Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 11:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Glæden ved noget nyt..... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg efterhånden en del år købt brugt udstyr, og bevares man kan da gøre sig nogle gode handler - ofte handles brugt Hi-Fi jo med et enormt tab i forhold til nyprisen. Men glæden ved at få noget helt nyt, høre det spille til, brænde ind osv. og vide at det er spritnyt er nu noget særligt. Glæden over ejerskabet er nu engang større når man har haft det fra nyt.

Hvad mener i ?     

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 December 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Kan næsten ikke være mere uenig.

For hold da op hvor kan man få nogle fine high-end vare til en særdeles god pris ved at handle bare lettere brugt/demo. Tilmed med garanti som hvis varen var ny 

Omvendt ville jeg ikke bruge tid på at spare et par hundrede kroner, ved at lede efter en lettere brugt maskine med en overkommelig nypris. Nyt er trods alt nyt, og fuld garanti er jo også godt at få med.  

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 December 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Kan næsten ikke være mere uenig.

For hold da op hvor kan man få nogle fine high-end vare til en særdeles god pris ved at handle bare lettere brugt/demo. Tilmed med garanti som hvis varen var ny 

Omvendt ville jeg ikke bruge tid på at spare et par hundrede kroner, ved at lede efter en lettere brugt maskine med en overkommelig nypris. Nyt er trods alt nyt, og fuld garanti er jo også godt at få med.  

Det er vidst et fåtal der er heldige at finde en brugt vare, med fuld garanti. Men ja, hvis det er demo varer, så er det ganske rigtigt. Men jeg vil næsten heller købe en brugt vare hos en privat, end en demovare i butik. hos den private er det med stor sandsynlighed blevet behandlet med omtanke og af få personer. hvorimod en demovare fra en butik, ofte er mishandlet på det groveste. Alt for mange mennesker er ligeglade med butikkernes varer..

Men jo, Acer, der er en vis glæde ved at købe nyt, som man ikke får ved brugte ting. fx mine højttalere, dem har jeg jo hørt før i tilspillet stand inden jeg købte mine egne. og for pokker hvor tog det mange tilspilningstimer, før de var på samme niveau. Men det er en kamp mod tålmodigheden, inden målet nåes. Og så er det dejligt at vide, at det kun er mig der har lavet ting ved dem, siden de blev pakket i kassen fra fabrik.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes