Forfatter |
|
pipper Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
Sendt: 15 April 2016 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har købt en Yamaha receiver rx-v779.
Jeg har 2 front, 1 center og 2 bag højttalere. Desuden har jeg 2 stk i min udestuen.
Jeg kan ikke få lyd på dem i udestuen.
Er der en herinde der vil være behjælpelig?
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 16 April 2016 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej. uden at være ekspert i surround setup, mener jeg at for at få zone 2 til, at fungere , behøver du en ekstra effektforstærker. Billedet af din Yamaha viser et udtag der hedder zone 2 , hvor du kan tilslutte ekstra effektforstærker og dermed dine højttalere . Tager jeg fejl , må andre på banen.
mvh space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3361
|
Sendt: 16 April 2016 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pipper - du skal koncentrere dig om brugsanvisningen siderne 82-86 og fører det ikke til et brugbart resultat, går jeg yderligere i dybden
|
Til top |
|
|
pipper Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2016 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj - Jeg har fulgt det der står på siderne og det er da også lykkedes mig tildels at få lyd på zone 2.
D.v.s at jeg kun kan få lyd på zone 2 når jeg vælger "party funktionen". Men samtidig spiller zone 1 også og det vil jeg helst ikke have.
Hvis min receiver er slukket og jeg starter med at sætte skyderen til zone 2 på fjernbetjeningen og tænder for den kommer der ikke lyd i zone 2, men kun i zone 1.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2016 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber dette billede hjælper dig. Zone 2 tilkobles/afbrydes skiftevis ved at trykke på den markerede knap på billedet og i teksten. Recieveren vil vise Zone2 off eller Zone2 on. Ved on kan du vælge den kilde du ønsker gengivet i zone 2. Læs om begrænsningerne af kildemulighederne i brugsanvisningens tekst og start f. eks med at spille radio i Zone 2 og lytte til noget andet i Zone1 og derefter stille og rolig blive fortrolig med mulighederne.
Jeg vil anbefale dig at supplere dine betjeningsmuligheder gennem Yamaha's fortrinlige App "Yamaha Remote" til IOS og Android. Ligeledes kan du betjene din reciever fra din internetbrowser!! Anvisningen findes i manualen. Taster du din recievers IP-adresse i din browser fremkommer der et betjeningspanel med adgang til at styre recieverens vigtigste funktioner fra en hvilken som helst computer på dit netværk, med mindre de er begrænset i deres adgang til denne mulighed. Eksempel: Generer surroundlyden fra stuen din afspilning af Ravels Bolero i Zone2, kan du gennem din PC skrue ned for lyden i stuen.  Jo, det kan du få meget sjov ud af.
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 16 April 2016 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrrh sku det nu til at være en god idé? ;-)
Min Onkyo gider kun at sende ANALOGE inputs ud på Zone 2, mon det også er sån på Yamahaha'en?
__________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
pipper Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2016 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Jeg håber dette billede hjælper dig. Zone 2 tilkobles/afbrydes skiftevis ved at trykke på den markerede knap på billedet og i teksten. Recieveren vil vise Zone2 off eller Zone2 on. Ved on kan du vælge den kilde du ønsker gengivet i zone 2. Læs om begrænsningerne af kildemulighederne i brugsanvisningens tekst og start f. eks med at spille radio i Zone 2 og lytte til noget andet i Zone1 og derefter stille og rolig blive fortrolig med mulighederne.
Jeg vil anbefale dig at supplere dine betjeningsmuligheder gennem Yamaha's fortrinlige App "Yamaha Remote" til IOS og Android. Ligeledes kan du betjene din reciever fra din internetbrowser!! Anvisningen findes i manualen. Taster du din recievers IP-adresse i din browser fremkommer der et betjeningspanel med adgang til at styre recieverens vigtigste funktioner fra en hvilken som helst computer på dit netværk, med mindre de er begrænset i deres adgang til denne mulighed. Eksempel: Generer surroundlyden fra stuen din afspilning af Ravels Bolero i Zone2, kan du gennem din PC skrue ned for lyden i stuen. Jo, det kan du få meget sjov ud af.
 |
|
|
Super tak. Jeg tror den er ved at være der :-) Vender lige tilbage imorgen med det endelige resultat.
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 17 April 2016 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
Arrrh sku det nu til at være en god idé? ;-)
Min Onkyo gider kun at sende ANALOGE inputs ud på Zone 2, mon det også er sån på Yamahaha'en?
|
|
|
Nej, det er jo en Yamaha der er tale om.
Og det fremgår også af det billede Kaj har post'et, at det fungerer med andre kilder også.
M.v.h.
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1110
|
Sendt: 17 April 2016 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Respekt til Kaj for altid at have tålmod og hjælpe andre!
|
Til top |
|
|
pipper Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2016 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super Kaj. Nu virker det :-)
Nu skal der så testes diverse gulvhøjtalere.
Så er det jo rart at man kan skifte mellem zonerne :-)
|
Til top |
|
|
pipper Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2016 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er så ikke lige så nemt som jeg troede.
Der er mere effekt på zone 1 end zone 2.
Men vi tester videre :-)
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

|
Sendt: 17 April 2016 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|