| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et par spørgsmål angående mit nyindkøbte surround system – Denon 3806 samt Dali Suite 2.8 surround system.
1. Placering af surround højtalere
Min stue er temmelig lang og min lytteposition er ca. midt i stuen. Hvad vil i foreslå mht. antal af HT og deres placering. Skal det være 5.1 eller 7.1? Hvis 5.1 kan baghøjtalerne så placeres på bagvægen eller bliver afstanden for stor Lige nu er der ca 3 meter til alle HT i systemet.
2. Justering af systemet
Når man kører autosetup på denonen kommer den frem til at alle højtalere er ”store” – også baghøjtalerne. Burde det ikke sættes til ”små”. Grunden til at jeg spørger er at når man kobler audyssey rumkorrektion til, syntes jeg at der mangler lidt bund til lyden. Sættes rumkorrektionen til front så er det straks meget bedre. Nu ved jeg ikke hvordan audyssey justerer lyden – men hvis den forsøger at justerer lyden så den er ”ens” fra alle højtalere så kan jeg godt se problemet – surround højtalerne kan jo ikke ”yde” den samme bas som front højtalerne kan.
Nogen af jer som har erfaring med at justerer denonen og ikke mindst audyssey så alle højtalere yder deres bedste i forhold til HT størrelse.
|