Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 19:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Jeg har brug for lidt hjæp her (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JensAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg ved ganske lidt om surround og hifi men er heller ikke helt nybegynder. Men...

Jeg kigger efter ny receiver+dvd til mine DLS R55. Marantz, Denon, Yamaha osv er alt sammen fin kvalitet men

Hvorfor koster fx. Arcam 5.1 solo (5x50W) 26000,-  og Linn classic movie 32000 som begge er alt-i-en underholdningssystemer. Giver de bedre lyd og kvalitet end fx Marants 8001, Yamaha Rxv2700 med en ordentlig dvd. Jeg mener, prisen for stadig dobbelt så høj så hvad får jeg for pengene. B&O's beocenter 2 er ligeledes all-in-one i samme prisleje...

Jeg skal have noget god surround der ikke fylder for meget, jeg har højtalere (dls r55) men mangler receiver, nogen forslag?

Til top Vis JensAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensAndersen

Danster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jeg står selv i samme situation, og har samme højttalere
Jeg har lånt en marantz SR7001 med hjem, som lød rigtig godt, men overvejer lidt at købe en effekt og så sætte den på en lidt billigere Marantz fx 5001'eren.
Jeg vil ikke have det hele i en boks, for når du nu engang fx skal have en HD-afspiller, Så skal du enten købe en helt ny "all-in-one-box", eller have en HD-afspiller ved siden af...
Men Marantz passer ihvertfald rigtig godt til DLS, uden tvivl!

Til top Vis Danster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Danster

JensAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Ja marantz er fedt og 110 W må betyde et eller andet i forhold til 5x50 w selv om prisen er 1/3. selvfølgelig ikke sagt at watt gør forskellen men hvor ligger de 20K man betaler mere for arcam, linn B&O osv. Og da DLS'erne bliver bedre jo mere kraft de får bag sig er 50 w så ikke for lidt selv om det er "kvalitet-watt"
Til top Vis JensAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensAndersen

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Arcam er fornuftig engelsk grej, men Linn må du altså bare ikk købe det er "B&O" indenfor hifi/surround...

Men derfor kan det jo ikk skade at hører på sagerne, men gør dig også en ide om effekten, 50W f.eks er ikk ret meget, og jo mere overkud jo bedre, men kommer os an på hvor højt man ligeledes vil spille..

Skulle jeg vælge udfra det du har skrevet ville jeg se på enten Marantz eller Yamaha, har et bedre øje til Marantz, men det du må selv ud og finde ud af og låne noget hjem og gi dig god tid...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

JensAndersen skrev:

Okay, jeg ved ganske lidt om surround og hifi men er heller ikke helt nybegynder. Men...

Jeg kigger efter ny receiver+dvd til mine DLS R55. Marantz, Denon, Yamaha osv er alt sammen fin kvalitet men

Hvorfor koster fx. Arcam 5.1 solo (5x50W) 26000,-  og Linn classic movie 32000 som begge er alt-i-en underholdningssystemer. Giver de bedre lyd og kvalitet end fx Marants 8001, Yamaha Rxv2700 med en ordentlig dvd. Jeg mener, prisen for stadig dobbelt så høj så hvad får jeg for pengene. B&O's beocenter 2 er ligeledes all-in-one i samme prisleje...

Jeg skal have noget god surround der ikke fylder for meget, jeg har højtalere (dls r55) men mangler receiver, nogen forslag?

arcam'en kender jeg ikke men linn er verdens mest over-priced hifi grej...

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

hejsa ... jeg vil endelig ikke gå så meget op i hvilken forstærker  du skal vælge .. bare den har strøm nok .. men jeg vil helt klart se mere hvad dine højtaler kan .. der er den den stører forskel på lyden  på dem ...  end på en forstærker..  hvilke højtaler har du ..?????

det kræver meget for af et firma at ud vikle en go højtalerenhed  på det punkt hænger prisen og kvalitet meget sammen ... 

JensAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har DLS R55 til front, DLS R50 som bag og DLS RC50 til center...Sub er en audio pro focus. Jeg er fint tilfreds med højtalerne men mangler som skrevet noget der kan spille dem op.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

hvad har  du af forstærker til dem nu ..???

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

JensAndersen skrev:

du får navnet og en smule design. Lidt det samme som du får ved at købe et loewe eller b&o tv. Det skal dog siges at deres produkter er uhyre gennemførte hvis man ellers har råd til alle delene. Ikke at kvaliteten er god, men en masse smarte funktioner

JensAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Lige nu har jeg en yamaha rxv 595, yamaha dvd s550 og yamaha cdx 496. Receiveren kan vist kun beskrives som tragisk. Den spiller fint nok men det er nærmest blasfemi at nævne den sammen med DLS'erne. Jeg SKAL ha' en ny men er underlagt strenge retningslinjer fra min ikke særlig hifi interesseret bedre halvdel....

Derfor, kan jeg finde en der er usynlig er det toppen men jeg vil have noget jeg ikke ærger mig over ...

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

hejsa ... kan du se om der er pre out på den  forstærker ..  hvis den har det .. så køb et effekttrin i steder for at købe ny

JensAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

ja jeg kan se jeg har mulighed for at tilslutte eksterne forstærkere....kan du lige kort forklare "pre out" og har du forslag til effektrin?

Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

pre out .. det bruger man til som du selv siger til et effektrin  .. det er kommer til at ske er du bruger den forstærker  du har som forforstærker.. andet er der ikke i det ..

tja .. jeg er selv vild med thule ..

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Stereo/Forstaerker/T HULE_Spirit_PA100_effektforstaerker_Sort_soelv.htm

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Køb SR8001,jeg kom fra en Denon 4306, og er meget meget glad

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Maj 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Ville nok i først omgang gå efter en Marants 8001, da den har 4 HDMI indgange og 2 HDMI udgange (til TV og Pj.) og pre ud.

Fidusen ved at bruge Marants 8001 er netop HDMI, noget de andre ikke har, hvis man ønsker at havde glæde af de nye lydformater som DTS-HD og Dolby Digital plus (HD afspille decode dette og så sende signalet vider over HDMI, tabsfri).

Og så bruge penge på nogle gode Effekt forstærker.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

JensAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har været nede i TC for at kigge lidt på Marantz 7001 og 8001, HDMI kan være afgørende faktor.  Jeg har læst anmeldelser af ovenstående men det er godt at høre der er nogle herinde der har gode erfaringer med Marantz. Lækkert grej

Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 05:04 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke købe dem hos TC, Dans Hifi på Amagerbrogade er MEGET billigere dkk12750! Han er lige blevet kåret til årets Marantz Forhandler

http://www.danstv.dk

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

ARCAM skal jeg ikke udtale mig om, men LINN's priser er det rene vanvid. De sælger forstærkere baseret på ULTRA billige power op-amps.... Den slags ser man typisk i produkter der er meget prisfølsomme, som eks når man kan købe komplet hjemmebiograf med DVD, surroundforstærker og 5 højtalere + subwoofer til 999,- på tilbud i Bilka. Her har power op-amps sin berettigelse. Men I LINN produkter til... tja hvad ved jeg. De tager vel et godt stykke over 25.000,- for sådan en omgang.
Power op-amps til 25 kroner bliver ikke bedre af at de er stoppet i et LINN kabinet. Men desværre er der MASSER af kunder, der kun vil købe skidtet hvis det er prissat dyrt nok. Ellers tror de simpelthen ikke på det er godt nok.

Om ARCAM's prissætning er på samme måde kan jeg kun gætte på.

Hvad med Primare??? Har de ikke lavet en all-in-one box???

mcdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Maj 2007 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

urte skrev:

Du skal ikke købe dem hos TC, Dans Hifi på Amagerbrogade er MEGET billigere dkk12750! Han er lige blevet kåret til årets Marantz Forhandler

http://www.danstv.dk

ktradio.dk har den pt. på bud til 11500 kr

Til top Vis mcdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcdk

JensAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej, tak for nogle gode hints, hvad skulle man dog gøre uden dette forum...

Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes