| Sendt: 16 Juni 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej i forummet.
Jeg står i øjeblikket med et sæt Dali 606 højttalere og en Rotel RMB-1075 5-kanals effektforstærker som de eneste to komponenter i mit setup efter at have rejst jorden rundt et par gange det sidste halve år.
Nu er jeg jo så kommet hjem igen og skal have noget at lytte på igen. Da jeg før i tiden brugte mit setup 90/10 til musik/film har jeg tænkt meget over om jeg bare skal "nøjes" med et rent stereo setup, men jeg vil komme til at savne at se film i surround, så jeg har bestemt mig for at beholde min Rotel effekt og så anskaffe en forforstærker og nogle nye højttalere.
Mit problem er nu, at jeg ikke kan finde en processor, der opfylder mine krav pris/feature mæssigt. Jeg vil gerne have HDMI switching og nogle ordentlige D/A og A/D convertere men jeg vil altså ikke betale 20.000 - 25.000,- for det!! (Fattigrøv, jeg ved det)
Derfor har jeg kig på en Denon 3806 og en Denon 2807, der begge praler af at have de features jeg søger, 3806'eren har vidst bedre convertere ser det ud til. Jeg vil bruge Denon'en som kontrolforstærker og altså ikke bruge dens indbyggede forstærkerkredsløb til noget.
Mit spørgsmpl til jer er; vil sådan en reciever "farve" lyden meget i forhold til en dedikeret processor pga. forstærkerkredsløbene? Jeg bryder mig ikke om recievere siden jeg prøvede at køre med separates, så der ligger min bekymring. Jeg håber på at kunne finde et sæt brugt Dali Helicon 400 eller Dali Grand/Diva. Ville jeg ikke kunne få noget godt ud af dem med en Denon reciever som kontrolforstærker?
På forhånd tak.
Mvh Jannik
|