| Forfatter |
|
mr denon Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj er der nogen der har erfaring med Y adabter på et digital kabel da jeg gerne vil bruge mit dyrt indkøbte kabel både nor jeg ser film og nor jeg høre musik uden at skulde røre ved indstillingerne på min forstærker,jeg har nemlig kun en cox+en optisk udgang på min dvd men optisk er ikke lige sagen derfor tænkte jeg vad med en Y adabter i en god kvalitet. nogen meninger?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mr denon Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
vad er det der gør at du ikke mener at det er god ide ?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah - først og fremmest er det digitale signal temmelig følsomt overfor ændringer i impedansen, og der sker helt sikkert kedelige ting på den front når du sætter en y-splitter på. Det er lidt ærgerligt at have brugt kassen på et godt digitalkabel, hvis du derefter amputerer dets mulighed for at fungere optimalt. Det kan mere elektronikkyndige nok sige mere om.
Om der derudover kan være fare for at du laver en eller anden form for kortslutning og dermed gør skade på enten din forstærker eller DVD afspiller skal jeg ikke kunne sige - men jeg ville ikke løbe risikoen.
En passiv videoswitcher med compositestik burde iøvrigt også kunne gøre det - men hvor meget sådan en switchbox evt. forringer signalet må komme an på en prøve.
|
| Til top |
|
| |
mr denon Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for det gode svar
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
først og fremmest tror jeg ikke jeg helt forstår problemstillingen, du vil splitte signalet til to indgange?
Derudover synes jeg ikke rigtigt jeg har set nogen y-splittere i topkvalitet, men hvis der er nogen der har et link må de meget gerne komme med det, da jeg selv leder efter et til analog. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis hvordan er det du har tænkt dig at sætte det op?  Hvad skal splittes eller samles?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg forstår det vil han bruge separate digital indgange i forstærkeren afhængig af materialet så han kan køre med forskellige settings alt efter om han hører film eller musik. Alternativet ville være at tweake disse settings hver gang man skifter.
Hvorfor det i det hele taget skulle være nødvendigt kan jeg nu heller ikke helt gennemskue...
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Som jeg forstår det vil han bruge separate digital indgange i forstærkeren afhængig af materialet så han kan køre med forskellige settings alt efter om han hører film eller musik. Alternativet ville være at tweake disse settings hver gang man skifter.
Hvorfor det i det hele taget skulle være nødvendigt kan jeg nu heller ikke helt gennemskue...
|
|
|
præcis, jeg kan ikke se fordelen i at splitte det samme signal. Jeg ville måske kunne se idéen med at samle et hvis man nu kun har en coax indgang, men det passer ikke helt sammen med et kabel. Det er dog lidt forskelligt fra forstærker til forstærker, men nogle kan man sagtens lave et setup hvor den samme digitale indgang bliver til flere "kilder", jeg ved til gengæld at denons ikke kan, den er for idiotsikker. Igen har de forskellige forstærkere som regel flere presets man kan anvende, så er det bare at sætte det hele rigtigt op første gang, derefter er det kun et spørgsmål om et par tryk på remoten __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |