Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 18:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til Lillebrors højttaler! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi4all!

Vil gerne lige hjælpe min lillebror, om hans anlæg.

Han køber snart en Marantz SR4600 surround receiver, men mangler nogle højttaler!

Hans værelse er ikke særligt stort, men ca. de 11-12m2 (3,5x3.4), så han har ikke alværdens plads.

 Har måske et forslag:)
Forslag 1:
Front: Dali concept 1/ Måske Concept 6
Bag: Dali concept 1
Center: Dali concpt center
Sub: Behøves ikke en lige nu, men kunne godt være en Concept 12 senere:)

Forslag 2:

Front:Dali Blue 1001/ Måske Dali Blue 5005
Bag: Dali Blue 1001
Center:Dali Blue C1000
Sub: Ved ikke lige hvilken en der passer til Dali Blue serien:)

Ellers nogle andre som kan komme med nogle andre forslag.

Hans eneste krav er at højttalerne skal passe i en "kæde" altså så det ikke er en cerwin vega sub, og nogle dali højttaler!

Ellers kom med nogle forlag!

Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
TeeZaZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

jeg køre selv med Monitor Audio Silver RS1 som bag højtalere og RS8 som for, det ser både godt ud og spiller også rigtigt godt... man kan også købe side- og centerhøjtalere samt 1000 W aktiv sub
baghøjtalerne koster 2000 stk og forhøjtalerne koster 4500 stk ved TC..
Til top Vis TeeZaZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TeeZaZ
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

TeeZaZ:  tror det bliver lige lovlig dyr for ham!

Havde selv tænkt lidt på:

Front: Dali Blue 5005, eller Dali concept 6
Bag: Dali Blue 1001, eller Dali concept 1
Center: Dali Blue C1000, eller Dali concept center

Så bliver nok ikke det helt dyre TeeZaZ.

Kom også til at tænke på om det kunne bliver til 7.1 pået 12m2 stor værelse?

Mvh. Morten Pugholm
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Der er blevet skrevet og sagt meget godt om begge dali serier og tror ikke det vil blive noget problem at få dem til at passe ind i værelset. Men jeg vil dog anbefale at ofre den lille merudgift der er på en marantz sr5600. synes man får meget mere for pengene. Af andre højtaler systemer kan der jo også nævnes audio pro som der også tit får meget positiv omtale her i forummet. Mener faktisk at tapeconnection.dk kører et samlet tilbud på et sæt 5,1 audio pro højtalere og marantz reciever og dvd....men er dog ikke sikker på om det stadig gælder. Men tror også de vil være et lyt værd.

MVH

Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Mbs1979: Tror også selv at 5600'eren ville være bedre, det er bare fordi at han køber den brugt af en ven

Men jeg har selv en Nad T743, og Dali concept: 6,1 og center. Vi har dog prøvvet at stille concept 1'erne ind til ham, da jeg skulle rykke om, og detlød jo skide godt, og så om Dali concept 6 ville være et godt valg, eller concept 2?

Hvis han ville have 7.1, ville det her så være en løsning?

Front: Dali concept 6
Side: Dali concept1
Bag: Dali concept 2

Hvilket valg ville i vælge? Dali concept, eller Dali Blue?


Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

så ville jeg nok vælge concept. men tror dog at værelset er lige lille nok til 7.1 med mindre det skal tapeseres med højtalere . så ville jeg nok hellere bruge de ekstra penge på kabler eller ligge dem til side så der hrtigere blr råd til en sub. Mener heller ikke der er mere end cirka 20 film på markedet der understøtte 6,1/7,1.

Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Men hvad tror i vil lyde bedst? Dali Blue, eller Dali concept?

Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Han syntes også dali concept er fed, men se her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30140&K W=12m2+bio
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg ville gå efter et 5.1 setup i første omgang. Man kan jo altid købe de sidste 2 hvis det skulle vise sig at være nødvendigt.
Jeg ville personligt vælge concept serien, hvis valget stod mellem dem og blue. Men det er en smagssag.

Jeg ville også vælge concept 2 som bag, og concept 6 som front, og så centeren til. Og så når jeg engang fik et større værelse til det, eventuelt købe et sæt concept 2 eller 1 til siderne.

Men selvfølgelig kan man også gøre som du linker til, og så have gulvhøjttalere hele vejen rundt. Men det kræver immervæk noget af rummet, og af opstillingen :-)

mvh Mikael




__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Ellers skal du have gulvhøjttalerne op at hænge på væggen (se evt. mit link i min signatur).

Hvis han kan lide C6 - med center og rear synes jeg han skal købe det. Og ellers er problemet jo heller ikke større end at han kan se på Blue når han er i klubben for at købe lidt ind.

Jeg ville vælge 5.0 til at starte med, det fungere klart bedst i mindre rum. Jeg har selv fjernet to af mine højttalere og flyttet mine sideht'er om bagved fordi jeg manglede lyd i bagkanalerne, den lyd kom ud af sideht'erne, som jeg ikke kunne sidde udfor. Så helt klart 5.x, det er billigere og lyder bedre i små rum. Jeg kører selv uden sub, og har jeg gjort det omkring 5 år (dvs. altid). Hvis bare fronterne er tilpas store til rummet er det ikke noget problem at få smækket noget bas i hovedet. Og jeg tror sagten C6 på 12 kvm. kan smide nok bas af sig, ellers er der jo C12 subben.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan komme med nogle bedre forslag, og hans budget er omkring de 6-7000kr.
Ved hvertifald, at han godt kunne lide mine Dali Concept, MEN også Wamba's Dali Blue, hvor han bruger Dali Blue 5005, som bag!




Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Han har lige købt en Marantz SR4600 til 2000kr.
Men tror i det ville lyde godt, med Concept 8 som front, concept 2 som bag, og så centeren?
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Morten Pugholm skrev:
Han har lige købt en Marantz SR4600 til 2000kr.
Men tror i det ville lyde godt, med Concept 8 som front, concept 2 som bag, og så centeren?
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

DVD'en der passer til hans Marantz hedder Marantz DV 4610, MEN den koster 2000kr!?
Kan det ikke gøres billiger?
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med et Infinity Modulus system, det nye med en blanding af gummi og stålkabinetter, samt aktiv RABOS sub.

Lyt endelig til den kombi inden du bruger brormans penge, Dali kan godt trække tilbage til Spanien og begynde at male nogle sjove billeder igen.

Lyt lidt længere end til kataloget fra klubben.

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Ja, men kom til at tænke på, hvad med de nye VE højttaler fra verwin vega? Har kun hørt godt om dem indtil videre!

Men de ligner jo også de gamle E-modeller synes jeg?
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 20 Juni 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Morten Pugholm skrev:
Ja, men kom til at tænke på, hvad med de nye VE højttaler fra verwin vega? Har kun hørt godt om dem indtil videre!

Men de ligner jo også de gamle E-modeller synes jeg?
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Eller nogen der kan komme med et bedre bud på 5.0 eller et 5.1 system?

Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Morten Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 48
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Morten Pugholm skrev:
Eller nogen der kan komme med et bedre bud på 5.0 eller et 5.1 system?



Ikke nogen der kan komme med et bud?
Til top Vis Morten Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten Pugholm
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Stort set alt andet end CV!

Hvad er der i vejen med de Dali du selv har foreslået?


__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes