Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hælp! Ny basenhed... hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 674
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har fået fat i en Jamo SW-60, hvor kantophænget er gået sig en tur (dvs. det er blevet mørt og >nu< er det så ved at gå en tur...)
Nu har jeg så fundet 2 10" JAMO basser, som er nye, som måske kunne smides i?

Jamo bas #1:
http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=321& ;sub=0&page=2

Jamo bas #2:
http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=284& ;sub=11&page=1

Jeg kan jo også få lavet kantophænget på den gamle enhed, men det koster jo også hurtigt 400 kr

Hvad siger I?



__________________
Mvh, Michael Jensen
Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 15 April 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Har du pillet den defekte enhed ud ? På de ældre passive subwoofere var der ofte enten 2 basenheder eller en enhed med 2 svingspoler på samme membran. Det bør du nok undersøge inden du bestiller en ny enhed. Jeg kan ikke lige huske hvordan det var lavet i Jamo SW-60.
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 674
Sendt: 15 April 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Min SW-60 er en aktiv sub... Og der er kun én enhed

__________________
Mvh, Michael Jensen
Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 15 April 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej...

Når du skriver "aktiv sub"......er der så ikke tale om en passiv sub som brødfødes med din forstærker, eller har den sin egen sub forstærker?

Det er fint nok med de enheder du har fundet. En god 10" koster nogle penge, men den org. enhed er nok ikke fantastisk, men den passer til kassen. At lave den gamle vil sikre filter (hvis den altså er passiv som jeg tror) passer til enheden.....altså Q´et på basssystemet passer. En 10" er jo forskellig fra enhed til enhed. Det er heller ikke ligegyldigt om det er en 4, 6 eller 8 ohms enhed.

Måske kan du læse lidt data bagpå din egne 10"er...enten bagå membranen eller tryk på magneten.. Du kan selv måle DC modstanden på dine egne 10"er. Den nominel impedans vil ligge lidt højere end hvad du kan måle...men giver en idé om det er 4 eller 8 ohms enheder du har.

Håber det hjælper lidt.

Mvh



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
djaan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 380
Sendt: 15 April 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

det er godt nok ikke de vilde magneter på de brumbasser der?!

__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
Til top Vis djaan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af djaan
 
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 674
Sendt: 15 April 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Hej...

Når du skriver "aktiv sub"......er der så ikke tale om en passiv sub som brødfødes med din forstærker, eller har den sin egen sub forstærker?

Det er fint nok med de enheder du har fundet. En god 10" koster nogle penge, men den org. enhed er nok ikke fantastisk, men den passer til kassen. At lave den gamle vil sikre filter (hvis den altså er passiv som jeg tror) passer til enheden.....altså Q´et på basssystemet passer. En 10" er jo forskellig fra enhed til enhed. Det er heller ikke ligegyldigt om det er en 4, 6 eller 8 ohms enhed.

Måske kan du læse lidt data bagpå din egne 10"er...enten bagå membranen eller tryk på magneten.. Du kan selv måle DC modstanden på dine egne 10"er. Den nominel impedans vil ligge lidt højere end hvad du kan måle...men giver en idé om det er 4 eller 8 ohms enheder du har.

Håber det hjælper lidt.

Mvh

Jeg har ikke kunnet finde noget info. på bas-enheden, men der er helt bestemt indbygget forstærker i kassen. Hvor meget bedre ville det være at få lavet den org.? Det er jo nærmest dyrere end at få en ny enhed, og den skal bare bruges til film i et SU-surround system...



__________________
Mvh, Michael Jensen
Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted
 
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 674
Sendt: 18 April 2007 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Ingen?

__________________
Mvh, Michael Jensen
Til top Vis MichaelJDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelJDK Besøg MichaelJDK's Websted
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 18 April 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Er der basrefleksport? Hvis nej, gør det det noget nemmere.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes