkere og sådan. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Jeg ville nok finde nogle andre højtalere, men forstærker og dvd er super . Ikke fordi H/K er dårligt, de er bare bedst til at lave forstærkere og sådan.
Mvh. Morten.
|
|
|
når du skriver sådan, så bliver du jo nødt til at komme med et bud... og gerne en begrundelse __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Begrundelsen er simpel, H/K er bedst til at lave forstærkere og den slags. Et bud på et ok setup kunne være:
fronter: dali concept 6 Center: dali concept center Bag : Dali concept 1 eller to 2 Det kunne være et ganske ok setup, jeg overvejede faktisk dette setup da jeg skulle vælge surround. Prisen er lidt over budget men kan findes for rimlige penge brugt....
EDIT: Men det ville jo være bedst hvis han tog ud på en lytte tur, for at se hvad han bedst selv kan lide.
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
CasperNB Forum Bruger

|
Sendt: 16 November 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger mange tak for svarene.
Jeg har i dag fundet ud af at de højtallere der er med er HKTS 8 i stedet for 11.
Jeg fik at vide at der slet ikke var forskel på dem, kan det nu også passe?
Casper
|
Til top |
|
|
furball Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
|
Sendt: 18 November 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|