Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 08:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Tilspilning af netkabler... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 44
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 April 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Hej folkens...

Jeg har brug for at få 'tilspillet' et (løst) netkabel, og orker ikke at vente i meget lang tid på det. Kablet skal afprøves på mit cd-drev og det kan jo tage evigheder inden det viser sit (eventuelle) potentiale!

Er der en god metode man kan bruge, hvis det skal gå lidt hurtigere. Min effektforstærker er ikke nogen effektsluger, så det skal være en endnu mere effektiv metode. Har nogen prøvet virkelig at give et løst netkabel 'tæsk' med fuld power over en periode? Og hvad var resultatet?

Helt konkret drejer det sig om et Supra LoRad 2.5 netkabel. Dette kabel har jeg (ved afprøvning på flere apparater) omgående diskvalificeret, da lyden bliver mørk, diffus og...for at sige det rent ud....røvkedelig!  Det er faktisk så slemt, at jeg kun kan forestille mig dette kabel brugt i sammenhænge, hvor man virkelig skal ha' tæmmet en lys og skinger lyd! Men er jeg nu retfærdig i min 'bedømmelse'? Måske skal det spilles til i meget lang tid? Jeg har desværre ikke kunnet holde lyden ud i mere end én time....så røg det af igen.

Altså: Turbo-tilspilning af netkabel...hvordan gør man?

Med venlig hilsen

Nilau

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 April 2006 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

Et godt spørgsmål, som jeg ikke ved meget om.

Jeg ville bare lige indskyde, at du da langt fra er den første på dette forum, der karakteriserer LoRad-kablet som mørkt og klemt; det er der mange, der skriver.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2006 kl. 04:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu kalde Lo-rad for lukket i mellemtonen! Der tilføres mange lag "slør" og ja; det er Sq r*vkedeligt!

Hvad med at brænde det ind på en el-kedel; den trækker vel de fulde 10 amp, sår´n cirka!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 April 2006 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Jeg vil nu kalde Lo-rad for lukket i mellemtonen! Der tilføres mange lag "slør" og ja; det er Sq r*vkedeligt!

Hvad med at brænde det ind på en el-kedel; den trækker vel de fulde 10 amp, sår´n cirka!

Ja men bruge det på cdafspiller , mange afspiller har godt af det kabel .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 April 2006 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Gert fra Highend-sound.dk har vist en kabel indbrænder.

Prøv at kontakte ham.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

ZPascalZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Sendt: 11 April 2006 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Ellers hook dit køleskab op med det, det er en strømsuger af format.
Til top Vis ZPascalZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZPascalZ

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 11 April 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Elles så sæt det i forlængelse af støvsugerens kabel, og lad den køre et par timer.... Hvis du er snu, udnytter du muligheden for både at tilspille kablet, og samtidig få støvsuget... Smart ikke!!

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 April 2006 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Eller computeren! Så kan det jo være man producerer færre stavefejl.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 11 April 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Nilau

Hallo du erfarne mand - du må op på sporet og lytte dig frem, ingen skulkeri -

Som du ved - er det jo sådan med netkabler at de ikke ubetinget er en succes, det er noget man skal prøve sig frem med. Personligt har jeg udelukket brugen af mange netkabler, da de spolerede hele forestillingen. Fordi man køber et netkabel og sætter til, skal man ikke forvente at det automatisk er en forbedring, langt fra. 
Det med tilspilningen, der er der kun den hårde måde, den spiller og du lytter, hvilket jo også er en nødvendighed, hvis du vil opleve udviklingen, og om der overhovedet sker noget og hvordan det udvikler sig over tid.
Så mit bedste råd er lyt og udvis tålmodighedssag, det er jo i virkeligheden også lidt spændende at følge udviklingen - synes jeg.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Nilau

Hallo du erfarne mand - du må op på sporet og lytte dig frem, ingen skulkeri -

Som du ved - er det jo sådan med netkabler at de ikke ubetinget er en succes, det er noget man skal prøve sig frem med. Personligt har jeg udelukket brugen af mange netkabler, da de spolerede hele forestillingen. Fordi man køber et netkabel og sætter til, skal man ikke forvente at det automatisk er en forbedring, langt fra. 
Det med tilspilningen, der er der kun den hårde måde, den spiller og du lytter, hvilket jo også er en nødvendighed, hvis du vil opleve udviklingen, og om der overhovedet sker noget og hvordan det udvikler sig over tid.
Så mit bedste råd er lyt og udvis tålmodighedssag, det er jo i virkeligheden også lidt spændende at følge udviklingen - synes jeg.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Hej Toftdahl...

Jeg plejer skam at være meget tålmodig og nyder egentlig at kunne følge hvorledes et kabel (eller andet) ændrer sig over tid. Men Supra-kablet er godt nok slemt, og jeg tvivler egentlig også på, at det nogensinde bliver brugbart. Det kunne dog være, at nogen her på hifi4all havde erfaringer med netop dette kabel...

Så hvis nogen er i tvivl om der overhovedet kan høres forskel på netkabler, skal de være velkomne til at aflægge et besøg!

Jeg har endnu et netkabel, som jeg skal prøve. Det drejer sig om et krafigt amerikansk kabel fra "DH Labs". Det skulle være et særdeles vellydende kabel. Mere følger, når jeg har fået kablet termineret (dét er vanskeligt!) og lyttet til det.

M.v.h.

Nilau

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 11 April 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Nilau

Jeg har lyttet til Supra netkabler flere gange, holdt op mod standard kabel er alm. standardkabel bedre, i sammenligning med Nordost falder de helt på gulvet, Nordost gør envæsentlig og positiv forskel. Supra har noget udefinerbart mørkt måske med tendens til mudder. I det hele taget mener jeg alle Supa kabler gerne vil lidt i den retning?? Nordosost har bare en skavank, det er urimeligt dyrt.
Derudover - de Supra kabler jeg synes der er bedst til prisen, ikke til top HiFi, men sådan i en bred vifte, er deres meterkabler Ply 2.0 og 3.4, der kommer man heller i galt afsted prismæssigt og man kan klippe som man vil. 
Jeg tror du har ret i dine antagelser, at Supra kablet aldrig kommer i den retning som du godt kunne ønske dig, desværre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2006 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Når jeg skal have et netkabel tilspillet inden for en fornuftig tid, så sætter jeg dette til på sønikes PC, så går der ca. 14 dage.

Og ja, det er god ide med tilspilning af netkabler, for der sker en ændring over tid, den er ikke stor, men den er der.

mvh.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 April 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er bange for at det Supra Lorad 2.5 kabel ikke kommer til at performe. Jeg havde 3 sæt engang og jeg nu glad for at være sluppet af med dem.

Da jeg hørte forskellen opimod de røde hospitaler (du har vist allerede et) var jeg ikke i tvivl. Det var som at gå fra 2D til 3D.

Jeg har lige bestilt 2 stk på 1m og 1 stk på 3m, som skal bruges til min hjemmelavede stjernebox i egetræ!
Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 April 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Husk nu også at tilspille luften i rummet
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 11 April 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det kan godt være I syntes jeg er helt ude i hampen, men det er min erfaring, at der også kræves en tilspilning når et kable flyttes fra én enhed til en anden. Som om, at kablet tilpasser sig det specifikke apparat. Andre der har erfaringer i den retning?

Mvh
MikeAalb

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 April 2006 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

"Husk nu også at tilspille luften i rummet "

fx med en heil air motioner,eller en ionizer til 199kr der gør luften mere klar..

selv har jeg gode erfaringer med melitas mekaniske luftfiltre,der dog lider under at skulle slukkes under de svageste passager i musikken.

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

taupe
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 April 2006 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Nu er jeg rolig igen. Jeg kan se det ikke kun er mig der tager al den snak om tilspilning af netkabler med et gran salt, nærmere en hel saltgrube.

Jeg vil selvfølgelig ikke påstå, at I ikke kan høre forskel, men jeg tvivler. Det er som om HiFi nørder vil bedrages og gerne af dem selv.

Der bliver klappet i hænderne og skrevet sider op og ned om det mindste påfund, men i virklighedens verden holder de jo ikke længe - tweak'sene forståes.

Giver det f.eks. en varm gengivelse, at hælde varmt vand på forstærkeren og bliver den modsat kold, hvis man stikker den en Magnum?

Jeg er bestemt ikke ude på at genere nogen, men en gang imellem bliver det bare en smule for nørdet.WinkDeadLOLGeek

Med venlig hilsen

Til top Vis taupe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taupe

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2006 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

taupe skrev:

Jean M Jarre skrev:

Nu er jeg rolig igen. Jeg kan se det ikke kun er mig der tager al den snak om tilspilning af netkabler med et gran salt, nærmere en hel saltgrube.

Jeg vil selvfølgelig ikke påstå, at I ikke kan høre forskel, men jeg tvivler. Det er som om HiFi nørder vil bedrages og gerne af dem selv.

Der bliver klappet i hænderne og skrevet sider op og ned om det mindste påfund, men i virklighedens verden holder de jo ikke længe - tweak'sene forståes.

Giver det f.eks. en varm gengivelse, at hælde varmt vand på forstærkeren og bliver den modsat kold, hvis man stikker den en Magnum?

Jeg er bestemt ikke ude på at genere nogen, men en gang imellem bliver det bare en smule for nørdet.WinkDeadLOLGeek

Med venlig hilsen

Hej Taupe...

Det kan sgu' godt være, at det er en smule nørdet, men jeg kan garantere dig at netkablers indflydelse ikke er 'indbildning'! Der findes naturligvis mange Hokus-Pokus-kabler, men forskel det er der...

Jeg tør godt love at enhver, også uden den fjerneste interesse for hifi, ville kunne høre at det omtalte Supra-kabel fjerner enhver gnist fra musikken. Du ville ikke skulle bruge mere end 10 sekunder for at finde ud af dét. Lydmæssigt ville du sikkert kunne opnå samme effekt ved at kaste vattæpper over dine højttalere!

Hilsen

Nilau

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 April 2006 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
taupe skrev:

Jean M Jarre skrev:

Med venlig hilsen

Hej Taupe...

Det kan sgu' godt være, at det er en smule nørdet, men jeg kan garantere dig at netkablers indflydelse ikke er 'indbildning'! Der findes naturligvis mange Hokus-Pokus-kabler, men forskel det er der...

Jeg tør godt love at enhver, også uden den fjerneste interesse for hifi, ville kunne høre at det omtalte Supra-kabel fjerner enhver gnist fra musikken. Du ville ikke skulle bruge mere end 10 sekunder for at finde ud af dét. Lydmæssigt ville du sikkert kunne opnå samme effekt ved at kaste vattæpper over dine højttalere!

Hilsen

Nilau

Det er meget muligt at netkabler kan gøre en forskeld, det vil jeg slet ikke diskuterer.

Men jeg er 1000000000000000000000000000% på at de ikke forandrte sig med tiden, og de skal sku ikke spilles til, nu må i holde.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 April 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

MikeAalborg skrev:

Hejsa

Det kan godt være I syntes jeg er helt ude i hampen, men det er min erfaring, at der også kræves en tilspilning når et kable flyttes fra én enhed til en anden. Som om, at kablet tilpasser sig det specifikke apparat. Andre der har erfaringer i den retning?

Mvh
MikeAalb

Fedt så hvis du bruger en El-kedel eller PC til tilspildningen af dit netkabel, så spiller det som en El-Kedel, hold helt kæft hvor I sjove som Baune vile have sagt

Eller hvis du nu tilspiller dit netkabel på den lokale Bondemands elektriske hegn, ja så er det optimeret til pigtråds musik, eller bare en fed Guitar sole på 1 streng

Side af 44 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes