Hej
Jeg er ret ny ang hifi og digital og alt det der så bære over med mig 
Efter jeg har fået den nye digitaleboks fra yousee med hardisk er mine problemer begyndt
Ligeså snart jeg tænder for boksen begynder billedet at fryse og hakke nogle gange går lyden væk og komme lige så stille igen den kratter you name it 
Så ringet jeg til yousee support og snakket med en og han sage det kunne være min antennekabel som går fra vægboksen at den ikke var dobbel skærmet hmmm ok tænke jeg og kigget på mit kabel og ja den var gammel ( det er 5 meter fra dåsen i væggen til boksen ) så gik jagten ind på en ny kabel og jeg fandt hifi4all
efter at ha læst mig frem købte jeg en TechLink CR TL68011x på 5 meter og mens jeg nu var igang så kunne jeg ligeså godt skifte de sidste kabler gad ikke køre frem og tilbage så jeg købte også samme kabel bare i 1.5 meter som skulle gå fra yousee boksen til mit tv, mit tv har ikke hdmi stik så jeg skal ha den forbundet med en scart stik og til det købte jeg en Tech-Link scart stik fladt på 1.5 meter.
Efter jeg fik montert de nye kabler ja så holdt det i ca 1 time så begynte den igen
nu var jeg godt træt af det så jeg ringet til yousee support igen og efter 15-30 min snak sage supporten at de vil sende mig en ny bokse ok tænke jeg så var problem da løst men ark.
Den ny bokse kom og jeg fik skifte rundt og nu havede jeg klar billede i 2 timer
men så begynte den igen
og ringet til supporten igen og den fjols som jeg snakket med viste da ingenting men det ente med at der blev bestilt en tekniker til at komme og se på det
.
Så idag kom den tekniker og han slæbte div kuffert ind til mig og kløet sig i skægget og mumle lidt så gik han igang han starte med at gå ind til min ny inkøbte kabel og satte en måler på hmmm det var fin og gik han på loften for det kunne jo godt være det var gal der oppe og han skifte de stik deroppe og gik ud i boksen udenfor og skifte stik der også satte han måling på igen hmmmm det samme hmm hvad gør en klog mand så jo han mumler og snakke lidt frem og tilbage og efter 30 min komme han frem til at det nok er mine kabler inde i væggen som er nået gammel l**t
og det skulle jeg prøve at skifte og antennestikdåse for den så heller ikke ny ud og det kunne han da godt lige afsætte tid til at gøre men så bremse jeg for jeg tænke det kan kun blive en dyr fornøjelse og sage til ham det får jeg selv styr på.
Nu mit spøgsmål: Når jeg ikke har boksen fra yousee sat til og tændt har jeg en fin billedet på min skærm det køre bare stille og rolig men lige så snart jeg tænder boksen går det gal hvorfor det?
Og inden jeg skal til at skifte min kabel i væggen kørte jeg over og hente en ny stikdåse til væggen det var jo nemmer end at skifte kabel i væggen men ark nej den bliver ved med at drille skal jeg ha skifte mit kabel?
Vis ja så har jeg kigget på 2 forskellig kabler begge antennekabel.
1. Semi-air spaced coaxkabel i høj kvalitet. Dobbelt afskærmning med flettet kobberskærm + aluminiums folieskærm. Massiv inderleder. Velegnet til lange kabeltræk og fast antenneinstallation Impedans 75 ohm
Cap. 52.5 pF/m
Dæmpning 100MHz: 6.3dB pr 100m
200MHz: 9.1dB pr 100m
600MHz: 15.4dB pr 100m
1000MHz: 21.0dB pr 100m
Er det en ok kabel?
2.Dobbeltskærmet koaksialkabel med ydre diameter 6,8mm. Skærmen består af en folie som er 100% HF-tæt samt en flettet, fortinnet kobberskærm, inderleder af ufortinnet kobber på 1,0mm.
Eller hvad med den?
Nu den ene kabel den er en coaxkabel og den anden er en koaksiakabel hvad er forskellen?
Jeg skal bruge ca 30 meter.
Håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe mig inden jeg køber mig fattig i div kabler.
Mange hilsner jørgen