Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Audiopro BD & Denon 3805+3910 nedtur (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 December 2007 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Hvor ellers end her for dette indlæg!?

Yes vi kan lige så godt springe ud i det, har haft mig selv begravet i surround for en rum stund, og er blevet sindsygt træt af det.

Skulle ske noget nyt, så jeg købte et par af de første Blue Diamond, og Denons Highend 3910 til at spille på min AVR 3805.

Tjekket ser det ud! Men begejstringen lagde sig hurtigt - Det spiller af helvede til rent ud sagt! Bassen er ikke stram på nogen måde, den vælter bare rundt som en svensker i nyhavn, der er ingen definition, åbenhed eller lækkerhed.

Vi bor minimalistisk, det siger fruen vi skal, og de tre ting vi har i stuen, får man ikke stress af! Stuen er 33 m2, den ene væg i glas, resten beton elementer og trægulv - nybyg i upscale enden i ved.. Dårlig akkustik, har vi rigeligt af. Gulvtæpper udelukket!! Åbentbart.

Spiller over denon 3rd link kablet. Højtalerene er kablet med billigste installationskabel.

I 3805ern er der toogtyvetusinde kombinationer, Room EQ, som så kan køre i flat, frot, normal og off.
Mic opmåling, som jeg ikke giver en brik for, mit surround kom først til rigtigt at virke, efter jeg kørte testtone, og lyttede mig til ca lige højt.
AL 24 der når man får pillet nok, tænder og slukker lidt på displayet.

Kan de instillinger her være keyfactoren til det bare ikke spiller!!?
Hvad er ellers galt?

Syntes anlægget er ret lækkert, specielt 3910en. Men overvejer seriøst at stryge det i kontaineren, og købe noget nyt, for sh*t hvor er jeg træt af ikke at have et lækkert anlæg-eller ihvertfald et der spiller lækkert!

Håber på et par gode bud, I skal sku også være velkommen på Frederiksberg, og se om vi kan tune det ind sammen, hvis nogen syntes det kunne være skægt.

Håber på kompetente svar.

Dude
Til top Vis dude2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude2005

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 01 December 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

kig dig omkring efter et minianlæg i den dyrere

ende,og hva med B & O ??? Foreslå derefter nogle

gardiner......

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo altid spændt hanen på min pistol, hver gang jeg hørte ordet B & O!

ja.. ved sku ikke, kan da godt være man skal den vej.

Har lyttet på et BOSE, i domus vista, det var helt vildt godt, men syntes man hifi er lækkert, er det bare næsten ikke til at tage seriøst, med de ærgelige små højtalere!

Der er ingen derude, der har prøvet at gøre noget med rockfon dæmpningsplader?

Tror simpelthen ikke på gardiner kan gøre det her, jeg siger dig det runger!!

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 December 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Harmonic har vist fået nogle med relativ høj waf

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59347&K W=harmonic&PN=0&TPN=2

Dårlig akustik giver sgu stress... Du lyder også stresset.

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2007 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Sådan ser stuen ud, beton beton og et parketgulv.

Der er sket lidt siden sidst, har købt Mictor kabler, Pulsar Point spikes og to af Harmonics Dæmpningsplader som er fra fynske lydac.
Disse har jeg prøvet at flytte rundt med, på bagvæggen, og på vinkelstående sidevæg. Det tager altså noget af det, helt sikkert!
Men når Trentemøller kommer på, så selv ved meget få dB kan HELE byggeriet gå i selvsving også når subberne er slået fra!

Dårlig akustik giver stress - iiiJA!! Køb, køb, regér, flyt rundt og lige lidt hjælper det! Det er da belastende, at man skal holde sig fra musik med bass!

Dude

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 December 2007 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Din stue er død for alle anlæg, da akustik er så ringe som det er mulig, vej frem er tykke tæppe, og tykke møbler + bog reoler og masse af kunst
på vægge, eller ville du ikke få en bare fornuftig lyd i den stue, måske skulle du i sted køb en hovedetelefon.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2007 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Så skal du da høre når der er ryddet op! arrrmen det er helt vildt faktisk!
Tæppe på gulvet... ja... "smart" var det at få tæppe på over det hele, men så står jeg nok med hele huslejen selv i morgen haha.
Kunne man ikke gøre noget i loftet i stedet? -Sådan måske lige ud over at lave et komplet sænket rockphon loft...? (som jeg også har hørt på) 15.000+

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 December 2007 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

Altså syntes der ser ud til at være flere problemer her.

Rummet er helt vildt elendigt, det har vi fået på plads. Når det så er sagt, så må du se hva du kan overtale damen til. Tæpper er rigtig godt, evt. lærreder på væggene... Det med loftet virker lidt som en brutal løsning...

Andet problem tror jeg også er højttaler placeringen i forhold til lytteposition. De står langt fra hinanden.. De er meget tætte på sofaen... Tror ikke du kommer på afstand nok til dem...

Hva angår alt dit Denon graj, det skal bare stå til STD hele baduljen.. Ikk noget med noget equalizing af nogen art...

Kabler.. Installations kabler til højttalerne er slet ikke godt nok, du vil opleve markant forandring ved at udskifte dem til noget rimelig kvalitet i stedet. Jeg vil foreslå dig at låne nogle forskellige med hjem, og lav så en blindtest, få nogen til at skifte dem for dig, det nemlig ikk altid det dyreste der er det bedste.. Personligt endte jeg ikk med det dyreste, men du kan VIRKELIG høre forskel, tro mig...

Ellers er der jo ikke andre muligheder end at prøve andre højttalere... Gerne nogle mindre nogen, da der ikke er vildt meget afstand og sådan. Der findes forskellige gode små højttalere... Igen må du prøve dig lidt frem :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 09 December 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

hvordan kan du/i leve med en stue hvor der er helt tomt?

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Altså syntes der ser ud til at være flere problemer her.

Rummet er helt vildt elendigt, det har vi fået på plads. Når det så er sagt, så må du se hva du kan overtale damen til. Tæpper er rigtig godt, evt. lærreder på væggene... Det med loftet virker lidt som en brutal løsning...

Andet problem tror jeg også er højttaler placeringen i forhold til lytteposition. De står langt fra hinanden.. De er meget tætte på sofaen... Tror ikke du kommer på afstand nok til dem...

Hva angår alt dit Denon graj, det skal bare stå til STD hele baduljen.. Ikk noget med noget equalizing af nogen art...

Kabler.. Installations kabler til højttalerne er slet ikke godt nok, du vil opleve markant forandring ved at udskifte dem til noget rimelig kvalitet i stedet. Jeg vil foreslå dig at låne nogle forskellige med hjem, og lav så en blindtest, få nogen til at skifte dem for dig, det nemlig ikk altid det dyreste der er det bedste.. Personligt endte jeg ikk med det dyreste, men du kan VIRKELIG høre forskel, tro mig...

Ellers er der jo ikke andre muligheder end at prøve andre højttalere... Gerne nogle mindre nogen, da der ikke er vildt meget afstand og sådan. Der findes forskellige gode små højttalere... Igen må du prøve dig lidt frem :)

Et landligt sted med stråtag, ved siden af transformerstationen, var nok bedre, men det her er hvad min formåen rækker til.
Med håbet om det kun kan blive bedre.

Min 24mm optik det er taget med, distorter derfor ligner det givetvis, at der er langt mellem højtalerne - men de står/stod altså i en ligebenet trekant på centimeteren!
Jeg har nu drejet hele stuen 90 gr. mod uret, sådan her:

Før stuen blev vendt, var konen stukket af for en rum stund, så prøvede at vælte sofaen på højkant i hjørnet, rulle vores dyner sammen og sætte dem i de andre hjørner - og pluselig var den der sku næsten!! Dynamikken, åbenheden eksploderede, det var lige så jeg var ved at gå i koma over Trentemøller, alle de nye ting der opstod i lyden!
Så det er nok en basfælde af en eller anden arveart man skal have fat i.

Nå men nu er der afstand på det hele, fra højtalerne i hvertfald.

Sofaen kan hentes for 500 hvis nogen mangler en sådan! Så den skal ikke rigtigt regnes med!

Forstærker er sat til source direct, EQ off (det er i øvrigt helt forrykt som det lyder, når det er slået til!)

Phuu... mindre højtalere, men til 33m2 er de vel fine nok!?

Jeg har erhvervet mig 2x4m Ragtime Blues fra Mictor og godt interconnect, i stedet for denon 3rd link, det er alt alt for metallisk og dårligt!
Og nordost pulsar point afkobling
Og en seec strømrenser.

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
hvordan kan du/i leve med en stue hvor der er helt tomt?

Minimalisme forventer jeg ikke du ville kunne forstå - det kræver et hjem med jordforbindelse.

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 December 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hey

Stuen er ikke for stor til de højttalere, det er som nævnt alle de hårde flader der får lyden til at blive for diffus, hvordan du opstillingsmæssigt får mest ud af det er lidt pest eller kolera, men tror der skal noget flere absorberende flader til, så hvis højttalerne skal stå ved vindues partiet vil du ha mulighed for at dæmpe begge sidevæggene med rockfon, 3-4 plader pr side har du plads til men om fruen vil tillade dette er så en anden sag...

Tykke gardiner vil absolut også hjælpe, de lamel gardiner hjælper intet, men det er jo igen noget gammeldags stil som fruen nok ikke ka lide, men de findes da i ret moderigtige farver så mon ikke dette også kunne forslåes hende..

Smid ligeledes sofaen ud midt i rummet hvor egostolen står, lidt vinkling indad (toe in) på ht'erne får heller ikke lyden til at blive reflekteret i hovedet på dig med det samme...

Jeg har selv forsøgt mig med nogen akustikplader, som er lidt anderledes end rockfon men det virker ganske godt selvom min fladskærm bryder det i midten...

De plader du allerede har virker heller ikke optimalt hvis de ikke bliver hængt op, rockfon er f.eks 40mm tykke og skal monteres væk fra væggen 20-40mm, mine er ligeledes 40mm (2*20mm limet sammen og skruet på 20mm tykke stave), jeg har brugt hvad der svare til 3 rockfonplader på min bagvæg bag ht'erne, bassen er der blevet noget mere styr på, og selv bastunge plader får ikke bassen til at ødelægge det hele nu...

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hvad har du givet for de rockfonplader? Kunne du evt. poste et par billeder!?

www.lhammerich.dk
Troldtex loft, tror jeg sku er sagen altså! Det siges åbenbart som tommelfinger regel, at dæmpe fra øret og opad, giver 80% bedre akkustik! I vores stue er der det grimmeste, grimmeste betonsektionsloft, så det ville jo være perfekt at skifte det med et sådant! Og materialer til ca 30m2 kan fås for 3000!!
For har været i samme lejlighed, hvor der bare har været gulvtæppe på, og der hjalp det helt sindsygt! Så forestiller mig bare, at loftet der kan optage 1% lyd-energi, må selv små ændriger da virkeligt batte noget!

Jeg syntes bare, at når der er toe in på, så forsvinder dybden og perspektivet i musikken, eller er det bare mig!?

Har snakket med en rigtig tømrer, sådan en der drikker ti bajere inden frokost, han sagde 'for helved man, det ka' fandme da ikke være så svært at forstå vel! Der skal bare tre skide lag gips på man, så selvom du havde fåck'en 20 ludere på den anden side af væggen, kan du ikke høre en skid!' Eller det var essensen af det, det tog 23 min at fortælle!
Så tror sku jeg prøver at knalde tre lag gips på bagvæggen!

Der kommer også en lidt mindre, lidt pænere sofa ind i rummet, inden for en uges tid!

Hvis jeg f.eks. hænger mine dyner op på bagvæggen, hjælper det også kolosalt!

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 December 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg siger bare http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1360&zoneid=1

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Ja sh*t det kunne man nok godt lige klare! Næsten sikker på det var den jeg hørte på hifi messen i scandic. Hjælp det lød godt man! Men 115.000 for sættet...

Prøv at se den her video, ja ja det er skåret ud i pap, men..
http://www.akustikskolen.dk/sw8785.asp

mureren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 December 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har Troldtekt akustiklofter i hele mit nybyggeri (2. hus jeg bygger, og belært af erfaring fra det første var jeg aldrig i tvivl om at de skkulle på loftet!)

Prøv at købe nogle troldtektplader, køb også nogle få lægter, sav lægterne til så de er 3-5 cm længere end din loftshøjde, og så sætter du troldtektpladerne i spænd med lægterne.

På den måde kan du høre om det vil give dig noget, og om hele loftet skal have en omgang eller du vil nøjes med nogle strategisk placerede plader.

Til top Vis mureren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mureren

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

mureren skrev:

Jeg har Troldtekt akustiklofter i hele mit nybyggeri (2. hus jeg bygger, og belært af erfaring fra det første var jeg aldrig i tvivl om at de skkulle på loftet!)

Prøv at købe nogle troldtektplader, køb også nogle få lægter, sav lægterne til så de er 3-5 cm længere end din loftshøjde, og så sætter du troldtektpladerne i spænd med lægterne.

På den måde kan du høre om det vil give dig noget, og om hele loftet skal have en omgang eller du vil nøjes med nogle strategisk placerede plader.

Coolt! Helt sikkert! Prøv så lige at check det her:
http://www.akustikskolen.dk/sw9866.asp

Hvor det er en hel flåde man bare samler, ikke skal hen og skære og gøre ved, det virker godt nok genialt! Er det noget du kende noget til?

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/lyngd orf_audio_dpa-1_forforstaerker_sort.htm

27 jern men for ***** det kunne være topdollar!

mureren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 December 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Nej, de flåder kender jeg ikke, men jeg er til gengæld 100% sikker på det er en væsentlig dyrere løsning end at købe forskallingsbrædder, skyde dem fast i betonen, og så skrue alm. troldtektplader på forskallingen.

(og der forsvinder nok også en hel del mere loftshøjde med det flådesystem)

Til top Vis mureren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mureren

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Ja 30m2 troldfon loft - og 3 lag gips på bagvæggen, for 4000 så er jeg sku klar! Det nægter jeg at tro på kan blive bedre/billigere/pænere!

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes