Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer VSX 859 RDS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zinck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 April 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg har lige anskaffet mig en VSX 859 RDS. Er der nogen der har erfaringer med ovenstående?

Kunne godt tænke mig at høre lidt fra Jer - I plejer jo at være så hjælpsomme

Vil det være en fordel at smide en effektforstærker ind foran mine Dali 850 (front) eller er dette blot grådighed?

Pas nu på Jer selv derude!

Kasper

Til top Vis zinck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zinck

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 April 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Pioneer VSX 859 RDS i en 6 års tid - og synes det er en kanonfed forstærker, selv den dag i dag. Jeg brugte den i sin tid til at trække 3 stk Energy RVS som fronthøjttalere i en dedikeret hjemmebif på ca 35 kvm, og det klarede den uden problemer.

Jeg havde på et tidspunkt en Carver 753x (3x250w) effektforstærker sat imellem til fronterne, men tog den fra igen - den var ikke nødvendig. (Jeg brugte den i stedet til at drive en hjemmebygget subwoofer og surround-back-kanalen i et 6.1 setup).

I dag står Pioneeren i min brors stue på ca 20 kvm, og her er den reelt overkill.

Jeg købte den iøvrigt i sin tid fordi den indenfor mit budget var den eneste receiver med både indbygget riaa til min pladespiller og AC-3 RF demodulator til laserdisc som jeg stadig har en del af.

Den eneste "ulempe" jeg kan komme i tanke om er at den ikke har indbygget forstærkning til surround-back, så man skal have extern forstærkning til hvis man vil køre 6.1 eller 7.1 - men i forhold til dens øvrige kvaliteter synes jeg det er en småting.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

zinck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 April 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Okay..

Det lyder jo godt ;) Hvad vil du mene den er værd i dag?

Til top Vis zinck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zinck

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 April 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Jeg synes altid det er svært at værdiansætte brugt grej, fordi der hele tiden kommer nye modeller der kan det dobbelte til den halve pris. Jeg mener den kostede 8.000 da den kom frem (eller var det 9..?). Uden overhovedet at ville hænges op på det ville jeg mene at den burde være ihvertfald et par tusind værd, måske lidt mere.

Som nævnt har den ikke forstærkning på de to bageste kanaler, hvor det er standard i dag på næsten alt grej hvor alt ikke er bygget ind i een box. På grund af alderen har den i sagens natur heller ikke hdmi switching, som også er at finde i det meste nye grej fra 6-7000 kr og op. Den er også kommet LIGE før Prologic II blev introduceret, så det format mangler. Man kan så diskutere hvor stor forskel det gør når alt og alle fokuserer på 5.1 lyd i dag.

Men derudover er kvaliteten efter min mening fuldt på højde med det meste andet grej mellem 5 og 10.000. Og har man pladespiller slipper man for at skulle ud og investere i en riaa - det er ikke verdens bedste der sidder i, men den er bestemt hæderlig.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes