Forfatter |
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
At mine 2 siamesere er hysteriske med varme, har jeg altid vidst og har før lagt billeder af dem i tossede situationer relateret til HIFI, men dette syn har jeg s'gu aldrig set før...det er jo helt vildt:

Kurven i et ballon-formet 300B-rør passer perfekt til kurven fra hagespids til bryst:

|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har to halvvejs til norge katte. Af en eller anden grund er de helt pjattede med at ligge direkte oven på min Audio
Research SP9 forstærker. Det er jeg ikke glad for da den så ikke kan komme af med varmen ;-)
Ligeledes vil de gerne kravle op i mine baglade horn, sågar efter første knæk så jeg ved ikke hvad det er de søger (min
subwoofer er påmonteret trådnet i refleksporten da de ellers hopper ind og roder rundt i "ulden)?
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min kat vil gerne ligge oven på højttalerne (Snell type A/ll) og bruge den store flade af stof, som hængekøje. Meeeeen, den bliver jo større med tiden, så det får den ikke love til.  Den ligger også en gang i mellem på effekttrinet, det varmer ikke særligt meget. Har udvendige køleribber, så...... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha dada.
Nu skal man så også huske,hvis man køber en brugt forstærker el lign.,at spørge om sælger har kat.Kattehår i potmetre og andre steder = ikke fedt.Hvis de var mine,havde jeg brugt vandpistol metoden.Skal gøres lige inden de nærmer sig forstærkeren,for den vil næppe bryde sig om vand.
carsten
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bittermand!
Det er nogle søde katte du har Har de aldrig brændt snuden?
Jeg har også en siameser, og hun elsker at sidde ved siden af en laptop, dér hvor den varme luft bliver blæst ud. Men mine katte har ikke adgang til anlægget.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel.
Har du spæret dit anlæg inde i bur.
carsten
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jeg har set både snude, ører og trædepuder være i nærkontakt, men brændt kat skyr åbenbart ikke ilden. De er på plads, så snart der bliver tændt. Da katten i min avatar levede, syntes den også, at udblæsningen på PC'en var skabt til at lune tæer. __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten
Så kender du ikke min nye kat Leo. Han sidder såmænd ude på altanen, selvom det små regner. Men min forrige kat Buster, han kunne ikke lide vand. Han har aldrig ligget på effektrinnet, men har et par gange, som killing, ligget på ht'erne, som Leo. Buster døde her d.27/5, 23 år gammel. 
PS. jeg åbner en gang hver ½ år effektrinnet og puster det rent indenfor. (hæ hæ ) __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er deres tjenere...hehe. 23 år amazing - way to go Buster.

|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har vel alle hørt om den amerikanske anmelder som havde en stor Krell klasse A forstærker. Katten elskede at ligge på den. Efter nogle år gik der ild i skidtet og den nærmest eksploderede - hverken kat eller forstærker overlevede!  For flere år siden fortalte en af mine venner, at hans kat var hoppet ned på pladespilleren, mens den spillede. Det kostede en ny nål, men katten overlevede. Elektronik og husdyr er en dårlig blanding. Min brors hund brændte kun snuden een gang på et rør - så holdt den sig væk! ... siameseren er iøvrigt en rigtig flot kat ... og så snakker den ind over musikken!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaee, de er sgu' irriterende ind imellem.
__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er de herlige 
Savner squ min Bamsekat Elskede altid at sove på brystet på mig og det var ikke nemt at få vejret når han vejede ca 6kg 
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sådan tre V15'ner (ialt 6 stk. EL84) de varmer godt, for godt. Hun plejer at smutte efter en halv time. 

|
Til top |
|
|
750es Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjovt jeg synes tit hifientiuaster har katte jeg har 3 2 main coon og en huskan  de render sjovt ikk på anlæget ell højtaler jeg har nok opdraget dem godt haha joo hykligt når de sover på ens mave tja ved nu ikk mår 2 af dem er 10 kg + phyy hehe __________________
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Mikkel.
Har du spæret dit anlæg inde i bur.
carsten
|
|
|
Mit anlæg har sit eget værelse 
|
Til top |
|
|
prime Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folks
De er vist en slags tilbehør til Hi-fi.
Dyrene må vel nærmest give en KATalystisk virkning til anlægget og dermed give en endnu bedre lyd. .
Fortsat god sommer
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gamle brunmaskede siameser sov altid på sine gamle dage oven på min Audio60, der altid var tændt, da det tog op imod 18 timer at få den til at spille ordentligt. Jeg har stadig et særdeles afbrændt udgangstrin hængende over min dør til minde om den gang, da han brækkede sig ned i forstærkeren!!! Kat på pladespilleren er også et velkendt problem. Min nuværende røde hankat kan bare lide klassisk musik, bortset fra Mahler, så bliver han aggressiv og går, efter lige at have tilføjet mig et enkelt hug. Man skal jo være glad, hvis man bliver tolereret af sin kat!
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa...det er meget godt, men da vores kat engang brækkede sig i min kones forstærker..lød det sgutte ret godt i højtalerne, men stikket blev hurtig rykket. Forstærkere blev skilt ad og vasket med sulfo og opvaske børste...tørret i 4 dage på fyret...den overlevede. Det gjorde katten også...
Jeg kan huske da jeg var knægt kunne vi ikke altid finde katten inde...indtil vi opdagede han lå inde under den gammeldags kakkelovn. Når kan kom ud kunne man svide fingrene på ham og pelsen slog gnister blot han bevægede sig...ufatteligt...
Edit; Nå...en mere ..ovenstående... __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var s'gu flot klaret. Min kat overlevede også, men mine ht. stod og dunkede så mærkeligt, da jeg kom hjem fra arbejde.
|
Til top |
|
|
bittermand Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2011 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne tråd blev længere, end jeg havde regnet med - hvor er det herligt at høre om jeres tildragelser i selskab med disse pragtfulde, helt igennem mærkelige og egensindige skabninger. Efter 4.000 år i selskab med homo sapiens nægter de stadig at lade sig knække, men bestemmer selv, at det er på sin plads at ørle ned i en forstærker...sh*t happens. __________________
'I only offend those who want to be offended' - Frank Zappa
|
Til top |
|
|