Forfatter |
|
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
Sendt: 21 September 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens...
Jeg har lige skiftet min forstærker ud, og hold da op, sikke en forbedring!
Men som bekendt, mere vil have mere....
Mit spørgsmål går derfor på, om jeg vil kunne forbedre lyden endnu engang ved at
investere i et nyt strømkabel til forstærkeren og en ny strømskinne??
noget alla dette:
kabel
skinne
På nuværende tidspunkt har jeg bare det standart medfølgende
strømkabel og en harald nyborg skinne
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 21 September 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
Sendt: 21 September 2011 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved at det kabel er godt på din cayin og det er rigtig godt til prisen. det er meget nøgtern og ærligt i lyden men hvis du vil have lidt mere spræl og op front end nøgtern og ærligt så et Furutech FP-314Ag et godt alternativ men det skal du så selv bygge. og husk at dine signal kilder også har godt af et bedre strømkabel plus fra væggen og hen til strømskinnen også har stor betydning. også er der Supra skinnen nogen steder og på noget udstyr virker den godt og andre steder er den dårlig så den er du nød til at prøve hjemme hos dig selv.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tvivler på at den ene meter fra dit stik i væggen til din forstærker gør nogen væsentlig forskel fra de flere meter der bevæger
sig rundt i husets vægge samt de mange kilometer strømmen bevæger sig fra kraftværket til dit hjem til at starte med.
Placebo hvis du spørger mig. (yep, verbale tæsk coming my way  )
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
har også kigget på dette
http://hificable.dk/produkter/19-powerkabel/179-wm-audio-tor nado-powerkabel/
men er ikke klar over om man vil opleve nogen forbedring med det grej jeg har
eller om man skal købe dyrere kabel/skinne før man vil opleven forbedringen..? |
|
|
Ville nu hele sige Oyaide L/i 50 V4
Powerkabel, da det strøm kable du har kik på er med ferritkerne, og det kan lave ged i det med digital udstyre, så hele
et kabler der er med star-quad konfiguration,
som Oyaide L/i 50 V4
Powerkabel er.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2011 kl. 02:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo dobbelt så dyrt og til en der vil finde ud af om der er noget om snakken med de strøm kabler så er det måske lige i overkanten og til den pris er der mange gode strømkabler der ude. jeg har ikke oplevet nogen lyd problemer ferritkerne men hvis man ikke vil have ferritkerne på w&m tornado kablet så kan man bygge det selv det er ikke særlig svært. der er ikke den store forskel i prisen hvis man bruge f.eks Furutech FI-E11 stik.
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 04:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut. Mange forstår simpelthen ikke vigtigheden af strøm.
Selv et forholdsvis billigt power kable vil gøre en forskel kontra lakrids kablet.
Gå evt efter noget brugt. Der får du væsentligt meget mere for pengene. Kig efter
transperant power cables. Deres ældre top modeller sælges for 1500kr og er et bragende
godt kable.
Ellers er shunyata entry cables til 1495kr super valuta. Cardas billigste er også en
mulighed. Igen omkring de 1500kr. Din forstærker vil nyde det. :-)
Ps. Nej jeg sælger ingen af nævnte eller har nogen tilknytning til dem.
God jagt ind i strømmens verden.
__________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Tvivler på at den ene meter fra dit stik i væggen til din forstærker gør nogen væsentlig forskel fra de flere meter der bevæger sig rundt i husets vægge samt de mange kilometer strømmen bevæger sig fra kraftværket til dit hjem til at starte med.
Placebo hvis du spørger mig. (yep, verbale tæsk coming my way ) |
|
|
Hej. der er jeg så enig. Det man evt kunne gøre, er at sætte en stømrenser ind, hvis man er plaget af gamle køleskabe eller anden ustabil elektronik, den vil så udglatte peaksene fra disse , men der skal man huske at den skal være dimensioneret til en hvis effekt. det dur jo ikke at den er på 1200 watt, hvis dit anlægger trækker 2000 watt. En strømrenser bygger man selv og kan bygges for relativ billige penge. Så gør det ikke så meget at den ikke har et fancy hifi veligt look.
jeg har med stor fordel brugt sådan en enhed, dog i en anden sammenhæng. Når jeg skriver strømrenser, er det misvisende, da den kun udligner de peaks der forekommer i elnettet. Når man arbejder med ultafølsomme modtagere , er det et must at for at kunne modtage eller dekode et digitalt signal er at modtageren har de bedste arbejdsbetingelser, og her er det at denne dims kommer ind. den udligner de peaks der følger med den input der kommer fra elnettet, hvilket bevirker en rolig modtager. Men er der enorme peaks på , såsom torden, ja så giver de fleste op, og man slukker, for så brænder man sine modtagere af ( de er jo ret kostbare. de virker tilgengæld ikke på sendersiden, da den ikke renser strømmen, og hvis man fyrer 1 kilowatt af i luften, ja bruger man den ikke .
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mange tilfælde har jeg oplevet større forskel på netkabler end på signal og højttalerkabler! Dette uanset hvor mange meter der er ligger uden for huset (internt har jeg fået elektrikeren til at montere noget bedre fra måleren og frem).
Hvis ikke man kan/vil opleve forskellen, er der blot flere penge at købe musik for!  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig... et strøm kabel kan tit ændre mere end et højtaler kabler... men få nu fasen på plads først så man kan "teste" strøm kabler under samme vilkår hele tiden 
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale Wireworld Electra ca. 2.500 for 2 m. + wireworld Matrix som strømskinne. (De kan fås i lydbutikken på Frederiksberg, men det er muligvis lidt langt væk fra dig).
Vincent har også fået gode anbefalinger, men jeg har ikke hørt dem.
Hvert strømkabel har sin lyd. (Jamen, det har det altså. ). Mange af de strømkabler jeg har hørt, har gjort lyden smukkere på forskellig måde, men samtidig mere lukket/ændret på en måde der ikke passer med alt musik. Electraen er det billigeste, jeg har hørt, der for mig ikke har nogen negative ting med i lyden.
Og så kan det være, at det er ved din CD-afspiller, det største løft kommer ved et godt strømkabel og ikke ved forstærkeren i første omgang.
Og det plejer desuden at være sådan, at man får mest ud af det, hvis det første gode strømkabel, man får, starter fra væggen og går til strømskinnen.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2011 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke har nogen CD afspiller, kun forstærker, dac og wadia 170
|
Til top |
|
|
kennlh Forum Bruger

|
Sendt: 22 September 2011 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan tilføje at mit hus er bygget i 2003 og er installeret med "smarthouse" hvis det kan hjælpe jer :-)
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 September 2011 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke har nogen CD afspiller, kun forstærker, dac og wadia 170  |
|
|
det lige meget, strømkabler virker stort set på alt hi-fi udstyr.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
norvig skrev:
Jeg vil anbefale Wireworld Electra ca. 2.500 for 2 m. + wireworld Matrix som strømskinne. (De kan fås i lydbutikken på Frederiksberg, men det er muligvis lidt langt væk fra dig).
Hvert strømkabel har sin lyd. (Jamen, det har det altså. ). Mange af de strømkabler jeg har hørt, har gjort lyden smukkere på forskellig måde, men samtidig mere lukket/ændret på en måde der ikke passer med alt musik. Electraen er det billigeste, jeg har hørt, der for mig ikke har nogen negative ting med i lyden.
Og så kan det være, at det er ved din CD-afspiller, det største løft kommer ved et godt strømkabel og ikke ved forstærkeren i første omgang.
Og det plejer desuden at være sådan, at man får mest ud af det, hvis det første gode strømkabel, man får, starter fra væggen og går til strømskinnen.
|
|
|
Mener du at han skal købe en strømskinne og 3 netkabler (til forstærker, lydkilde og strømskinne) til en samlet pris der nogenlunde svarer til prisen på hans forstærker ?
|
Til top |
|
|
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
et godt diy med gode stik og jordforbindelse ville også kunne gøre det. men det er jo også lidt et religion spørgsmål generelt
med strømkabler
|
Til top |
|
|
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår din skepsis, den eneste grund til at JEG nu har gode strømkabler var at jeg diskuterede det med en kammerat og vi var enige om at det da kun var voodoo - - - jeg må indrømme at vi begge blev klogere.
|
Til top |
|
|
Mr. Ice Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 99
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
I mange tilfælde har jeg oplevet større forskel på netkabler end på signal og højttalerkabler! Dette uanset hvor mange meter der er ligger uden for huset (internt har jeg fået elektrikeren til at montere noget bedre fra måleren og frem).
Hvis ikke man kan/vil opleve forskellen, er der blot flere penge at købe musik for! 
|
|
|
Jeg kan kun give Jan ret!
Netkabler kan løfte lyden helt enormt og det er værd at give det et forsøg - det er også værd at prøve nogle af de lidt dyrere modeller på markedet, måske som et alternativ til nyt elektronik. __________________ QNAP TS-453Be, LUMIN S1, Roon
Nu-Vista 800.2, Elac Concentro S 507
Boe Audio Black XLR,
Boe Audio Black Ethernet,
Nordost Frey2 højttalerkabel.
|
Til top |
|
|
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
Sendt: 22 September 2011 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
et beskedent bidrag herfra lav netkabler selv - brug gammeldags bomulds-isoleret ledning og bakelit-stik/dåser det rykker
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 23 September 2011 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
norvig skrev:
|
|
|
Mener du at han skal købe en strømskinne og 3 netkabler (til forstærker, lydkilde og strømskinne) til en samlet pris der nogenlunde svarer til prisen på hans forstærker ?
|
|
|
Ja. Det mener jeg. (Selvfølgelig med det forbehold, at man bør lytte til det først, og så vurdere, om man synes, forbedringerne er det værd).
Personligt synes jeg også det er rart, at når man f.eks. har en forstærker, man er glad for, så kan man gøre betingelserne for den bedre ved strømkabler og andre tweaks, så den får de bedste muligheder for at præstere sit bedste. __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|