Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 22:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor spiller jeg så højt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 December 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har efter lang tids tweak'ning, udskiftning, opgradering og justering endelig fået mit setup til at præstere på en måde, som gør mig glad, hver gang jeg lytter til musik - det spiller bare rigtig fornuftigt i mine ører.

Men det er som om, det bare ikke kan blive højt nok - jeg spiller efterhånden dobbelt så højt, som da mit anlæg var helt jomfrueligt og begynder-agtigt  - men det føles bare ikke dobbelt så højt. Det er super lækkert og behageligt at lytte til, selvom det er på et niveau, som får naboerne til at banke i væggen.

Er det bare fordi, at lyden efterhånden er blevet så meget bedre, at det er meget mere venligt ved ørerne at lytte til eller er jeg ved at blive døv?? -Hvad siger jeres erfaringer?

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 December 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Synes du skal starte med at spørge dig selv om du er en god nabo

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 December 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hvis et anlæg spiller meget rent, vil lytteren typisk spille relativt højt uden at opleve at det er højt. I hvert fald så længe han
sidder i sweet spot. Hvis det er det, du oplever, er det godt. Hvis du ikke længere kan høre klartonen i din telefon, er det
derimod fordi du er ved at blive døv og det er skidt .

Mvh ulrikmm
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 02 December 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

som du optrimere til, så for du bare mere og mere med når du skruer lidt højere op - som om de sidste små ting kommer frem ved høj styrke...

Det har jeg lagt mærke til her - valgte at flytte fra lejlighed i hus - det bedte tweak længe....

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 02 December 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Forstår godt du spiller højt...havde engang 4 JBL monitorer til rep. Dem satte jeg til mine 200W rørmono-blokke i parallel...det kan de nemlig let klare. Så satte jeg en Sheffield lab  CD på. Det var så højt at selv om jeg vidste at nu kom der et trommeslag så blev jeg alligevel forskrækket, men kors hvor lød det godt og man fik slet ikke øre-træhed eller andre problemer. Hvis jeg flyttede i lejlighed i dag fik jeg 20minutter til at pakke og forsvinde. Mit 'hverdags anlæg' bestående af PIONEER SX1080 og Mission 753 eller Altec Lansing højtalere får også lov til at ryste huset nu og da.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 03 December 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heldigvis stadig høre klartonen (når folk ikke har et eller andet fesent stykke musik i stedet), så den er ikke helt gal! Jeg tilskriver det også, at jeg efterhånden har ramt ret godt med de rigtige stumper i setup'et. Det lyder i hvertfald djævelsk godt, synes jeg  og det med detaljerne ved højere lydstyrker kan jeg også godt skrive under på.

Hattori Hanzo skrev:
Synes du skal starte med at spørge dig selv om du er en god nabo

He he  Det synes jeg nu trods alt, at jeg er - jeg spiller aldrig højt aften og nat (de tidspunkter, hvor jeg selv ville være irriteret over høj musik fra naboen). Men spiller jeg højt klokken tre om eftermiddagen banker de sku i væggen. Og de er begge unge mennesker - jeg forstår det ikke... Den anden nabo, som er i 50'erne er væsentligt mere tålmodig og afslappet!

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes