Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 00:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: reciever til kef 2005 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mtc1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 12 April 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Hej

Er ny her på siden og håber at i vil hjælpe mig. I morgen smutter jeg ned og køber et sæt kef 2005 fra fona, syntes at de lyder godt og kunne se at de har fået fine ord med herinde fra.

Nu kommer problerme så, den gamle sony reciever på reolen kan ikke engang yde et par computerhøjtalere fra bilka retfærdighed, men hvor stor en rciever har jeg behov for, hvor mange watt skal den være på, det er jo nogen bitte små højtalere.

har kigget på nad 743v2 fra hifi-klubben til 3.000.
har også overvejet noget noget brugt, som nad 763 eller HK avr 5500 og 7000

men vil jo ikke betale for en mase watt jeg ikke bruger, stuen er forresten 25 m2

Et andet spørgsmål, har en lcd-skærm hvor der selvfølgelig også skal ny dvd afspiller til, men hvis jeg kobler dvd'en direkte til fjerneren, får jeg så ikke ligeså godt billede som hvis den kørte gennem anlæget, og i så fald er det så ikke fløjtene ligemeget om recieveren har hdmi udgange osv.

håber I vil hjælpe mig, selvom det jo nok er hvad i betegner som et køkken-anlæg

Til top Vis mtc1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtc1
 
timur
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 395
Sendt: 14 April 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

 Har selv KEF 2005.2 sættet, bruger det nu som sub og baghøjtalere i et 7.1 setup. Min Denon 2803 (7x90W i.flg. Denon) passer fint med KEF sættet og en sådan forstærker bør ikke koste meget mere end 2500 d.kr brugt. Men du går heller ikke galt i byen med en NAD 763 eller H/K 5500/7000

 Husk dog på at KEF´erne ikke er specielt effektive, dvs din forstærker skal helst ha lidt muller for at få dem til at spille sig ud.

 Ang dit andet spørgsmål:

 Går ud fra din skærm er HD-Ready, og i så fald skal du lade det udstyr med bedst video behandling opskalere billedet. Dvs: Er din dvd bedst, så kobl den direkte til skærmen, er din forstærker bedst, så gå fra dvd til forstærker til skærm. Generalt tror jeg dog dvd´en vil være bedst mht billede behandling.

 Ps: Vil ikke kalde det et køkken anlæg, nærmere et fornuftigt begynder anlæg

------------------------------------------------------------ -----------------------------------------------------

Denon 2803 + Denon 2910

B&W DM604 + B&W LCR6 s2

KEF KHT 2005.2

LG 42  PC1RR

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur
 
Madmanden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 15 April 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv sættet og bruger en Harman/Kardon AVR-235, og det spiller fint. :)
Til top Vis Madmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madmanden
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes