Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Web radio med høy Kps (128+).Finnes det? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 31 Maj 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Synes det er svært synd at det ikke skal gå an å finne en god radiostasjon på nettet som sender i "akseptabel" lydkvalitet.Vi har da bredbånd for det meste,men likevel driver disse stasjonene å filer sendingene sine,helt ned til 16 Kps!!Masse god musikk,men skarptrommer og diskant forøvrig oppleves som knusing av lyspærer,og som spilt av inni en blikkboks!!
Jeg bruker nettradio som bakgrunnsmusikk,for det meste,men jeg klarer bare ikke å ikke irritere meg over den håpløse lydkvaliteten,selv om jeg driver med andre ting.Det begynner å rette seg når bitraten runder 128 Kps,men det er svært få gode stasjoner som tar seg bryet med å sende såpass "høyt".
Bra vil jeg dog ikke si det er før vi kommer opp i rundt 300 Ksp,men ennå har jeg ikke funnet noen som engang sender i Mp3-kvalitet.Jeg KAN til nød leve med Mp3,så spørsmålet til alle blir:Kan dere legge ut de linkene dere kjenner til,til lydkvalitetsgode radiostasjoner?-Please!
Mvh Rune

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes