Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 21:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjælp søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jvs32
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 15 December 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er ret ny ang hifi og digital og alt det der så bære over med mig

Efter jeg har fået den nye digitaleboks fra yousee med hardisk er mine problemer begyndt  

Ligeså snart jeg tænder for boksen begynder billedet at fryse og hakke nogle gange går lyden væk og komme lige så stille igen den kratter you name it

Så ringet jeg til yousee support og snakket med en og han sage det kunne være min antennekabel som går fra vægboksen at den ikke var dobbel skærmet hmmm ok tænke jeg og kigget på mit kabel og ja den var gammel ( det er 5 meter fra dåsen i væggen til boksen ) så gik jagten ind på en ny kabel og jeg fandt hifi4all  efter at ha læst mig frem købte jeg en TechLink CR TL68011x på 5 meter og mens jeg nu var igang så kunne jeg ligeså godt skifte de sidste kabler gad ikke køre frem og tilbage så jeg købte også samme kabel bare i 1.5 meter som skulle gå fra yousee boksen til mit tv, mit tv har ikke hdmi stik så jeg skal ha den forbundet med en scart stik og til det købte jeg en Tech-Link scart stik fladt på 1.5 meter.

Efter jeg fik montert de nye kabler ja så holdt det i ca 1 time så begynte den igen  nu var jeg godt træt af det så jeg ringet til yousee support igen og efter 15-30 min snak sage supporten at de vil sende mig en ny bokse ok tænke jeg så var problem da løst men ark.

Den ny bokse kom og jeg fik skifte rundt og nu havede jeg klar billede i 2 timer  men så begynte den igen og ringet til supporten igen og den fjols som jeg snakket med viste da ingenting men det ente med at der blev bestilt en tekniker til at komme og se på det .

Så idag kom den tekniker og han slæbte div kuffert ind til mig og kløet sig i skægget og mumle lidt så gik han igang han starte med at gå ind til min ny inkøbte kabel og satte en måler på hmmm det var fin og gik han på loften for det kunne jo godt være det var gal der oppe og han skifte de stik deroppe og gik ud i boksen udenfor og skifte stik der også satte han måling på igen hmmmm det samme hmm hvad gør en klog mand så jo han mumler og snakke lidt frem og tilbage og efter 30 min komme han frem til at det nok er mine kabler inde i væggen som er nået gammel l**t  og det skulle jeg prøve at skifte og antennestikdåse for den så heller ikke ny ud og det kunne han da godt lige afsætte tid til at gøre men så bremse jeg for jeg tænke det kan kun blive en dyr fornøjelse og sage til ham det får jeg selv styr på.

Nu mit spøgsmål: Når jeg ikke har boksen fra yousee sat til og tændt har jeg en fin billedet på min skærm det køre bare stille og rolig men lige så snart jeg tænder boksen går det gal hvorfor det?

Og inden jeg skal til at skifte min kabel i væggen kørte jeg over og hente en ny stikdåse til væggen det var jo nemmer end at skifte kabel i væggen men ark nej den bliver ved med at drille skal jeg ha skifte mit kabel?

Vis ja så har jeg kigget på 2 forskellig kabler begge antennekabel.

1. Semi-air spaced coaxkabel i høj kvalitet. Dobbelt afskærmning med flettet kobberskærm + aluminiums folieskærm. Massiv inderleder. Velegnet til lange kabeltræk og fast antenneinstallation Impedans 75 ohm
Cap. 52.5 pF/m
Dæmpning 100MHz: 6.3dB pr 100m
200MHz: 9.1dB pr 100m
600MHz: 15.4dB pr 100m
1000MHz: 21.0dB pr 100m

Er det en ok kabel?

2.Dobbeltskærmet koaksialkabel med ydre diameter 6,8mm. Skærmen består af en folie som er 100% HF-tæt samt en flettet, fortinnet kobberskærm, inderleder af ufortinnet kobber på 1,0mm.

Eller hvad med den?

Nu den ene kabel den er en coaxkabel og den anden er en koaksiakabel hvad er forskellen?

Jeg skal bruge ca 30 meter.

Håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig inden jeg køber mig fattig i div kabler.

Mange hilsner jørgen

Til top Vis jvs32's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jvs32

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Sendt: 16 December 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Gør det nogen forskel om boks'en står tæt på tv'et eller ej?
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

jvs32
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at flytte boksen væk fra tv det er det samme

Jeg har efter langt tid søgen funde frem til det måske kunne være den blev for varm i bunden så nu prøver jeg at hæve den så den kan få luft.

Jeg mener at ha læst at den kun må blive max 40* og min stod på 45*  

Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 December 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hej!

Næsten 9 ud af 10 har de problemer du nævner i større eller mindre grad: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50853& PN=1

Der er for 5 dage siden kommet en software-opdatering af boksen uden HDD, og der er også en opdatering af boksen med HDD under udvikling. Om den så vil løse alle problemerne (og der er mange) vil tiden vise.

Mit råd må være, at du ikke skal bruge mere tid og flere penge på kabler - det er desværre boksen der er problemet.

Læs mere her: http://www.recordere.dk/forum/forum_topics.asp?FID=50

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

jvs32
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hej Larsen69

Mange tak for de links du kom med her de var brugbar

Jeg er også komme så langt at jeg ikke vil bruge tid og penge på kabler for det er ikke der problemen er.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide fra de bruger som har sådan en boks fra yousee med hardisk hvad deres temperatur er?

Jeg har fundet ud af at min stod i for meget varme som sagt låg den på 45 grader og nu har jeg flytten den ud på en stol og der røg temperatur ned på 39 grader og der har ikke været nået endnu  

Så jeg håber det klare de problemer jeg har og håber det måske kan hjælpe andre med samme problemer

Hilowfi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 December 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa har selv prøvet samme problem , hvor mange enheder er der sat i samme stikkontakt hvis du har fler i samme stikdåse så prøv ,at kun boksen sidder i en stikkontakt og ikke flere , mit problem starter når hele anlæget,fjernsyn dvd osv er sat i samme stikkontakt så prøv kun at sætte boksen til i en stikkontakt og sæt de andre enheder i en anden kontakt håber det giver mening og ikke mindst at det hjælper.

VH T

jvs32
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Hej Hilowfi

Den har jeg også selv overvejet og har sat kun boksen i en stik for sig selv og de andre i en anden og det hjalp også men problemen kom igen

Men som sagt har jeg sat boksen for sig selv og nu har den stået sådan i små 2 timer og der har ikke været problemer endnu  men jeg vil ikke glæde mig endnu.

men der er rart med så mange gode ider og hjælp som i komme med jeg viste det var den rigtige forum at spøger i 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes