Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 29
Sendt: 26 November 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
Hej!
Jeg har fundet en gammel denon PMA-1315R frem da jeg skulle bruge den til et par CW højttalere. Men når jeg tænder den, bliker standby (+alle de andre små "lamper") et par gange, bliver svagere og svagere og går til sidst ud med et lille klik. Hvis jeg så slukker og tænder igen sker der ikke noget. Først når jeg trækker strømtilførslen ud og sætter det i igen gør den det samme. Har prøvet en masse forskellige "indstillinger" på forstærkeren osv. men det er det samme hver gang.
Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
Sendt: 26 November 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
Den går sansynligvis protection mode hvilket vil sige at den prøver at beskytte sig selv mod en kortslutning eller fejl. Jeg kan desværre ikke sige hvad det kan være. Måske Hifiklubben kan hjælpe dig med det?
Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
Sendt: 26 November 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
Det kunne det være. Du kunne også være heldig at det var den interne sikring der er gået, men højst sansynligt har den nok et problem der ikke kan løses uden teknisk indsigt i produktet.
At den har stået ubrugt bør ikke få den til at gøre det du beskriver.
Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
Sendt: 26 November 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
Hvis 220V sikringen var gået ville den ikke gøre en dut.
Det du kan høre klikke er tænd/sluk relæet der ikke får lov til at tænde da der er noget galt. Sikringskredsløbet i de fleste forstærkere måler typisk kortsluttet udgang (hvilket den først vil kunne måle når der er signal på, hvilket så betyder at det sikkert ikke er det), eller DC på udgangen hvilket skyldes en defekt i udgangsdelen.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum