Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 22:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: - (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis bloodspillxxt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bloodspillxxt

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Det kræver en eller anden form for HD-afspiller. Det kan være en PC, en HD medie-afspiller (fx Dvico, Ziova m.fl.) eller en decideret HD-afspiller (HD-DVD eller BR).
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Ja har hørt det nye Pinnacle studio 11..

Kan du brænde HD-klip, ned på en normal DVD-skive!..

Jeg har ikke hørt eller set det, men jeg kun huske jeg så linket inde på www.pcworld.dk

mvh Zirio

Zirio's Cinema

NAD 753v2, JBSystems C2-800
Cerwin Vega AL-1000, Dali 109, Dali SC-7, Dali SWA 15, JBL E250P
NAD T512, Sanyo Z4

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 21 Juni 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Ja har hørt det nye Pinnacle studio 11..

Kan du brænde HD-klip, ned på en normal DVD-skive!..

Jeg har ikke hørt eller set det, men jeg kun huske jeg så linket inde på www.pcworld.dk

Det er sikkert rigtigt nok, men programmet vil så lave filmen/ klippet om til almindeligt DVD-format (MPEG2 i 720x576), og så hjælper det jo ligesom ikke så meget...
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:

Det er sikkert rigtigt nok, men programmet vil så lave filmen/ klippet om til almindeligt DVD-format (MPEG2 i 720x576), og så hjælper det jo ligesom ikke så meget...

Ikke nødvendigvis. Uden at jeg kender det specifikke software, så er det faktisk muligt at lagre HD-signaler i HD-DVD/Blu-Ray formaterne (MPEG-2, VC-1, AVC) på en almindelig DVD-skive, og afspille dem i en HD-DVD eller Blu-Ray afspiller i fuld HD-opløsning - dog naturligvis med begrænset spilletid. Det er klart at det ikke vil kunne afspilles i en almindelig DVD-afspiller - det er ikke en DVD Video man laver med denne fremgangsmåde, det er principielt bare nogle filer på en DVD-Rom skive, som HD-DVD og Blu-Ray afspillerne så kan afspille (det er en forenkling at sige det sådan, men pointen holder).

bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis bloodspillxxt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bloodspillxxt

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

bloodspillxxt skrev:
AV Precision skrev:

Ikke nødvendigvis. Uden at jeg kender det specifikke software, så er det faktisk muligt at lagre HD-signaler i HD-DVD/Blu-Ray formaterne (MPEG-2, VC-1, AVC) på en almindelig DVD-skive, og afspille dem i en HD-DVD eller Blu-Ray afspiller i fuld HD-opløsning - dog naturligvis med begrænset spilletid. Det er klart at det ikke vil kunne afspilles i en almindelig DVD-afspiller - det er ikke en DVD Video man laver med denne fremgangsmåde, det er principielt bare nogle filer på en DVD-Rom skive, som HD-DVD og Blu-Ray afspillerne så kan afspille (det er en forenkling at sige det sådan, men pointen holder).

Som jeg ser det kan indholdet af en cd vel være hvad man selv vælger det til at være, så længe det ikke "fylder" mere plads end der kan være på cd'en.. Så teoretisk set, hvis man nu får anskaffet sig et program der kan brænde vcd/svcd med en opløsning på 720/1080, burde det vel egentligt være High Definition?  Men Problemet i mine øjne er netop at finde et program der kan brænde vcd/svcd, og ikke have den der predefined 352x240/480x576 opløsning..

Kunne man ellers ikke selv konvertere filen til det format en vcd-fil nu er, og så lave en imagefil som ligner en normal vcd, men istedet indeholder HD-Filen. Og så på den måde snyde programmet..?

problemet er vel, at afspilleren alligevel ikke kan læse det?

bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

bloodspillxxt skrev:
Som jeg ser det kan indholdet af en cd vel være hvad man selv vælger det til at være, så længe det ikke "fylder" mere plads end der kan være på cd'en..

I princippet jo. I praksis har nogle afspillere en begrænsning i hvad de vil afspille fra CD-medier, og hvad de vil afspille fra DVD-medier. Så om det vil fungere i praksis, det er ikke sikkert. Under alle omstændigheder skal du ikke fokusere så meget på VCD, det har ikke noget med VCD at gøre uanset hvad.

En DVD-brænder er nu altså ikke den dyreste dims i verden længere...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Et issue som jeg ikke lige tænkte over: Uden at jeg har regnet på det, så kan der være en begrænsning i overførselshastigheden fra en CD, der gør at det ikke vil fungere alt efter hvilken bitrate man bruger.

bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

.

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hvis din dvd-afspiller kun kan afspille det i VCD eller SVCD-format er der vist ikke meget at komme efter, da begge disse formater har lavere opløsning end alm dvd.

En del dvd-afspillere kan afspille forskellige andre formater hvis blot de ligger som filer på disken, men oftest er de også der begrænset til filer, hvor opløsningen ikke er højere end alm. dvd.

Opløsningen kan også snyde en til at tro, at der er tale om super billedkvalitet, fx florerer der en del filer på nettet i DivX HD og XvidHD, som ganske vist er kodet med HD-opløsning, men ofte med så lav bitrate, at kvaliteten er ringere end DVD.

Jeg har prøvet det med at brænde HD-materiale på en dvd og forsøgt at få min HD-DVD-afspiller til at æde det, men det lykkedes dog ikke.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

bloodspillxxt skrev:
Vanderlay skrev:

Hvis din dvd-afspiller kun kan afspille det i VCD eller SVCD-format er der vist ikke meget at komme efter, da begge disse formater har lavere opløsning end alm dvd.

Det er jeg udemærket godt klar over, men jeg vil prøve at se om jeg kan "snyde" dvd-afspilleren til at tro at den afspiller en vcd, hvor den faktisk afspiller en vcd med en HD-video på.

jeg tror det meste software ændrer formatet til vcd eller svcd, jeg har selv forsøgt på et tidspunkt, det kan ikke lade sig gøre. Det lykkedes mig at få min dvd afspiller til at kunne læse det, men den kunne så ikke dekode videoen

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

et andet problem er velsagtens mængden af data dekoderen kan håndtere. denne datamængde stiger volsomt med opløsningen.

eneste mulighed jeg tror der er at få sluttet en PC til skærmen og se noget HD. det gør jeg, og det fungerer fabelagtigt. bare pc'en er hurtig nok

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:

En del dvd-afspillere kan afspille forskellige andre formater hvis blot de ligger som filer på disken, men oftest er de også der begrænset til filer, hvor opløsningen ikke er højere end alm. dvd.

Opløsningen kan også snyde en til at tro, at der er tale om super billedkvalitet, fx florerer der en del filer på nettet i DivX HD og XvidHD, som ganske vist er kodet med HD-opløsning, men ofte med så lav bitrate, at kvaliteten er ringere end DVD.

Jeg har prøvet det med at brænde HD-materiale på en dvd og forsøgt at få min HD-DVD-afspiller til at æde det, men det lykkedes dog ikke.

Jeg har lige prøvet at google lidt men synes ikke at kunne finde noget omkring bitrates på DVD vs. HD/BR? Er det noget du kan fortælle lidt mere om.

Ved godt at bitraten kan variere men der må vel være nogle gængse granser?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Her er artikeln om brænding ag HD til en DVD.

Man kan IKKE afspille dem i almindelige afspillere: LINK

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Nej ... almindelige afspillere kan ikke afspille noget i højere opløsning end alm pal/ntsc.

Man skal ud i at afspille fra en eller anden form for computer eller hddvd/blueray afspiller. Eller evt fra en HD selector.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes