Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 08:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Ikke den ønskede lyd. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hcba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har en kollega som har købt et fint system, men desværre er han ikke så tilfreds.

Han synes ikke anlægget kan levere et lydbillede ”man kan ” mærke. Det er for ”ferskt og pænt”.

Højttalere : Si 3 Anvantgarde Areté,
http://www.audiovector.com/S3arrete.html

Ledninger : Zero compression speaker
http://www.audiovector.com/cables.html

Forstærker enhed :
http://www.naimuniti.com/

Spørgsmålet er så – hvad kan man gøre ved anlægget så han bliver glad igen. Nogen der har et bud?

☺ Hans
Til top Vis hcba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcba

aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2008
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej Hans,

Prøv at læs min tråd... http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=89498&PN=1

Havde samme problem med mine Audiovector. Jeg kan godt gi' et par fif til, hvordan din kollega kan trimme lyden.

Aakilde

Til top Vis aakilde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aakilde

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

For det første kan man jo starte med at lytte til hvad man køber, istedet for at tage der er dyrest og tro det er bedst.

Hvad du kan gøre ved det aktuelle anlæg, hvis man vil have en "lyd" man kan mærke:

1. smid højttalerne ud, de kan ikke spille med et passende lydtryk eller gi en go bas, det kan så små højttalere generelt ikke.

2. Find en anden forsærker der faktisk har power.

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Efter min mening er anlægget voldsomt ubalanceret og med det mener jeg højtalerne er alt for dyre og fine til den lille Uniti som jo er god nok i sig selv hvis man har passende højtalere der er lette at drive fra en mindre forstærker. Nu vokser træerne ikke ind i himlen og selv om Naim er rigtig godt så er det altså en kompakt sparemodel forstærker der er proppet ned i det lille kabinet, ikke nogen  Nap 250 men bare en sød lille sag som man ikke kan forvente magi fra i større rum på svære højtalere. 

Nu er det med at mærke lyden jo relativ, hvis der menes bulderbas så er det nærmere JBL eller Cerwin Vega der skal kigges efter, hvis der menes at nærmest" få musikerne ind i rummet så er det muligt men der skal altså spenderes mange penge.

Jeg ville vælge nogle små 2-vejs højtalere, måske nogle stander modeller under de 10000 kr sættet, alternativt kan der vist kobles en kraftigere effekt på Uniti'en men så er man jo ude i en anden historie.

Blev der lyttet til anlægget eller musikken eller bare til sælgerens "vejledning" da der blev handlet ? Måske kan de nåes at få retur eller få ændret til anden handel ?

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

hcba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene - desværre kan anlægget ikke sendes retur, da han har haft det et stykke tid og det var helt tilfældig vi kom til
at snakke om dette. Mht til hvorledes han har fået sat anlægget sammen må jeg være svar skyldig.

aakilde - det er en yderst interessant tråd; tak for det.

Kvickly din pointe med ubalancen er interessant og det letteste er jo at prøve at slutte noget mere effekt til.

Er der et effekt trin eller en forstærker du har i tankerne, som du vil mene, ville passe rigtig godt til disse højtaler?

:-) Hans

aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2011 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Den nemme løsning: Køb en sub-woofer eller 2... Køb en med et delefilter, der også kan bruges mod Si3'erne. Så din kollega kan få et høj-pas-filter på Si3'erne, så Unitien ikke skal trække noget under 100 hz... -Og så bed ham låne sub-wooferen med hjem og prøv hvordan det lyder, inden han betaler.

Der er en god chance for at få en lyd, der ligger tættere på det du beskriver... Afhængigt af rummets størrelse, må I vurdere, om det er 10" eller 12" eller 1 eller 2...

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Jeg tror kun en Naim effekt vil passe, prøv at spørge dem af eller kig på hjemmesiden med opgraderinger, jeg gætter på en Nap 150 eller Nap 200 (sidstnævnte vil trække de fine S3 godt)

Alternativt kan han jo sælge Uniti'en imens den har høj værdi eller veksle den til en SuperNait (som matcher højtalerne fint) altsammen vil det nok koste og han mister osse digital faciliteterne i sin uniti...så det var bare en strøtanke.

Måske han kan konsultere Peter Stenberg hos AudioVector, han er en behjælpelig fyr generelt.

edit, godt råd mht sub, men hvis man anskaffer en nSub så er et sæt S1 vel den bedre løsning ? og problemet med at integrere en sub i resten af lyden skal understreges hvis man ikke ønsker boomlyd så kan det være et issue

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

hcba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

aakilde, Hvilken sub/delfilter ville du da foreslå, har du en løsning i tankerne?

Problemet med en sub er jo desværre at det ofte kræver yderligere forhandlinger med konen ;-)

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:

Jeg tror kun en Naim effekt vil passe, prøv at spørge dem af eller kig på hjemmesiden med opgraderinger, jeg gætter på en Nap 150 eller Nap 200 (sidstnævnte vil trække de fine S3 godt)

Alternativt kan han jo sælge Uniti'en imens den har høj værdi eller veksle den til en SuperNait (som matcher højtalerne fint) altsammen vil det nok koste og han mister osse digital faciliteterne i sin uniti...så det var bare en strøtanke.

Måske han kan konsultere Peter Stenberg hos AudioVector, han er en behjælpelig fyr generelt.

edit, godt råd mht sub, men hvis man anskaffer en nSub så er et sæt S1 vel den bedre løsning ? og problemet med at integrere en sub i resten af lyden skal understreges hvis man ikke ønsker boomlyd så kan det være et issue

Med hensin til Nap  så bør man ikke gå under en 200 men 250 har meget mere kontrol og behalig lyd specielt over diskanten fra HT

jeg selv er gået fra en S3A som jeg har spillet på i 1,5 år til Signaturen da det i mit tilfælde gav mere fyldig lyd og jeg føler mere sammen hæng og behagliger at lytte til over flere timer

jeg bruger dog en Primare Effekt blok  A33.2 som nok er lidt mere kontant end Naim

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Juni 2011 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

For det første kan man jo starte med at lytte til hvad man køber, istedet for at tage der er dyrest og tro
det er bedst.

Hvad du kan gøre ved det aktuelle anlæg, hvis man vil have en "lyd" man kan mærke:

1. smid højttalerne ud, de kan ikke spille med et passende lydtryk eller gi en go bas, det kan så små højttalere generelt
ikke.

Det er måske et lidt hårdt indlæg, men problemet er at han har ret!

Køber din kollega også nye biler uden at prøvekøre dem først?

At hans anlæg lyder for ferskt og pænt er primært pga hans højttalere. De er veldefinerede og har en fantastisk dynamik.
Nej de leverer ikke Cerwin Vega basniveau, så er det bund han mangler så find lignende højttalere med større membran
areal. Dog var min personlige oplevelse ikke at de manglede bund, men måske han søger mere punch i brystkassen? :)

Som aakilde nævner er 2 subs den nemme (bedste?) løsning, selvom det til tider kan være svært at få dem til at spille
sammen med højttalerne så det også lyder rigtigt.

Alternativt kan han prøve med en forstærker med muskler for at se om der kommer lidt gang i membranerne. Evt prøvelåne
en hos en lokal hifi-forhandler..

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2011 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Grunden til jeg lige foreslog en sub, er at jeg havde en Linn Unidisk, der ligesom Unitien har en separat sub-udgang. Der fungerede det fint at støtte op med en sub i bunden på mine Si6'ere i passiv drift.

I Unitiens reference-manual står der, at I kan vælge en speaker-setting, der hedder small+sub. Ved at gøre det deler i mellem sub og Si3 ved 100 hz. Så skal Unitien/Si3'erne ikke trække ret meget. Om ikke andet kan I jo altid prøve at låne en sub og høre, hvordan det lyder. Det er meget muligt, at din kollegas musiksmag gør, at Si3'erne kan betegnes som små højtalere.

I min verden er det ikke et krav, at subben skal være AV for at spille sammen med Si3'erne. Den her kan fåes i høj-WAF hvid og er en investering på linje med et kabel i din kollegas verden: http://957716.shop09.dandomain.dk/shop/xtz-99-w10-3795p.html. -Og mon ikke effekten er større end ved nye kabler...

Placeringen af subben/rne, så den spiller sammen med Si3'erne er ikke helt ligefrem. Subben skal man ikke opfatte som en højtaler, der skal pege i retningen af lyttepositionen. Det er mere tryk-bølger, der spreder sig som kugler i rummet frem for retningsbestemte lyde. Små subs i 8"-10" vil i store rum/ved høje lydtryk skulle arbejde kraftigt for at lave dyb bas, og det kan sammen med rumresonans resultere i boom-effekt, specielt hvis man er lige ud fra membranen. Ofte vil det lyde bedre ikke at se lige ind i membranen. Så forsøg med alternative placeringer hvor membranen for eksempel vender vinkelret på retningen til lyttepositionen, og lad være med at spekulere for meget over fase, men brug ørerne i forhold til om det lyder godt.

Enig med alle andre i at det ikke er det optimale i forhold til at investere i nye højtalere og ny forstærker, men som en quick and dirty løsning I nemt kan prøve af, synes jeg, det er rimeligt oplagt med Unitien.

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hvad med at han kontakter forhandleren.....?

Men ja, umiddelbart mener jeg heller ikke at Si3AA bør drives af en Uniti. Selvom Uniti'en er et fint apparat, er det ikke i samme klasse som højttalerne, der virklig fortjener en af de bedre Naim forstærkere.

Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv AudioVector Mi3 og et par ting har hjulpet meget på dem... skift de f**king dårlige metal jumpers bagpå ud med noget godt højtaler kabel... nem løsning og giver meget... Jeg bruger lidt VdH (Tannoy Ref.) til det.

Brug lidt penge på højtaler kablet Canare 4S11 med Ultrasonically-Welded Banana Plugs on Terminated Speaker Cables til ca. 27£ for 3m x 2 hos  http://www.bluejeanscable.co.uk/store/speaker/index.htm 

Det er et super kabel som har giver mig masser af BASS og endnu bedre lyd end Tannoy Ref. som også var billigt til 30€ pr. m ... vejl. pris var hvis 99€

Soundcare i Norge har nogle fede superspikes i 6mm som også gav lidt mere.

Jeg bruger selv kun 2x100W men det går kun da jeg har et lille rum på 16m2 så ja en større forstærker burde nok findes... hvad med ZTX D100 som jo er på 2x50 klass A eller 2 x 110 klass A/B og kun koster ca. 5000 kr

Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Bulletdodger skrev:

Fremragende ide, så kan han jo få endnu mere forskruet vejledning.

Helt ærligt

Hvis manden ville have lyd man kan mærke, og noget der lyder af noget, er det allersidste jeg tænker på en lille audiovector højttaler og en naim forstærker her i form af deres mindste og svageste bud overhovedet.

Så enten har han ikke fortalt forhandleren hvad han ville have, eller os er han blevet mildest talt snydt.

Bedste råd til manden tag rundt til nogle forskellige forhandlere fortæl om hans præferencer som det første, Og hør nogle forskellige bud hos hver forhandler. -Da de højttalere han har aldrig kommer til at levere de ting der efterspørges, hverken med kabel tweaks eller andre mystiske ting -rumkorrektion måske?

Umiddelbart ville jeg sige større højttaler med 8" mindst så som Dali Lektor 8 eller mentor, også få en ny effekt forstærker med power , liv og nerve i. Det er ikke en Naim medmindre det skal være rigtig dyrt.

aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Det er vel meget nemt at forestille sig forhandlerens bud, når både Naim og Audiovector har anvist opgraderingsvejene... Køb en større forstærker... Køb ekstern strømforsyning... Gå aktivt med en Snaxo og 3 nye forstærkere... Det kan jo også sagtens være den rigtige vej...

Men det kunne være interessant med lidt flere oplysninger om, hvad det er for en musik din kollega kan li' at spille, samt hvilket rum det skal foregå i. Si3'erne er fine højtalere, men de vil aldrig kunne formidle koncerttro bas på samme måde som en højtaler med mere membran-areal. Så måske er der noget forventningsafstemning, der skal på plads...

Forhandlerens drøm må være noget á la det her... -Og så skal det jo helst også spille på den måde, man kan li'..

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 29 Juni 2011 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

For det første kan man jo starte med at lytte til hvad man køber, istedet for at tage der er dyrest og tro det er bedst.

1. smid højttalerne ud, de kan ikke spille med et passende lydtryk eller gi en go bas, det kan så små højttalere generelt ikke.

Hvor er det dog synd for trådstarter at man skal høre på sådanne fjolser som Per her.
Du ved ganske enkelt ikke hvad du taler om Per, basta!
Jeg har hørt de omtalte højtalere spille i et overdæmpet alt for stort rum og der var ikke antydningen af manglende muligheder for bas man kan mærke, musik med krop og lydbillede man næsten kommer til at p.... i bukserne af!

Det som mangler er enten en fornuftig opstilling der virker i det givne rum, eller simpel effekt i form af en mere kompetent effektdel i forstærkerledet.

På papiret kunne der helt sikkert være et perfekt match, måske lidt bedre elektronik, men det burde kunne virke.

Da i har valgt et "alt i et produkt" som unity regner jeg med at udseendet betyder en hel del og man derfor sikkert har kunne finde en smuk plads til anlægget, men overhovedet ikke eksperimenteret med hvad det kan yde i bedste fald for derefter at have en "baselne" af maks-performance som man så tager stilling til hvormeget man ønsker at degradere i kompromis med praktisk opstilling. Her ville jeg starte, DET ER NEMLIG GRATIS!!!!!

HVIS ikke i kan få dette til at levere hvad i ønsker ja så er elektronikken det næste logiske trin. Jeg vil anbefale jer at låne et effekttrin hos forretningen og eksperimentere med dette, eller bedre endnu invitere forretningen ud og verificere at i har haft sat tingene bare nogenlunde korrekt op.

Da tingene er næsten nye stadigvæk ville jeg på en venlig måde efterspørge om man kunne tale om en bytte/købe ordning hvis der skal mere end bare noget mere Naim til.

MEN START MED AT FÅ EN ORDENTLIG PERFORMANCEBASELINE. Jeg ved det er grimt og konen hyler hele dagen, men det er kun for at få en ide om tingene i bedste fald kan matche. Og glem så alt om at høre på skrigeballoner som Per!

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Bulletdodger skrev:

Fremragende ide, så kan han jo få endnu mere forskruet vejledning.

Åh nej, er du en af den slags..... Det orker jeg simpelt hen ikke.....

Mercury skrev:
Per N skrev:

Hvor er det dog synd for trådstarter at man skal høre på sådanne fjolser som Per her.
Du ved ganske enkelt ikke hvad du taler om Per, basta!
Jeg har hørt de omtalte højtalere spille i et overdæmpet alt for stort rum og der var ikke antydningen af manglende muligheder for bas man kan mærke, musik med krop og lydbillede man næsten kommer til at p.... i bukserne af!

Det som mangler er enten en fornuftig opstilling der virker i det givne rum, eller simpel effekt i form af en mere kompetent effektdel i forstærkerledet.

På papiret kunne der helt sikkert være et perfekt match, måske lidt bedre elektronik, men det burde kunne virke.

Da i har valgt et "alt i et produkt" som unity regner jeg med at udseendet betyder en hel del og man derfor sikkert har kunne finde en smuk plads til anlægget, men overhovedet ikke eksperimenteret med hvad det kan yde i bedste fald for derefter at have en "baselne" af maks-performance som man så tager stilling til hvormeget man ønsker at degradere i kompromis med praktisk opstilling. Her ville jeg starte, DET ER NEMLIG GRATIS!!!!!

HVIS ikke i kan få dette til at levere hvad i ønsker ja så er elektronikken det næste logiske trin. Jeg vil anbefale jer at låne et effekttrin hos forretningen og eksperimentere med dette, eller bedre endnu invitere forretningen ud og verificere at i har haft sat tingene bare nogenlunde korrekt op.

Da tingene er næsten nye stadigvæk ville jeg på en venlig måde efterspørge om man kunne tale om en bytte/købe ordning hvis der skal mere end bare noget mere Naim til.

MEN START MED AT FÅ EN ORDENTLIG PERFORMANCEBASELINE. Jeg ved det er grimt og konen hyler hele dagen, men det er kun for at få en ide om tingene i bedste fald kan matche. Og glem så alt om at høre på skrigeballoner som Per!

mvh. Asger

Fint indlæg med nogle gode råd. Især det der med ikke at lytte på ham skrigeballonen.

Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Per N skrev:

For det første kan man jo starte med at lytte til hvad man køber, istedet for at tage der er dyrest og tro
det er bedst.

1. smid højttalerne ud, de kan ikke spille med et passende lydtryk eller gi en go bas, det kan så små højttalere generelt
ikke.

Hvor er det dog synd for trådstarter at man skal høre på sådanne fjolser som Per her.Du ved ganske enkelt
ikke hvad du taler om Per, basta!Jeg har hørt de omtalte højtalere spille i et overdæmpet alt for stort rum og der var ikke
antydningen af manglende muligheder for bas man kan mærke, musik med krop og lydbillede man næsten kommer til at
p.... i bukserne af!Det som mangler er enten en fornuftig opstilling der virker i det givne rum, eller simpel effekt i form af en
mere kompetent effektdel i forstærkerledet.På papiret kunne der helt sikkert være et perfekt match, måske lidt bedre
elektronik, men det burde kunne virke.Da i har valgt et "alt i et produkt" som unity regner jeg med at udseendet betyder en
hel del og man derfor sikkert har kunne finde en smuk plads til anlægget, men overhovedet ikke eksperimenteret med hvad
det kan yde i bedste fald for derefter at have en "baselne" af maks-performance som man så tager stilling til hvormeget man
ønsker at degradere i kompromis med praktisk opstilling. Her ville jeg starte, DET ER NEMLIG GRATIS!!!!!HVIS ikke i kan få
dette til at levere hvad i ønsker ja så er elektronikken det næste logiske trin. Jeg vil anbefale jer at låne et effekttrin hos
forretningen og eksperimentere med dette, eller bedre endnu invitere forretningen ud og verificere at i har haft sat tingene
bare nogenlunde korrekt op.Da tingene er næsten nye stadigvæk ville jeg på en venlig måde efterspørge om man kunne tale
om en bytte/købe ordning hvis der skal mere end bare noget mere Naim til.MEN START MED AT FÅ EN ORDENTLIG
PERFORMANCEBASELINE. Jeg ved det er grimt og konen hyler hele dagen, men det er kun for at få en ide om tingene i
bedste fald kan matche. Og glem så alt om at høre på skrigeballoner som Per!mvh. Asger

Chock du er ude med riven i dag ! Har du aktier i Audiovector ?   Skulle næsten tro det når jeg ser tilbage på et forløb.      
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Sendt: 30 Juni 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Mercury skrev:

Per N skrev:

det er bedst.

ikke.

Hvor er det dog synd for trådstarter at man skal høre på sådanne fjolser som Per her.Du ved ganske enkelt
ikke hvad du taler om Per, basta!Jeg har hørt de omtalte højtalere spille i et overdæmpet alt for stort rum og der var ikke
antydningen af manglende muligheder for bas man kan mærke, musik med krop og lydbillede man næsten kommer til at
p.... i bukserne af!Det som mangler er enten en fornuftig opstilling der virker i det givne rum, eller simpel effekt i form af en
mere kompetent effektdel i forstærkerledet.På papiret kunne der helt sikkert være et perfekt match, måske lidt bedre
elektronik, men det burde kunne virke.Da i har valgt et "alt i et produkt" som unity regner jeg med at udseendet betyder en
hel del og man derfor sikkert har kunne finde en smuk plads til anlægget, men overhovedet ikke eksperimenteret med hvad
det kan yde i bedste fald for derefter at have en "baselne" af maks-performance som man så tager stilling til hvormeget man
ønsker at degradere i kompromis med praktisk opstilling. Her ville jeg starte, DET ER NEMLIG GRATIS!!!!!HVIS ikke i kan få
dette til at levere hvad i ønsker ja så er elektronikken det næste logiske trin. Jeg vil anbefale jer at låne et effekttrin hos
forretningen og eksperimentere med dette, eller bedre endnu invitere forretningen ud og verificere at i har haft sat tingene
bare nogenlunde korrekt op.Da tingene er næsten nye stadigvæk ville jeg på en venlig måde efterspørge om man kunne tale
om en bytte/købe ordning hvis der skal mere end bare noget mere Naim til.MEN START MED AT FÅ EN ORDENTLIG
PERFORMANCEBASELINE. Jeg ved det er grimt og konen hyler hele dagen, men det er kun for at få en ide om tingene i
bedste fald kan matche. Og glem så alt om at høre på skrigeballoner som Per!mvh. Asger

Chock du er ude med riven i dag ! Har du aktier i Audiovector ?   Skulle næsten tro det når jeg ser tilbage på et forløb.      

Hej med dig du,

Nej nej, jeg har ingen særlige preferencer for AV, men at sige at de ikke kan levere nok bastryk er vist noget som bunder i uvidenhed, jeg ved hvad du tænker på og der var der vist rigelig med bas....

Nej min harme går på "skrigeballoner" som generaliserer uden at have noget ide om hvad der reelt foregår hos folk som trådstarter.

"1. smid højttalerne ud, de kan ikke spille med et passende lydtryk eller gi en go bas, det kan så små højttalere generelt
ikke."

Ovenstående må vist tale for sig selv og i min verden er den nævnte ikke en lille højtaler.

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

aakilde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2011 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Jeg gætter på, at Hans's kollega har været ovenud lykkelig for sit nyindkøbte anlæg, som han har haft et stykke tid... -Og som han nu har vænnet sig så meget til, at han synes, det lige mangler det sidste...

Hvem af os har ikke lige været der, hvor man sad og hørte noget totaliorden musik og så drømte om, at det lød en tand bedre??? -Og så behøver der jo ikke være noget som helst galt med opstilling eller højtalere eller kilde eller kabler eller...

HI-fi er en sygdom, som kun kan kureres med bedre lyd... Som en forhandler jeg kender siger: "Jeg har ikke kunder, jeg har kun patienter..."

Så det jeg opfatter Hans spø'r til er: Hvad er næste skridt i udviklingen af det her anlæg?? Lyd der kan mærkes, kan jo være alt lige fra et PA-lignende anlæg (-det er det så nok ikke her...), til noget, der får de små hår til at rejse sig på armen... -Så, det kan godt være nye højtalere... En Si3 er absolut ikke verdens endegyldige svar på den perfekte højtaler, men den er heller ikke den ringeste... Det kunne også være en større forstærker eller en sub-woofer...

Der er mange veje fremad, og Pers er blandt de mere kontante... Jeg føler mig overbevist om, at Hans sagtens kan vurdere, om Pers løsning er den rigtige for kollegaen...

Der er ikke andet for end at prøve noget forskelligt, og heldigvis er rigtigt mange forhandlere flinke til at man kan få lov at prøve ting af derhjemme uden at skulle belåne friværdien først... -Herunder også den professionelle bidrager til tråden... -Og hvis det er Jer der har solgt kollegaens anlæg, har I jo en gylden chance for at komme af med jeres aktive Linn-system, der er niveauer over det andet i dynamik og klang...

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes