Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 00:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Velodyne SMS-1 erfaringer. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 22 September 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Opretter lige en ny tråd da jeg nu endelig har fået  min Velodyne SMS-1.

Har kun brugt en times tid men resultatet er ok indtil videre synes jeg.

Fra 20 til 40 hz er frekvensgangen helt flad, dvs indenfor +/- 1-2 db og der er IKKE brugt nogen boost overhovedet for at opnå det.  Det var så det gode, problemet opstår ved de ca 50 hz hvor der er lille(-6 db ca) dyk og med +3 db ekstra ser det ok ud men selv med +6 ekstra er det stadigvæk ikke væk og det er mere end jeg har lyst til at booste. Imellem 80-10 hz er der så 2 pukler næsten ved siden af hinaneden med +3 db i hver og dem har jeg heller ikke halt held til at fjerne, selv med -10 db og megen fiflen med Q'et.

Forsøgte i starten med de forskellige faseindstillinger og polaritet og synes ikke de gav noget specielt.  Men mon ikke det var forsøget værd, nu jeg har fået et ok resultat allerede, at se om de 2 indstillinger vil have nogen effekt nu. hmm...

Samlet set så er jeg faktisk ok tilfreds med det, men det bliver forsøgt gjort bedre.

Angående selve lyden med EQ slået, så er det tydeligt, at der er kommet mere kraft og styrke i basområdet, trommer lydeer mere realistiske og kraftfulde nu. Det hele lyder mere kraftfuldt, naturligt og detaljeret.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 22 September 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Så er det så lige gået op for mig, at med et crossover i min receiver på 80 hz er der ikke meget output fra min sub fra 80 hz og opefter. Så det jo klart, at jeg ikke kan få de 2 pukler imellem 80-100 hz væk.  Mine højttalere, B&W DM 604 s3, har netop en pukkel lige i det område så det forklarer det.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 22 September 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Rumkorrektion af sub kan give en stor gevinst spesielt til musik. Den gang jeg købte en Behringer BFD og fik temmet en stor pukkel jeg havde ved 55hz var det en ny verden der åbnet sig for mig. Efter det fik aldrig mine Evidence 470 muligheden for at spille bas igen, det være sig hverken til musik eller film, den jobben gjorde min PB10 langt bedre



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 22 September 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Nemlig, en god og kompetent sub gør det altså langt bedre i basområdet end en alm højttaler.

Det er faktisk ret skægt, at sidde og rode med sådan en EQ. Men det kræver godt nok også lidt øvelse, at få det rigtig godt, men mon ikke det kommer.

Tror jeg vil prøve, at sænke det gennemsnitlige niveau så det passer med dykket ved de 50 hz og så se hvad der sker. Så skal den samlede volumen på SMS-1'eren godt nok forøges, men det går nok.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 22 September 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hvis der er nogle andre som har erfaringer med den må i godt komme med nogle fif hvis i har nogen.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1567
Sendt: 24 September 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Har fået flyttet en læder sofa som stod en 30-40 cm foran enheden på subben og dækkede ca. halvdelen af den, mon ikke det har en hvis effekt på frekvensgangen.  

Så imorgen begynder jeg, at indstille det hele forfra igen, blíver spændende.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes