Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 01:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjælp til en nybegynder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nachos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 04 April 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg har valgt at lægge dette indlæg da jeg er ny på siden, hvis ikke må i give mig
besked.

Jeg skal til at have et nyt anlæg af en slags. jeg skal hovedsageligt spille musikken fra min mac eller iphone. Jeg har
egentligt ikke rigtigt brug for cd afspiller, men det vil ikke gøre noget hvis den er der. Jeg har omkring 5-6000 kr at gøre
godt med. Jeg har kigget lidt på
B&W Zeppelin Air da den ser meget fed ud og har fået gode anmeldelser, men kan forstå at man mister noget ved at den
ikke kan give så god stereo lyd. har også set på en NAD forstærker/anlæg og to DALI højtalere og en subwoofer.

Jeg ville virkelig sætte pris på noget hjælp med hvad jeg skal gå efter. Nogle specifikke forslag eller bare nogle generelle
pointers ville være super nice.

Håber i kan hjælpe mig lidt da jeg er lidt af en HIFI nybegynder.
Til top Vis nachos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nachos

Enthusiast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2010
Lokalitet: København
Sendt: 07 April 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej Nachos,

Det er meget svært at give gode råd, da alt afhænger af smag og behag, samt i hvilke omgivelser, anlægget skal spille.

I prislejet op til 5000-6000 kroner er udvalget begrænset, hvis du skal erhverve dig et komplet anlæg fra nyt.
Kigger du derimod på brugtmarkedet, kan det sagtens lade sig gøre, at købe et rimeligt setup.

Jeg antager, at du vil købe nyt.
I så fald, vil jeg anbefale, at du kommer godt rundt og får lyttet på lidt forskelligt, inden du køber.
Prøv evt. også andre butikker end HiFi Klubben (HFK).
Hvis du gerne vil have god lyd til det beløb, du nævner, vil jeg personligt anbefale at du køber et par stander højttalere og en god strømstærk forstærker.
Så har du, hvad du skal bruge til at lytte musik, og du kan altid udvide med en subwoofer, hvis du savner bund i lyden.
Dali laver udmærkede højttalere, men prøv også at lytte til B&W, hvis du alligevel er i HFK.

God fornøjelse.

Til top Vis Enthusiast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Enthusiast

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 April 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Du skal have gang i noget brugt. Hvis du ønsker at anvende 5-6k indledningsvist kan det give dig en ældre solid integreret forstærker samt et par rimelige mindre gulvhøjttalere.

Når der er lidt mere mønt på kontoen, købes en Dac fås fra 500-xx, lidt kabler og så har du egentlig en glimrende lyd.

Skulle det så vise sig at der er noget om det - at det har interessen så kan du lade checkhæftet gå i selvsving - det er kun fantasien der sætter grænsen.

Det gode ved at handle lidt brugt i starten er at man sjældent brænder fingrene - ma kan som regel komme af med det igen hvis man får købt noget skrald. Køber man nyt er det ditched 50% i samme øjeblik man er ude af forretningen.

God vind
M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

nachos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 April 2011 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Lyder som om jeg hellere skal vente til jeg har nogle flere penge. Tror bare jeg får mine Empire A6 Tube fikset, de har faktisk
en fantastisk lyd!
Til top Vis nachos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nachos

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes