Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 08:40   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 2807 eller 3806 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 16 April 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  


Som overskriften indikere, hvilken en skal man vælge ?

Efter at have støvet brugtmarkedet rundt, er jeg ret overbevist om, jeg må investere i en ny SR.

Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.



Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 16 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

nej det har du ikke... der er nemlig ikke den store forskel..

Hvilken højtalere skal den trække?
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 16 April 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

det eneste jeg umiddelbart kan se til 3806'erens fordel er mere power
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 16 April 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:


Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.

De primære forskelle, som jeg lige husker dem:

3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder

2807: iPod understøttelse



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 16 April 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Hans J skrev:


Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.

De primære forskelle, som jeg lige husker dem:

3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder

2807: iPod understøttelse

Fuldstændig rigtigt - det er de grundlæggende forskelle. Selve hovedkonstruktionen er identisk i de to receivere!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 16 April 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
det eneste jeg umiddelbart kan se til 3806'erens fordel er mere power


Det er også det jeg umiddelbart kan se, 2807 er jo så vidt jeg ved fra den nye serie, der hvor jeg tror der måske kunne være forskel er på video-delen altså opkonverteringskvalitet-/switch m.m., og det er en af årsagerne til jeg har droppet de brugte, vil meget gerne have HDMI og komponent.

Min HT´ere er p.t:

Front : 2 stk KEF Q65.2

Bag :  2 stk Tangent HTD-50, 4-8 ohm, 50/70 watt

Side : 2 stk Tangent HTD-50

Center : Hjemmefusk med tryk på fusk, indeholder 2 stk Peerless fuldtone, men den spiller dælme godt, har lige flikket den sammen i søndags.

Sub : Aktiv Sony fra surroundsæt.

Med tiden kommer der MÅSKE andre højttalere, kunne godt tænke mig nogle flere KEF´er, evt. fra den nye Q-serie.

Så hvad stemmer I for ? 3806 ?


Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 16 April 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Så hvad stemmer I for ? 3806 ?

Personligt kunne jeg godt tænke mig at stifte bekendtskab med Onkyo SR804E. Men i sidste ende er det jo dig og dine ører, som skal beslutte.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 16 April 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Hans J skrev:

Så hvad stemmer I for ? 3806 ?

Personligt kunne jeg godt tænke mig at stifte bekendtskab med Onkyo SR804E. Men i sidste ende er det jo dig og dine ører, som skal beslutte.



Hvorfor nu bringer forvirring ind i mit sind igen ?

Har slet ikke set i retning af Onkyo, hvad skulle den være bedre til ?

Har lagt mærke til Onkyo blive nævnt inde imellem :)

Må lige snuse lidt omkring den der.
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 16 April 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Har slet ikke set i retning af Onkyo, hvad skulle den være bedre til ?

Har lagt mærke til Onkyo blive nævnt inde imellem :)

Må lige snuse lidt omkring den der.

Du kan få stillet din nysgerrighed på www.onkyo.net - og prisen er på niveau med 2807.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 16 April 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Tror jeg holder fast på 3806, med mindre nogen kan komme med rigtig gode argumenter for at vælge en anden, prisen på 3806 og 2807 er jo den samme stort set.


Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 16 April 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Har selv haft Denon, og må indrømme, blev meget træt af lyden i stereo i længden.

Jeg er gået over til Harman/Kardon, og det sværger jeg ved, til enhver tid!

Når det altså skal være de hersens moderne surround løsninger, til menneskelige penge.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 17 April 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg ved godt der er mange om budet i den prisklasse, men jeg vælger nu at holde fast på DENON.

H/K har ikke de features jeg gerne vil have, ihvertfald ikke i den prisklasse.

Helt ringe kan den nu heller ikke være når man ser her http://www.testberichte.de/test/produkt_tests_denon_avr_3806 _p60156.html.

Så jeg bestiller en 3806 i nærmeste fremtid
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 18 April 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har været utroligt glad for min Denon 3806..... Synes den var rigtig fed, også i stereo over mine Helicon 400, hvor jeg udnyttede bi-amp funktionen...

Den har heldigvis også hdmi lydindgang, så kan du overføre de nye lydformatter fra blu-ray og HD-dvd digitalt. Dette har 2807 dog også.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man
 
Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 18 April 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:

Hans J skrev:


Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.

De primære forskelle, som jeg lige husker dem:

3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder

2807: iPod understøttelse

Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem.



__________________
Min Bio
Til top Vis Mr. Anderson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Anderson
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 18 April 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
Gerdes skrev:

Hans J skrev:


Har forelsket mig i Denon 3806, men er blevet noget forvirret efter at have opdaget 2807, specifikationsmæssigt er de meget lig hinanden, så er der nogen herinde, som kan uddybe den store forskel imellem disse to, hvis der altså er nogen, måske har jeg overset et eller andet.

De primære forskelle, som jeg lige husker dem:

3806: kraftigere strømforsyning, Denon Link 3rd generation, HDCD-dekoder

2807: iPod understøttelse

Rigtig, dog har 2807 en bedre opskalerings chip som også sidder i 4306'eren. Men valget ligger nok mere i hvilke højttaler den skal trække og om du skal bruge denne opskaler som sidder i dem.



Tja, om jeg kommer til at bruge opskalering, ved jeg ikke, måske hvis den er bedre end den som sidder i enten min DVD eller i mit Panasonic PX60. Er der stor forskel i kvaliteten på opskalering på 2807 og 3806, hvis ikke bliver det som sagt 3806, da den har en bedre (kraftigere) strømforsyning.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 18 April 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Har selv haft Denon, og må indrømme, blev meget træt af lyden i stereo i længden.

Jeg er gået over til Harman/Kardon, og det sværger jeg ved, til enhver tid!

Når det altså skal være de hersens moderne surround løsninger, til menneskelige penge.



Helt enig, havde selv en Denon, godt nok kun en 1706, men er blevet meget mere glad for min H/K forstærker, de er imo meget mere dynamiske end denon's, var endda ude at høre eisa-stereo vinderen, og synes ikke den leverer en lige så god lyd som H/K'en det bliver for kedeligt i længden at lytte på denonen..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 18 April 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Forhåbentlig bliver mere glad for sine nye investeringer , jeg tror næsten alle vil sige "Det jeg har valgt er det bedste", uagtet hvad der reelt er bedst .

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 18 April 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Forhåbentlig bliver mere glad for sine nye investeringer , jeg tror næsten alle vil sige "Det jeg har valgt er det bedste", uagtet hvad der reelt er bedst .

Hvis man gør sit forarbejde grundigt og ikke bare køber hvad det er "hot" på et forum som dette skal man nok blive tilfreds .



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 18 April 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hmm, jeg regnede egentlig med at være helt afklaret, men nu melder tvivlen sig igen !!!!

Min prioriterede valgliste ser sådan ud i dette sekund:

1. Denon 3806 NY ca. 7.000-

2. Denon 2807 NY ca. 7.000,-

3. Marantz SR8500 brugt måske 4.500,-

4. Marantz SR7500 brugt ca. 3.800,-

Dælme et dilema


Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 18 April 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Min prioriterede valgliste ser sådan ud i dette sekund:

1. Denon 3806 NY ca. 7.000-

2. Denon 2807 NY ca. 7.000,-

3. Harman Kardon SR8500 brugt måske 4.500,-

4. Harman kardon SR7500 brugt ca. 3.800,-

Hvilke af dem har du hørt?

Hvordan prioriterer du surroundperformance, musikperformance, auto-setup, billedbehandling etc.? 



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes