Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 20:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Audio Pro har slugt en Humlebi? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 24 April 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg har ligesiden jeg købte min Audiopro Ace Bass 2 haft brummen og man kan høre det ret så tydeligt, har prøvet at skifte til et andet signal kabel, vendt strømstikket 180 grader men der er ingen forskel...

Brummen bliver ikk forstærket særlig meget ved at hæve lydtrykket uden min sur forstærker tændt, men man kan tydeligt hører at enhederne fremhæver lyden/brummen...

Er det et kendt problem, som andre med samme sub har oplevet?

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Globey_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Sendt: 24 April 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Ved ikke noget om noget, men jeg ved bare at uanset hvad, så hjælper det ikke at vende dit strømstik 180 grader.. Det er ellers en skam når man har købt noget nyt grej og det så ikke virker optimalt. 
Til top Vis Globey_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Globey_DK

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Globey_DK skrev:
Ved ikke noget om noget, men jeg ved bare at uanset hvad, så hjælper det ikke at vende dit strømstik 180 grader.. Det er ellers en skam når man har købt noget nyt grej og det så ikke virker optimalt. 

Fasen er skam vigtig nok, men har desværre som skrevet ikk hjulpet på noget...

Men ja det virker mystisk at den skal larme sådan, resten af mine enheder larmer nok i forvejen...

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Imbanlance skrev:
Hey

Jeg har ligesiden jeg købte min Audiopro Ace Bass 2 haft brummen og man kan høre det ret så tydeligt, har prøvet at skifte til et andet signal kabel, vendt strømstikket 180 grader men der er ingen forskel...

Brummen bliver ikk forstærket særlig meget ved at hæve lydtrykket uden min sur forstærker tændt, men man kan tydeligt hører at enhederne fremhæver lyden/brummen...

Hej,

Din acebass2 må på ingen måde brumme..! der må være en fejl ved den der har været en leverance af dem hvor en kondensator, skulle ændres i forhold til de nye ROSH godkendelser.

Gå nned til din forhandler med den, og få ham til at sende den ind til service.

Peter

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Imbanlance skrev:
Hey

Hej,

Din acebass2 må på ingen måde brumme..! der må være en fejl ved den der har været en leverance af dem hvor en kondensator, skulle ændres i forhold til de nye ROSH godkendelser.

Gå nned til din forhandler med den, og få ham til at sende den ind til service.

Peter

Æv da, den er købt brugt og den er gået et stykke over selve reklamations retten, så enten må jeg vel selv betale eller lade den brumme videre, tak for svaret...

Har kigget indvendig i subben og naj der var ingen bumlebi derinde, men kunne vel selv skille den ad og få effekt forstærkeren sendt afsted, hvis jeg kan finde et sted der kan lave den til fornuftige penge...

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er godt nok ikke for klog, prøvede at skrive til Audio Pro i sverige og fik et ganske fyldestgørende svar på hvad mit problem kunne være, og det eneste jeg ikke har prøvet er faktisk at tilslutte subben uden signal kabler, og wupti brum pist væk...

Jeg har et stel problem her, og mit system har ikke rigtig jord som jeg fik foreslået og sætte en isolator/filter på sub kablet, men kan jeg på anden måde afhjælpe dette uden fast jord?

Blev også foreslået at montere denne isolator på antenne stikket, hvis det kan afhjælpe det så er det nok den vej der er nemmest, og påvirker sub signalet mindst..

Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet at sætte kontakten bagpå til (auto).

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2007 kl. 03:01 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Har du prøvet at sætte kontakten bagpå til (auto).

Giver ingen forskel, brummen forsvinder først når jeg piller signal kablet fra...

Jeg kan med 88% sikkerhed sige det kommer fra mit antennekabel, når jeg piller mit strømkabel fra til mit plasma som via stel har kontakt via min dvd og videre igennen resten af system og via scart til min dekoder, man hører tydeligt når stellet sluttes til bare ved at slutte netstikket til og fra..

Jeg prøver og finde et HF støjfilter med Fstik idag, hvis det er muligt...

Lytteren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Maj 2007 kl. 06:09 | IP-adresse registreret  

Desværre er du ”rent” i et åbenbart almindelig kendt og særdeles irriterende problem (!!) for godt 2 år siden havde jeg to styk Audio Pro ”Bravo” subwoofer, ud over meget dyb bas blev jeg også ”underholdt” af en til tider vanvindigt irriterende brum, som i perioder var så kraftig at det endog kunne tydelig høres i mindre kraftig passager i musikken (!!!!!!!!!!!)

Problemet var ikke kun afgrænset til model ”Bravo” med høres også tydelig på model ”Focus”...! nu kunne man så måske sige nå ja og hvad så, ”Focus” var jo en subwoofer til meget lav pris osv. men så enkelt er det desværre ikke.

Præcis det samme mystiske brum har jeg hørt på System Audio model SA50, og langt værre de 2 store jeg har haft i godt to år nu, ”et sæt” Dali S1.5, her er dette støj fænomen på en måde langt værre, idet, det ikke er en konstant tone der høres, men derimod en som stiger og falder i styrke (!!!!!!!!!!!!!!!) det er særlig tydelig efter musik med meget energi i bassen , det er som om den indbyggede forstærker mister pusten…!

Jeg har naturligvis også prøvet alt muligt, men uden hjælp, da jeg primært høre klassisk musik, men også en del jazz, er det særdeles trættende.

Men jeg har måske fundet årsagen til denne støj, den strømforsyning som findes i alle forstærker, særligt i en subwoofer er ofte uhyggelig mangel fuld (!!) i en stor ”high end” subwoofer som mine Dali er der f.eks kun.2x6800uF i strømforsyningen, og dette til en forstærker på 300 watt (!!!!!!!!!!!!!!) havde jeg stået fader til denne ”store” subwoofer, ville jeg havde installeret mindst 4x10.000uF  og fundet en anden måde hvor den store ringkerne transformator kunne monteres, jeg ville selvfølgelige også havde monteret en net brønd så brugeren havde haft mulighed for montering af kraftig skærmet el-kabel …! Den 230 voldt ledning som findes på Dali S 1.5 er kort og godt en skandale, samme type som bruges på en el-tandbørste (!!!!!!!!!!)

Nu ved jeg godt, en subwoofer forstærker ikke laves efter de samme kvalitets krav som en ”fuldtone” hifi forstærker, tit og ofte køre en subwoofer forstærker også i ”klasse C eller endog H” hvor en given strømforsyning virker langt kraftigere , og udgangstransistoren står lukket det meste af tiden, i modsætning til en ”klasse A” forstærker som står åben konstant med fuld strøm og spændingen , som i øvrigt er en del af årsagen til en ”klasse A” forstærker har ryg for særlig ”god lyd” etc.

Jeg har i øvrigt klaget til Dali over disse problemer, og har endog sagt til dem. De skulle lave en MKII af S1.5 med langt kraftigere strømforsyning og net brønd….!

Pt. kan der nok ikke gøres noget ved disse støj problemer, ud over det kunne værre interessant  (hvis man havde penge nok) at bygge en subwoofer selv med et af de tyske high end forstærker moduler hvor der ikke er sparet på strømforsyningen , og naturligvis mange andre ting…!

Mvh.

”Lytterne”

Til top Vis Lytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lytteren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes