| Sendt: 08 November 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil gerne starte ud med at sige at jeg ikke har den store erfaring indenfor lyd så jeg håber I kan hjælpe mig lidt :)
Jeg har surfet lidt rundt og fundet frem til disse dele:
1x Audio Pro CINEMA PRECISION PM-09C (Center) 2x Audio Pro CINEMA PRECISION PM-09S (Multichan) 4x Audio Pro CINEMA PRECISION PM-02 (Satelit) 1x Audio Pro CINEMA PRECISION PS-175 Titanium (Subwoofer) 1x Sony STR DA1200ES/B (Forstærker)
1x HTPC (ikke bygget endnu) med Creative X-FI kort
1x Samsung LE 40M71B LCD-TV (er købt :))
Jeg syns selv at de højtallere ser rigtigt godt ud, dog har jeg ikke hørt dem (endnu) så var det jeg tænkte på om der var nogen der havde noget erfaring med dem? Jeg så at forstærkeren fik ros herinde sååå valgt blev på den :) Det skal lige siges at budgetet for selve lyden er på de 10-15k og der må IKKE være nogen gulvhøjtallere og at jeg har en kvinde som bestemmer designet (har set på podspeakers de er dog en hel del dyrere end dette)
Og det med HTPC ved jeg godt at der er et forum til men det kunne godt være der var nogen der ville hurtigt nævne at det var måske et forkert valg af lydkort (jeg har det allerede i min alm maskine og det vil bare blive smidt over i htpc hvis det er).
Jeg har også lavet en lille tegning af hvordan jeg forestiller mig mit setup kommer til at se ud (set oppe fra)

Jeg ved godt at dette ikke er optimalt men da stuen er 5.8m (ja 5.8m) langt og hele højresiden er 4 store vinduer samt en terassedør er det lidt begrænset hvordan tingene skal sidde 
Det jeg godt kunne tænke mig at vide var om I ville bruge denne løsning eller om I måske ville bytte om på 2 & 4 samt 3 & 5 eller hvordan :)
Andre forslag er selvfølgelig også velkomne hvis bare lige man har det i bagtanken at jeg har en søn på ½ år så der kan ikke stå noget som helst på gulvet udover hvor subben står :)
På forhånd tak for hjælpen :)
|