Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 17:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround og Hifi setup uden store front? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har lige købt et brugt sæt højtalere på: 4 Mission 73 (små vægophængte ht), 2 stk Mission 73ps(sub) og en System Audio 1100 AV(center).

Forstærkeren er en Sony STR DE-589.

Jeg har endnu ikke fået det sat til, men har et spørgsmål i fohold til hvordan det vil kunne lyde hvis jeg også vil bruge det til ren Hifi indimellem? Der er jo ingen store front(det er et krav fra - i ved nok hvem ).

Er der f.eks nogen der ved om der er noget specielt jeg kan gøre i opstillingen, således at lyden også er god i alm. hifi? De her små HT er jo noget mindre end de 200 watt hjemme(om)byggede jeg har nu.

Jeg har fundet en opstilling af Mission i en gammel manual på nettet, hvor de anbefaler at de to subber kobles direkte med seperat ledning sammen med front og plaveres nær dem i setup.

Hilsen

Lars
Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted

Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har opdaget dette muligvis er det forkerte forum?
Skulle den have været i højtalerforummet?

Lars
Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Den skulle nok have været i HT-forumet ja.

Du kan sagtens bruge stander-højttalere til musik, Men det bliver selvfølgelig ikke det samme som med nogle ordentlige store HT. Men når du nu også har købt sub´s skal du bare have afskåret HTérne ved 60-80hz. og lade subséne spille derfra.

Håber du kunne bruge det. Ellers må du jo spørge igen.

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej l'Blundt

Tusind tak for rådet. Jeg har flyttet diskusionen over i HT gruppen. Men jeg skriver lige her, da jeg har yderligere spørgsmål til dit indlæg.

Jeg ved slet ikke lige hvordan jeg kan skære ht'erne ved 60-80 hz? Er det noget jeg skal gøre i forstærkerens indstillinger?
Jeg ved ikke ret meget om opsætning af surround, da jeg er helt ny med det.

Som nævnt har jeg fundet en manual på nettet til Mission ht. I den står beskrevet to måder at tilslutte sammen med subberne. Den ene går gennem subben og op til ht i hver side. Den anden har ht-kablet seperat fra forstærkerens "front" til både ht og sub. De anbefaler den sidste for bedste resultat og den første p.gr. af den er mere brugervenlig.
Jeg kan ikke køre subberne fra sub-udgangen på forstærkeren, da de er passive?

Jeg har nu også forsøgsvis haft sat en kanal til, for at få et indtryk af det. Lyden er meget mindre anmasende og mindre skarp i diskanten. Men det svært at sige, hvordan det kan blive før det er sat rigtigt op.

Lars

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes