Rappo:
1 eller 2 sæt terminaler er underordnet hvis vi taler om en stereoforstærker.. Det der er kernen med bi-wire er at man bruger to kabler fra et enkelt forstærker-trin. Hvis der er 2 sæt terminaler vil disse "bare" blive samlet inden i forstærkeren, således at hvert forstærkertrin har to terminaler.
Hvis du derimod har et forstærkertrin pr. terminal. altså en flerkanalsforstærker, så kan du istedet bi-ampe ved at lade hvert forstærkertrin tager sig af et frekvensområde. Ved en 2-vejs ht vil det ene trin drive diskant og det andet bas/mellemtone.
Lidt snørklet skrevet men håber at det hjalp lidt.
Brian |