Emne: Rådgivning til 250.000 kroners surround ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
patrick Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal bruge lidt hjælp (lidt meget) til hvilken projektor jeg skal købe. Projektor skal bruges primært til film.
Har kigget på
SIM2 Domino 30-H DLP Projektor – den er lidt dyr - har lang levetid på pæren, men i dette forum oplyses det at den larmer? -- en person i dette forum nævner endda at den er lidt mat i farverne .
Det er ikke guf for mig at høre taget prisen i betragtning. Man kunne måske forestille sig at den ikke var sat ordentligt op siden at nogen kunne vurdere den som værende mat i farverne?.
Infocus 7210 er der ikke rigtig nogen der omtaler – den har fået positiv omtale i tyskland?
INFOCUS IN76 video projektor omtales positivt – men af nogen at den larmer lidt, måske lidt meget..
Optoma HD7100 Projektor –oplyses af nogen i dette forum til at være bedre end IN76
Så vort valg lige nu står muligvis mellem SIM2 Domino og den noget billigere Optoma HD7100
Der vælges muligvis følgende lærred.
Screen Research Electric Rolling Screen with Black Backing - 2540mm Wide eller 2850 mm wide / 16/9 med 45 grader huller i lærred så lyden fra centerhøjtaler kan komme igennem lærredet. På 1½ meters afstand kan man ikke se hullerne!
En sælger fortæller mig at lærredet er alt afgørende, en anden person fortæller mig at de billige er næsten lige så gode, og at jeg ikke ser den store forskel. ??? Er et Screen Research pengene værd???
Mht. lyden så er følgende Miller & Kreisel system påtænkt, lige nu afventer vi information om leveringstiden på MX 5100 og SS250
M&K S-150 2 stk./et par
M&K S-150C 1 stk
M&K SS-150 Tripole Surround 2 stk./et par
M&K SS-250 2 stk / et par - sidehøjtalere.
M&K MX-5100 1 stk subwoofer - den sidste nye subwoofer fra M&K
Indtil videre vil vi vælge følgende surround Denon AVC-A1XV –
HIFI4ALL roser denne til skyerne, hvilket er en af mange årsager til at vi har tænkt os at vælge denne model.
MEN - hvad vi/jeg ikke kan forstå er at denne model skulle være så god at den til prisen er den førende på markedet – (Modellen er næsten 2 år gammel, hvordan kan noget der er 2 år gammelt inden for ”teknik” stadig værende førende). Er der noget nyt og bedre på markedet???
Hvis der skulle være nogen der har kommentar / rådgivning til lyden, surround receiveren samt lærred mv. er jeg åben og lyttende. Men vort spørgsmål er dog primært baseret på projektor valg.
Sikke en lang tekst – håber I kan hjælpe… jeg vil så gerne investere korrekt i biografsystemet og jeg har ikke den store viden om emnet.
NB – Vi søger evt. KVALIFICERET hjælp til opsætning, evt. mod betaling.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, med det budget (savle, savle) er projektorvalget nu meget let skulle jeg mene: Sony vw vpl 100. Du kan da dårligt have undgået at have hørt om den?
Mht. til forstærkere ville jeg gå efter seperate effektforstærkere. Til surround skal man ikke gå på kompromis med de basale ting. Højtalere og effektforstærkere skal være af høj kvalitet. Det øvrige "tilbehør" kan man altid opgradere på.
|
| Til top |
|
| |
patrick Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst om Sony vw vpl 100 - og havde alligevel hørt om den før.... Ultra fed - ingen tvivl - Men den er altså en del over budget grænsen. Selv en SIM 2 Domino er over den pris jeg i første omgang havde afsat til projektor men den har jeg fået tilbudt til en god pris. Men jeg har ikke råd til en projektor til over kr. 50.000,- budgettet er ikke der til. En stor del af pengene bliver brugt til M&K - så jeg tror heller ikke der er penge til seperate effektforstærkere. For god ordens skyld skal det vel informerers at jeg allerede har spængt budgettet 3-5 gange, så jeg kan ikke sprænge det meget mere, desværre.
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Patrick
Hvor meget plads har du i rummet? Prøv at kontakte http://www.htp.dk/htp.htm og snak med dem. De kan helt sikkert sætte et ordenligt system sammen.
Jesper __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 18 April 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha for et lækkert projekt - bare det var mig, som havde de samme kvaler, som du nu har med henhold til valg af udstyr.
Mit 1. valg til projektor er også helt klart SONY'en, men som du siger sprænger den dit projekt. Jeg er ikke så maget inde i projektorer, så der kan jeg ikke give råd med på vejen.
Hvis du "kun" skal køre 7.1 og ikke får brug for alle 10 kanaler, ville jeg vælge Denons mindre model: AVC-A11XV, som bl.a. har videokonvertering til HDMI. Den letter dit budget for ca. 20 kilo og giver luft til en stor effektforstærker. Prøv at kigge på Sunfires modeller.
Skal du også bruge en DVD-afspiller? Af modeller kan nævnes Denon DVD-A1XVA (topmodellen med opscalering til HD1080p) eller Marantz DV9600 (ligeledes med opscalering til 1080p) Marantz er 10 kilo billigere (15.000,-), men skulle give et helt forrygende billede.
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Patrick.
Jeg har set (og hørt) den Sim og ja - den støjer. Efter min mening kan du idag få bedre 1280*720 DLP maskiner til væsentligt billigere priser. Jeg ville vælge en af de 'prisfornuftige' 720'ere nu og gemme en god sjat penge til en 1920*1080 opgradering et par år ude i fremtiden, for når du engang oplever 1080p på en 1080p projektor, så er der ingen vej tilbage....
Samsungs 710'er (1280*720 DLP) er det helt store i USA lige nu - den er ikke særligt dyr (efter amerikanske forhold) og den er stort set optimalt kalibreret out of the box (farvetemperatur på 6500 Kelvin).
Jeg ville også droppe den Denon forstærker, eftersom der er helt nye 'tabsfrie' surroundformater på vej fra Dolby og DTS, når HD-DVD og Blu-ray kommer i handlen. Det vil være surt at brænde +40.000kr af på den maskine og se den blive mere eller mindre forældet om mindre end et år.
M&K - lækkert! Højtalere holder hele livet - rigtigt gode højtalere holder en evighed.
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo også prøve at hører på den nye master series fra NAD... har desværre ikke selv haft fornøjelsen, men efter sigende skulle det være godt... det er ca. samme pris du kommer til at slippe.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
patrick skrev:
|
Sikke en lang tekst – håber I kan hjælpe… jeg vil så gerne investere korrekt i biografsystemet og jeg har ikke den store viden om emnet.
|
|
|
Med et surround-system i det prisleje betyder opsætningen _utroligt_ meget. Mere end langt de fleste kan forestille sig. Derfor, hvis du ikke har 100% styr på at gøre det selv, så vil du absolut få mest ud af at betale dig fra opsætning og justering. Med udstyr i denne klasse er det faktisk oftest i højere grad personen der sætter det op, end lige præcist hvilket udstyr du har valgt, der afgør hvor godt slutresultatet er. Super-godt udstyr sat forkert op lyder elendigt/ser elendigt ud, men middel udstyr sat super-godt op lyder godt/ser godt ud.
Hvis jeg var dig ville jeg tage en helt anden indgangsvinkel til situationen: Tag fat i nogle forskellige relevante forhandlere/installatører - gerne HTP - og forelæg dem dit behov og dine tanker omkring hvad det er du vil. Bed om et forslag til hvad de, inklusive komplet installering og opsætning, kan lave for de 250.000,-, og vælg så dét forslag du tror mest på rammer din forestilling om hvordan slutresultatet skal være. Det kan godt ske det betyder nogle kompromisser med præcist hvilket udstyr det drejer sig om i forhold til hvad du havde tænkt dig, fordi én forhandler ikke nødvendigvis forhandler det hele. Men det er langt vigtigere at én person kan sætte hele anlægget sammen ud fra komponenter han har styr på at bruge rigtigt. Hvis du f.eks. køber forstærkeren ét sted, projektoren et andet sted, og højttalerne et tredje sted, så kan du vælge imellem at få én person til at installere det, som ikke kender halvdelen af udstyret godt nok til at udnytte det fuldt ud - eller at få tre forskellige personer med hver deres mening om hvordan det skal gøres til at pille i dit anlæg. Det vigtigste ved opsætningen af et anlæg i den klasse er faktisk at installatøren (hvadenten det er én selv eller en prof) har - eller kan få - 100% styr på hvordan udstyret skal bruges.
Dette er faktisk langt vigtigere end lige at købe dén forstærker der har været positivt omtalt i en test engang. Du kan sammensætte et anlæg udelukkende bestående af super-roste test-vindere, og stadig få et system der lyder elendigt. Dét vil rigtigt mange hifi-entusiaster på denne side formentligt kunne nikke genkendende til. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
patrick skrev:
|
|
|
|
Med et surround-system i det prisleje betyder opsætningen _utroligt_ meget. Mere end langt de fleste kan forestille sig. Derfor, hvis du ikke har 100% styr på at gøre det selv, så vil du absolut få mest ud af at betale dig fra opsætning og justering. Med udstyr i denne klasse er det faktisk oftest i højere grad personen der sætter det op, end lige præcist hvilket udstyr du har valgt, der afgør hvor godt slutresultatet er. Super-godt udstyr sat forkert op lyder elendigt/ser elendigt ud, men middel udstyr sat super-godt op lyder godt/ser godt ud.
Hvis jeg var dig ville jeg tage en helt anden indgangsvinkel til situationen: Tag fat i nogle forskellige relevante forhandlere/installatører - gerne HTP - og forelæg dem dit behov og dine tanker omkring hvad det er du vil. Bed om et forslag til hvad de, inklusive komplet installering og opsætning, kan lave for de 250.000,-, og vælg så dét forslag du tror mest på rammer din forestilling om hvordan slutresultatet skal være. Det kan godt ske det betyder nogle kompromisser med præcist hvilket udstyr det drejer sig om i forhold til hvad du havde tænkt dig, fordi én forhandler ikke nødvendigvis forhandler det hele. Men det er langt vigtigere at én person kan sætte hele anlægget sammen ud fra komponenter han har styr på at bruge rigtigt. Hvis du f.eks. køber forstærkeren ét sted, projektoren et andet sted, og højttalerne et tredje sted, så kan du vælge imellem at få én person til at installere det, som ikke kender halvdelen af udstyret godt nok til at udnytte det fuldt ud - eller at få tre forskellige personer med hver deres mening om hvordan det skal gøres til at pille i dit anlæg. Det vigtigste ved opsætningen af et anlæg i den klasse er faktisk at installatøren (hvadenten det er én selv eller en prof) har - eller kan få - 100% styr på hvordan udstyret skal bruges.
Dette er faktisk langt vigtigere end lige at købe dén forstærker der har været positivt omtalt i en test engang. Du kan sammensætte et anlæg udelukkende bestående af super-roste test-vindere, og stadig få et system der lyder elendigt. Dét vil rigtigt mange hifi-entusiaster på denne side formentligt kunne nikke genkendende til.
|
|
|
Her rammer Otto det helt rigtige FLOT __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må nok give Otto ret. Hvis man er nybegynder i hifi/surround og pludselig har mulighed for at bruge en pæn slat penge på foretagendet, er der stor risiko for at begå fejl. Er man derimod startet op i det små og har "udviklet" anlægget over en årrække, har man jo gjort sig en masse erfaringer, som ikke behøver at være så dyrkøbte.
I "widescreen Review" s jubilæumsnummer (nr 100) fra september 2005 kommer den professionelle installatør Terry Paulin med 63 gode råd når man skal have installeret surround. Allle sammen meget fornuftige og underholdende. Et af hans råd overses ofte:
33. Keep equipment racks away from display monitors, especially front projector screens. They are distracting from the movie, and it is amazing how much 83 LEDs can wash out an entire corner of the screen". Et andet af hans mere humoristiske, men fornuftige råd er:
13. Pay installers for the hardware immeadiately. Don't pay for ANY of the labour until your're happy.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Prima Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. lærreder, så har jeg fået prøver på akustisk transparente lærreder fra fire forskellige producenter: Screen Research, Draper, Vutec og Stewart. De er testet sammen med en Sony VPL HS-60 som producerede et billede på godt 2 meters bredde. Jeg har ikke beskæftiget mig med deres akustiske egenskaber, men har været mere interesseret i billedet og specielt om der var moire problemer.
Det drejer sig om følgende lærreder: Screen Research ClearPix 2 Matt White, Screen Research ClearPix 2 Gray, Draper AT 1200, Draper AT Gray, Vutec SoundScreen, Vutec GrayDove SoundScreen, Stewart Studiotek 130 m/ Microperf, Stewart GrayHawk, m/ Microperf, Stewart FireHawk m/ Microperf.
Jeg har hverken tid eller forudsætninger til at lave en fyldestgørende test af alle lærederne, men overordnet er min oplevelse følgende:
Lærrederne fra Stewart var en stor skuffelse. Alle tre havde en blå nuance og havde tendens til hot spotting. Alle tre havde ligeledes problemer med moire. Jeg er totalt uforstående overfor deres gode ry, som overhovedet ikke passer sammen med min oplevelse af dem.
Draper var den store positive oplevelse. På trods af at prøverne blev sendt direkte fra usa, var det dem, jeg modtog først. Lærrederne er vævet og strukturen kan ikke ses på normal afstand. Jeg sad ca. 3,5 meter fra lærredet. Fine farver, specielt fra det hvide lærrede, og ingen moire. Den grå har i sagens natur et lidt bedre sortniveau, men på bekostning af mindre korrekte og afdæmpede farver. Med Sony'en er min favorit den hvide (AT 1200), da jeg også har mulighed for at blænde rummet helt af.
Vutec i USA henviste mig til 3 forhandlere: En i Norge, en i Sverige og en i England. Både den norske og den svenske forhandler ignorerede mine forespørgelser. Den engelske svarede hurtigt tilbage, men skuffede ved at sende en lille "bog" med prøver på 10 x 7 cm! Det viste sig også at Vutec Soundscreen er fuldstændig identisk med Draper AT 1200 og Vutec GrayDove er identisk med Draper AT Gray!?!
Screen Researches prøver er fine og inkluderer deres sorte materiale til at lægge bag lærredet (til at dække for, hvad der måtte være bag lærredet såsom højttalere og des lige). Vævningen er lidt mere avanceret end Draper/Vutec, som blot er to tråde (som igen består af to tråde) skiftevis over og under hinanden. Desuden har Screen Research drejet orienteringen på vævningen 45% så trådende er diagonalt med pixelstrukturen på projektoren, hvilket er med til at mindske moire. Ingen af lærrederne fra Screen Research havde moire problemer og farverne var fine. Der var heller ingen problemer med at kunne se vævningen på den afstand jeg sad (3,5m). Forskellen på Screen Research lærrederne og dem fra Draper var så lille, at det var svært at se og jeg mener ikke, de er merprisen værd. Jeg vil tro, at man vil kunne gå ned i et mindre størrelse lærrede med Screen Research uden at få moire problemer, men det er også den eneste fordel, jeg kan se. De har muligvis også bedre akustiske egenskaber og så kan man jo prale af, at de er THX godkendte. 
Konklussion må være at med mindre THX godkendelsen og de (sandsynligvis marginalt) bedre akustiske egenskaber ved Screen Research er afgørende for dig, så vælg Drapers AT 1200/AT Gray eller alternativt Vutec SoundScreen/GrayDove SoundScreen, som uden tvivl er et billigere alternativ og som efter min mening er billedmæssigt på højde med Screen Research. __________________ mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
patrick Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Lynge]
Hej Patrick
Hvor meget plads har du i rummet? Prøv at kontakte http://www.htp.dk/htp.htm og snak med dem. De kan helt sikkert sætte et ordenligt system sammen.
Hej Jesper
Rummet er 6,5 x 6 mtr. ca... der er væg til 3 af siderne, Opsætter en en folde/skyde/væg op på den 4 side som vender ned mod et rektangulært meget stort rum... samme skydedøre som man har på de helt store garderobeskabe...
der er ca 240 cm til loftet - rummet skal bruges til almindelig stue. Der monteres et 61/52" plasma tv (ikke med i budget) samt centerhøjtaler oven over plasma bag lærredet som kun nedkøres ved biograf brug. Biografrummet er i samme højde overalt. Jeg tror ikke der skal være mere end 2-3 optimale siddepladser. Selvfølgelig er der flere sidde pladser i stuen, men nogle af disse siddepladser er placeret ved bagvæggen modsat lærredet.
mvh. Patrick
|
| Til top |
|
| |
patrick Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skriver
Du kan jo også prøve at hører på den nye master series fra NAD... har desværre ikke selv haft fornøjelsen, men efter sigende skulle det være godt... det er ca. samme pris du kommer til at slippe.
Til Agent Copper og Kaizers –
Denon er droppet – vil ind og høre NAD master serien hvis de er tilsluttet hos HIFI-klubben – takker for info
mvh. patrick
|
| Til top |
|
| |
patrick Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skriver
Uha for et lækkert projekt - bare det var mig, som havde de samme kvaler, som du nu har med henhold til valg af udstyr.
Mit 1. valg til projektor er også helt klart SONY'en, men som du siger sprænger den dit projekt. Jeg er ikke så maget inde i projektorer, så der kan jeg ikke give råd med på vejen.
Hvis du "kun" skal køre 7.1 og ikke får brug for alle 10 kanaler, ville jeg vælge Denons mindre model: AVC-A11XV, som bl.a. har videokonvertering til HDMI. Den letter dit budget for ca. 20 kilo og giver luft til en stor effektforstærker. Prøv at kigge på Sunfires modeller.
Skal du også bruge en DVD-afspiller? Af modeller kan nævnes Denon DVD-A1XVA (topmodellen med opscalering til HD1080p) eller Marantz DV9600 (ligeledes med opscalering til 1080p) Marantz er 10 kilo billigere (15.000,-), men skulle give et helt forrygende billede.
Hej Spped six
Jeg har en DVD-R Philips 1000 Mark2 / MK2 – skulle være den bedste DVD-R fra Philips-
Undskyld sproget, men magen til lxxx har jeg aldrig været ude for, - har haft den i 2 år, - hmm - lad mig revidere det – købte den for 2 år siden, den har været til rep. 90% af tiden – DVD-R maskinen har vel afspillet max 50 film og måske 5 film uden afbrydelser, - den kan ganske enkelt ikke aflæse dvderne – er så blevet trukket rundt i manegen der hvor jeg har købt den, - og tør næsten ikke skriv hvor – men det tidligere Fredgaard, nu Fona – til mit forsvar skal det siges at jeg kender afdelingslederen, og at mit firma havde konto der… det var så let… er vel min undskyldning. – blot for at blødgøre situationen – vi handler der ikke mere.
Er der nogen der kan nikke genkendende til problemet med Philips MK2
mvh. patrick
|
| Til top |
|
| |
patrick Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prima skrev:
|
prima skriver - (her et lille del af prima's indlæg)
Konklussion må være at med mindre THX godkendelsen og de (sandsynligvis marginalt) bedre akustiske egenskaber ved Screen Research er afgørende for dig, så vælg Drapers AT 1200/AT Gray eller alternativt Vutec SoundScreen/GrayDove SoundScreen, som uden tvivl er et billigere alternativ og som efter min mening er billedmæssigt på højde med Screen Research.
|
|
|
=patrick
Hej Prima Tak for en fyldesgørende info vedr. lærred
Jeg vælger nok Scream Reseach, så er jeg garderet, har ikke tiden til at sætte mig ind i flere lærreder.
|
| Til top |
|
| |
patrick Forum Bruger

|
| Sendt: 19 April 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
patrick skrev:
|
|
|
|
Dette er faktisk langt vigtigere end lige at købe dén forstærker der har været positivt omtalt i en test engang. Du kan sammensætte et anlæg udelukkende bestående af super-roste test-vindere, og stadig få et system der lyder elendigt. Dét vil rigtigt mange hifi-entusiaster på denne side formentligt kunne nikke genkendende til.
|
|
|
Til Otto fra TC –
nu er det ikke rart at diskutere med folk der ved hvad de snakker om, - og så også har ret – nu hvor du har skrevet teksten kan jeg godt se at du har åbenlys ret - så point taken…
Men lad os antage, at jeg er tvunget til at handle 5-6 forskellige steder. Så var min tanke, – efter at have læst nogle af dine indlæg, – at invitere 2-3 personer (relevante i forhold til det tekniske) og så få en god diskussion om hvordan anlægget skulle indstilles. Du har selv lavet nogle guldindlæg hvor folk har diskuteret på et højt og sobert niveau.
Kunne jeg kopiere dette til en aften med bio-test, hvidvin og sushi, eller bio-test med Bunny Girls der servere cola, popcorn og snacks når lyset er tændt – whatever – så håbede jeg at man kunne være godt garderet og efterfølgende forhåbentligt have haft en god aften med et godt resultat med nogle kompetente og hyggelige personer. Muligvis er det ønsketænkning, det kan Otto eller dette forum muligvis besvare.
I øvrigt tak til de mange råd dette forum/private beskeder giver
mvh. patrick
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Patrick
Hvis jeg havde det budget som du har, så ville jeg prøve at kontakte www.htp.dk De har mange års erfaring med opsætning af High-End Surround udstyr i den prisklasse.
Mvh Torben
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
patrick skrev:
| Til Otto fra TC –
nu er det ikke rart at diskutere med folk der ved hvad de snakker om, - og så også har ret – nu hvor du har skrevet teksten kan jeg godt se at du har åbenlys ret - så point taken…
Men lad os antage, at jeg er tvunget til at handle 5-6 forskellige steder. Så var min tanke, – efter at have læst nogle af dine indlæg, – at invitere 2-3 personer (relevante i forhold til det tekniske) og så få en god diskussion om hvordan anlægget skulle indstilles. Du har selv lavet nogle guldindlæg hvor folk har diskuteret på et højt og sobert niveau.
Kunne jeg kopiere dette til en aften med bio-test, hvidvin og sushi, eller bio-test med Bunny Girls der servere cola, popcorn og snacks når lyset er tændt – whatever – så håbede jeg at man kunne være godt garderet og efterfølgende forhåbentligt have haft en god aften med et godt resultat med nogle kompetente og hyggelige personer. Muligvis er det ønsketænkning, det kan Otto eller dette forum muligvis besvare.
I øvrigt tak til de mange råd dette forum/private beskeder giver
mvh. patrick |
|
|
Hej Patrick - det er en misforståelse at tro, at køber man udstyr i high-end klassen så må der også professionelle installatører til. Der gælder de samme 'opsætningsprincipper' hvad enten du køber dit anlæg i Bilka, HiFiKlubben eller HTP og alle kan ret ubesværet sætte sig ind i dem - f.eks. ved at besøge forums som hifi4all.dk.
Er det ikke også sjovere selv at sammensætte og installere éns nye legetøj? 
Den eneste måde at lære 'faget' på, er ved selv at være aktivt involveret fra start til slut (og det slutter aldrig - der er altid noget der lige kan justeres osv. )
Dertil kommer at en installatør kan ikke fortælle dig hvordan du opfatter godt lyd og billed - det kan kun du afgøre og derudover er der tekniske hjælpemidler til billige penge, som f.eks. Digital Video Essentials til billeddelen af opsætningen.
Du er heldig i den forstand, at du er begyndt at interessere dig for at få din egen hjemmebiograf på et tidspunkt hvor den største revolution indenfor Home Theater siden DVD og digital surroundlyd er lige om hjørnet. Er du lidt snarrådig og tålmodig så vil det spare dig for både penge og unødvendige opgraderinger i nærmeste fremtid. Jeg lever selv med grej fra 1999-02 og har siden sparet op til den helt rigtige opgradering og jeg kan mærke at øjeblikket nærmer sig. 
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 April 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
patrick skrev:
| Men lad os antage, at jeg er tvunget til at handle 5-6 forskellige steder. Så var min tanke, – efter at have læst nogle af dine indlæg, – at invitere 2-3 personer (relevante i forhold til det tekniske) og så få en god diskussion om hvordan anlægget skulle indstilles. Du har selv lavet nogle guldindlæg hvor folk har diskuteret på et højt og sobert niveau.
Kunne jeg kopiere dette til en aften med bio-test, hvidvin og sushi, eller bio-test med Bunny Girls der servere cola, popcorn og snacks når lyset er tændt – whatever – så håbede jeg at man kunne være godt garderet og efterfølgende forhåbentligt have haft en god aften med et godt resultat med nogle kompetente og hyggelige personer. Muligvis er det ønsketænkning, det kan Otto eller dette forum muligvis besvare. |
|
|
Det lyder ellers meget hyggeligt! Det er slet ikke umuligt at få en seriøs hjemmebif smækket op med lidt hjælp fra andre velvillige brugere, det behøver ikke nødvendigvis at være prof-hjælp - forskellen er bare at en prof kan du skælde ud bagefter hvis der er noget der ikke er i orden, og ofte (ikke altid) vil en prof være bedre i stand til på den ene side at sætte sig ud over egne idéer om hvordan tingene skal være og forholde sig til kundens behov, på den anden side sige fra over for de forestillinger kunden har, som måske er mindre optimale.
Jeg vil stadig fastholde at det vil være en fordel at hyre en prof til om ikke andet at kigge på om opsætningen af ikke mindst billedet er i orden. Hvis det så indebærer udstyr pågældende person ikke lige har helt styr på i forvejen, betyder det lidt ekstra tidsforbrug og dermed en ekstra udgift til denne "konsulent-bistand", men i den store sammenhæng, med et system i denne prisklasse, mener jeg det er pengene værd (såfremt det er en dygtig person du hyrer, naturligvis...). Der vil heller ikke være det store i vejen for at lade eksempelvis butikken du køber projektoren af stå for opsætning af billedsiden, og butikken du køber højttalerne eller forstærkeren af stå for opsætning af lydsiden. Det er såmænd slet ikke så dyrt - det kan være et koster en tusse eller to ekstra per butik, men det er jo en dråbe i havet på sådan en investering, i forhold til den forskel det kan gøre. Igen: Ikke dermed sagt at enhver forretning kan gøre det bedre end enhver bruger. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|