Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nova hd 8000? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2014 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

http://www.novacoustic.com/html/hd8000.html  ville gerne vide om der er nogen herinde der skulle være i besiddelse af denne digitale delefilter....på siden vises der kan køres software med en tablet, synes det var fedt, men skrev til fabrikken med spørgsmålet, men fik et svar der ikke var software til ipad....trods det er vist på deres side.....nogen der ved noget ang dette emne...eller kan en alm tablet bruges???? har programmet downloadet på min bærbare pc.....så vil gerne i kontakt med en der måske har købt det filter......

vh velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2014 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

nåååå nu har jeg fundet løsningen...det er kun en android tablet der kan bruges...ipad er alt for langsom på den....så ikke en god ide kom der fra en ingeniør på nova frabrikken.....

velkommen

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2014 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

jeg har nu fået min nova hd 8000 hjem.....og den lyder ganske fortrinligt....dog er jeg chokeret over den lille blæser der sidder i den kan larme så meget....det er vel en 30x30 mm da det kabinet den sidder i kun er 1 unit højt dvs 45mm...muligvis en 40x40mm.....jeg bruger den jo til mit diy system som delefilter 4 vejs.....og jo spiller da højt i ny og næ....men er den køling overhovedet nødvendig???? Det er et helt lukket kabinet elektroniken sidder i.....kan man bare tage låget af den, og udkoble blæseren...eller skal man ind og sætte en regulering ind, og få den ned i hastighed....det er kun ved lav volume den er generende.....måske bare få spændingen ned til blæseren???? så den mister omdrejninger???

velkommen...... please kom med bud jer der har forstand på elektronik.....har skrevet til nova...og afventer svar....

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2014 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

Tillykke med Novaen, den ser spændende ud. Jeg bruger selv et digitalt delefilter, et DAP DLM-26, der er noget ældre.
Hvad koster sådan en Nova? (edit: kan se Thomann.de har den).

Mit DAP DLM-26 har ikke aktiv køling, men er måske også mindre kraftig rent processor-mæssigt. Sådan en 32 bit (Sharc?)
processor kan vel godt udvikle en del varme?
Det kan selvfølgelig være at den kun er strengt nødvendig i PA-sammenhæng, når den er omgivet af kraftige,
varmeudviklende komponenter?
Men jeg ville ikke forvente at Nova skriver tilbage og siger 'Pil du bare blæseren af, no problemo'. Du skal nok ikke regne
med garanti hvis den futter af efterfølgende.

Kan man måske indsætte en temperaturstyring ind mellem blæser og main board på den?

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2014 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

jeg forventer heller ikke de siger jeg bare kan pille den ud.....men kunne jeg bare få reguleret hastigheden ned...så når der er stille musik, den ikke virker generende med dens støj i svage passager......så var det fint....kiggede lidt på nettet igår, og der findes reguleringer til få penge....men det ville være fint hvis man ku få en temperatur styring sat ind...hvis den kan køre stille når der spilles lavt....og køre for fuld kraft når der spilles højt.....jeg har dog en crown K2 lige over den, den blir da lidt varm.....men alle effekttrin 4 stk står åbent så de ikke er lukket ind....det må ku laves på en ok måde..... den spiller nemlig rigtig fint!!!! er kun det lille problem....

velkommen
ps jeg har givet 9000,- for novaen....og kan se der bruges meget reguleringer til blæseren på div pc....har en kammi der har to crown k2 bygget ind i en kasse og sat blæsere på men bare givet dem mindre spænding...så de kører mere stille   (mindre omdr/min) det kører ok....så måske en mulighed...

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Marts 2014 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har før læst om folk der har sat en 100 ohm modstand ind for at sænke spændingen til blæseren, så den kører
langsommere. Jeg ville umiddelbart tro at det var ok (?).

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2014 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

ok, det lyder jo rart...bare den kommer lidt ned i styrke vil jeg finde det ok....forøvrigt et fedt projekt du osse har gang i....har selv et par magnepan 3.6 med subs osse.....delt elektronisk....

bånd er ret fedt til det rigtige musik....

velkommen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes