| Forfatter |
|
Kml77 Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har solgt min gammle onkyo reciever, og vill gerne købe en reciever som spiler rigtig godt
i surround. Med gode effekter og godt lyd. Har Jamo d570 front højtalere med jamo E- serie center og baghøjtalere, og JBL 12" sub. Jeg har kigget på:
- HK 7300 , HK 645
- Pioneer AX4
- Denon 3806 , 4306
- Yamaha 2600, 2700, 4600
Hjælp mig at vælge
Mange tak 
|
| Til top |
|
| |
Kml77 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 03:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er forskellet mellem Denon 3806 og 4306
|
| Til top |
|
| |
Kml77 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 05:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er virkelig ikke nogen forslag!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, men hvis jeg skriver Yamaha, så er der straks en der skriver de andre er bedre.
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms-> Det kunne jeg aldrig finde på, jeg er stor tilhænger af Yamaha.
kml77-> Nu kender jeg ikke de nævnte receivere, men jeg ville helt klart vælge yamaha.
Jeg har stort set altid brugt yamaha, fordi jeg kan li' deres rene neutrale lyd. __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville hoppe hk avr 7300'eren... Den spiller skisme godt.. og har enorme krafter... mener den trækker 1360 watt 
mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Kml77 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar.
Jeg vil gå ud og høre på Yamaha 4600. Dem har jeg aldrig prøvrt at høre på.
Jeg har meget kigget på HK7300 også, den står til 12995kr. Den er fra 2004, har den stadigvæk alle de funktioner som de nye recievere har. Jeg ser meget film, derfor vil jeg gærne have en reciever som er rigtig godt ti surround med alle de nye funktioner.
Er den værd at købe. Jeg har sæt der er mange der skriver HK den er mørk i lyden. Hvad betyder det.
Hvad med Denon Av3806?
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 04:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kml77 skrev:
Tak for jeres svar.
Jeg har meget kigget på HK7300 også, den står til 12995kr. Den er fra 2004, har den stadigvæk alle de funktioner som de nye recievere har. Jeg ser meget film, derfor vil jeg gærne have en reciever som er rigtig godt ti surround med alle de nye funktioner.
Er den værd at købe. Jeg har sæt der er mange der skriver HK den er mørk i lyden. Hvad betyder det.
Hvad med Denon Av3806?
|
|
|
Jeg har hørt at Denon er lys i klangen, sådan kan du blive ved... Prøv og lån begge hjem hvis det er muligt og lyt dig til forskellen... Men begge er gode og sammenligne da de begge afgiver en ordentlig mængde watt i alle kanaler, over 100W er absolut en fordel også derfor jeg selv gik efter en større model... __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbanlance skrev:
Men begge er gode og sammenligne da de begge afgiver en ordentlig mængde watt i alle kanaler, over 100W er absolut en fordel også derfor jeg selv gik efter en større model...
|
|
|
Nu er "watt'ne" ikke alt (man kan altid tilslutte ekstra efffekttrin), selve dekoderen er det vigstigste og der er Yamaha den BEDSTE, når man ser nye som gamle film.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Obs:....vær opmærksom på at HK 7300 har en blæser indbygget der ikke er helt lydsvag.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du overvejet en ny Onkyo ? bare for at kaste en spiller mere på banen  . De er ifølge tests temmelig godt med i front. Har kun set oplysninger om nye Onkyo´s som selvfølgelig kommer med de nye HD lydstandarder osv. De er meget billige i forhold til andre etablerede mærker i Danmark. En som jeg synes er interessant fra det nuværende modelprogram er Onkyo 674E. Men ellers ville jeg vente til efter sommer, de fleste mærker har annonceret nye modeller i løbet af sommeren. Jeg ved godt der kommer nye modeller hele tiden, men lige nu synes jeg der sker et markant skifte i modeller med HDMI 1.3a (onkyo) og HD-lyd som de vigtigste ting, for mit vedkommende. En ganske god test finder du her
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Obs:....vær opmærksom på at HK 7300 har en blæser indbygget der ikke er helt lydsvag. |
|
|
Det er helt rigtigt.. Dog vil jeg påpege, at min kollega der har denne model, ikke har oplevet nogen blæserstøj og at jeg, de gang jeg har besøgt ham heller ikke har oplevet nogen støj.
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der..
Hvis du overvejer H/K synes jeg også at du skal overveje 645 og 745. De har ikke de samme kræfter som 7300'eren, men jeg lover dig at du ikke kommer til at mangle noget på den front ..
Desuden vil du også være bedre "fremtidssikret", da de begge har HDMI, som 7300 ikke har..
Pøj pøj med det. __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Kml77 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget tak for jeres forslag. Jeg overvejer Yamaha da den er så godt til surround.
HK kan jeg lide, jeg vil godt den spiler godt i stereo, med hvad med surround?
Spiler den lige så godt eller?
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
H/K'erne er lavet til at spille surround...
Bonussen er bare at de også spiller godt i stereo ...
Min personlige erfaring er ,at H/K'er har mere at byde på end yamaha, specielt brugervenligheden er helt i top på H/K....
Men i sidste ende er det DINE ører, der skal bestemme, hvad du er til. Så ud og find et sted, hvor du kan låne de forskellige anlæg, du er interesseret i, og få dem lyttet godt igennem.... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Imbanlance skrev:
Men begge er gode og sammenligne da de begge afgiver en ordentlig mængde watt i alle kanaler, over 100W er absolut en fordel også derfor jeg selv gik efter en større model...
|
|
|
Nu er "watt'ne" ikke alt (man kan altid tilslutte ekstra efffekttrin), selve dekoderen er det vigstigste og der er Yamaha den BEDSTE, når man ser nye som gamle film. |
|
|
Jeg har aldrig hørt Yamaha, men du har da sikkert ret... Men igen sætter man sig mellem 2 stole, vil man have et ordentlig stereo setup så er en surround forstærker ikk den rigtige vej og gå, og mener det er meget få intg sur. forstærkere der har et ordentlig forforstærker kredsløb, og sådan kan man blive ved... Jeg mener stadig er wattene har meget at sige og det har mainstream forstærkerne ikke, og jeg kan selv med mit anlæg give mine 100W kamp til stregen.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
Hattori Hanzo skrev:
Obs:....vær opmærksom på at HK 7300 har en blæser indbygget der ikke er helt lydsvag. |
|
|
Det er helt rigtigt.. Dog vil jeg påpege, at min kollega der har denne model, ikke har oplevet nogen blæserstøj og at jeg, de gang jeg har besøgt ham heller ikke har oplevet nogen støj.
Mvh Tim |
|
|
Der har været et par topics omkring det, nogen har fået disse blæsere skiftet på garantien da den ikke skal larme, min vil dog jeg ikk sige larmer, men blæseren er klart hørbar og der er absolut ingen grund til at have den i, ikke på vores breddegrader.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbanlance skrev:
| vil man have et ordentlig stereo setup så er en surround forstærker ikk den rigtige vej og gå, og mener det er meget få intg sur. forstærkere der har et ordentlig forforstærker kredsløb |
|
|
Yamaha RX-V1600 på bænken
Citér:
|
Stereogengivelsen er ganske udmærket. RV-X1600 har en ”Direct-mode” og en ”Pure Direct-mode” til dissideret stereolytning, så alt analoge signaler der kommer ind, forbliver analoge igennem receiveren. I ”Pure Direct” - mode slukkes der for displayet, samt kredsløbet der tager sig af videosignalerne, så der ikke spildes unødig energi. Jeg brugte stereoversionen af ”Dire Straights – on the night” til at vride lidt guitartrylleri ud af højttalerne. Fin detaljering og dog dynamik må være de to nøgleord der beskriver præstationen bedst. Det fine overskud gør det enkelt for receiveren at holde styr på musikkens hurtige transienter.
En af min favorit musik DVD’er, er Phil Collins ”Finally – the first farewell tour”. DVD’ens stereolydspor, er ganske enkelt en fornøjelse at lægge øre til på denne receiver. Instrumenterne fra de store orkester vælter ud af de to satellitthøjttalere. Receiveren er overraskende neutral i sit udtryk, der gør, at vokaler og instrumenterne skildres fint med hver sin individuelle klangkarakter.
|
|
|
Så dee............
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Imbanlance skrev:
| vil man have et ordentlig stereo setup så er en surround forstærker ikk den rigtige vej og gå, og mener det er meget få intg sur. forstærkere der har et ordentlig forforstærker kredsløb |
|
|
Yamaha RX-V1600 på bænken
Citér:
|
Stereogengivelsen er ganske udmærket. RV-X1600 har en ”Direct-mode” og en ”Pure Direct-mode” til dissideret stereolytning, så alt analoge signaler der kommer ind, forbliver analoge igennem receiveren. I ”Pure Direct” - mode slukkes der for displayet, samt kredsløbet der tager sig af videosignalerne, så der ikke spildes unødig energi. Jeg brugte stereoversionen af ”Dire Straights – on the night” til at vride lidt guitartrylleri ud af højttalerne. Fin detaljering og dog dynamik må være de to nøgleord der beskriver præstationen bedst. Det fine overskud gør det enkelt for receiveren at holde styr på musikkens hurtige transienter.
En af min favorit musik DVD’er, er Phil Collins ”Finally – the first farewell tour”. DVD’ens stereolydspor, er ganske enkelt en fornøjelse at lægge øre til på denne receiver. Instrumenterne fra de store orkester vælter ud af de to satellitthøjttalere. Receiveren er overraskende neutral i sit udtryk, der gør, at vokaler og instrumenterne skildres fint med hver sin individuelle klangkarakter.
|
|
|
Så dee............ |
|
|
Ja sådan gør vi andre skam også, mit signal bliver ført via direkt indgang via et ordentlig signal kabel, og skal man gøre sig klar over en surround forstærkers kvaliteter i stereo er det da den vej man bør lytte... Jeg læser også en masse tests af udstyr jeg vil og har købt, men at det så lever op til det lyd ideal man har er knap så sikkert, du får mig nu ikke til at købe Yamaha baseret på lige denne test, for ht valg, kabel valg og især rummet har jo også sin indvirkning.. Folk skal lytte på udstyret og danne deres egne meninger, og der kunne Yamaha da sikkert godt være det bedste køb for nogen, men ikke for andre.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
APB1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kml77 skrev:
|
Tak for jeres svar.
Hvad med Denon Av3806?
|
|
|
Hej
Forstår så ikke helt hvad du vil med en Yamaha 4600, der ville jeg nok gå efter 2700, da 4600 efterhånden er ved at være en ældre sag.
Bortset fra det går du ikke galt af Yamaha, men som en anden skriver findes der også Onkyo, har jeg selv (804e)hedder den og den kan erhverves i Tyskland til halv pris i forhold til Danmark. Mener ikke at du får en bedre receiver til samme pris.
Men tag ud og lyt og vælg hvad du syntes.
Her på dette forum kan man kun vejlede, men der er ingen der er enige om hvad det skal være. __________________ APB1
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |