Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Effektforstærker, forstået det ret? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pakster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 December 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

I et surround setup, hvor jeg gerne vil have lidt bedre lyd på fronterne senere når der kommer lidt $$ i hus, kan man så smide en lækker effektforstærker på, men stadig holde det samme lydniveau så det passer med de andre kanaler?

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 December 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Ja, det kan du godt - du skal bare justere niveauet for dine front-kanaler på din reciever, når du har tilsluttet din effektforstærker, så det passer til niveauet for de øvrige kanaler - det fungerer helt fint.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 December 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Der skal bare være pre-out på din surr. reciver. Det er ikke alle der har det...

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Ja, det kan du godt - du skal bare justere niveauet for dine front-kanaler på din reciever, når du har tilsluttet din effektforstærker, så det passer til niveauet for de øvrige kanaler - det fungerer helt fint.

Hvis man er heldig så er det ikke engang nødvendigt at justere niveauet. Men ellers er jeg helt enig, det fungerer fint. Jeg prøvede med 3 forskellige effektforstærkere sluttet til min sidste receiver.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Rigtig mange receiver, er lidt svag når det komme til Effekt (et sted skal der jo spares på prisen), man skal meget højt op i pris får at få en receiver
der har riglig Effekt og så fylder den rigtig meget plus at den koste kasse, nogle let drev højtaler kan selfølig hjælpe.

Men Surround forforstærker der er indbygget i receiver, kan værre meget god, derfor kan man komme rigtig lange med nogle gode Effekt
forstærker.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Rigtig mange receiver, er lidt svag når det komme til Effekt (et sted skal der jo spares på prisen), man skal meget højt op i pris får at få en receiver
der har riglig Effekt og så fylder den rigtig meget plus at den koste kasse, nogle let drev højtaler kan selfølig hjælpe.

Men Surround forforstærker der indbygget i receiver, kan værre meget god, derfor kan man komme rigtig lange med nogle gode Effekt forstærker.

Korrekt. Jeg har lavet samme "nummer" da jeg synes min avr 100 var lidt for svag, fik den noget mere "føde" og det har hjulpet gevaldigt på det, så det kan klart anbefales

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 17 December 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tro at mange ikke ved, at til rigtige mange højtaler, er der en god ide at få fat på en meget strømstærk Effekt forstærker

Der er vel en grund til at bl.a. ML og Krell´s Effekt forstærker er så store, selv om der ikke er opgivet mange w.

Og man drømmer ikke om, hvor højt man skal gå op, før at ene højtal for alvor liver op.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 19 December 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Herligt at emnet kommer op ... af en venlig sjæl herinde har jeg været så heldig, at få lov at låne en Sony ES 2-kanals effektfortærker og vil nok (?) løbe ind i problemstillingen, for at få balance til baght. Får den nok først hentet en gang i det nye år (juleræs og alt det) ... håber så jeg har lidt info om, hvordan det gik med det her i stuen ...

Edit: Der er forresten pre-out på receiver.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 03 April 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Så er den hentet, bamsen her:

TA-N90ES!

Den, jeg har lånt er i champagne og passer derfor perfekt til det øvrige udstyr. Glæder mig til at høste erfaringerne, men er omvendt også "nervøs" for at de gør mig afhængig - låneren har endda luftet muligheden for at jeg kan købe den.

Førstehåndsindtrykket er overbevisende: Bassen står nu klippefast på de skiver, hvor jeg før har oplevet en "løs" eller "slingrende" bas (kan man sige det?). Men der skal bruges noget tid i påsken til at lytte nærmere. Balancen til baght og center har sagtens kunnet justeres ind.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes